Onder-nemen gaat over geven

door: Henk ten Cate   op: February 4, 2016 12:44:24 PM CET

Het kan niet, Google. Een uitgever stelt aan haar aandeelhouders voor om de hele wereld van een encyclopedie te voorzien. Gemaakt in een drukkerij die de meest innovatieve van de wereld is. Gratis! Toch doet Google iets dergelijks. Eén generatie geleden was dit business model nog ondenkbaar. Nu weten we niet meer beter. Want alles wat we weten, weten we via Google. Of Wikipedia.

Lees verder

Het Hooked-model: hoe wij ons laten inpakken door ons eigen brein

door: Hugo van Noorden   op: November 10, 2015 2:30:00 PM CET

Het is zes uur ’s avonds. Ik sta in de keuken en maak macaroni. Ondertussen kijk ik op mijn telefoon of er nog nieuwe e-mailberichten zijn. Dat heb ik net ook al gedaan, toen was er niks nieuws maar wie weet, misschien nu wel. Nee dus, alleen reclame, gelijk maar even wissen. Ook nog maar even Facebook checken, de macaroni kookt toch nog niet. Oh ja, mijn broer is vandaag jarig dus snel een super origineel plaatje googlen voor op zijn timeline. Van harte hoor. Nog eentje dan... ik open Twitter om een intelligente tweet plaatsen over dat leuke programma van gisteravond. Maar wat was ook alweer de hashtag? Googlen dan maar weer...

Niet veel later zit ik met mijn vrouw en kinderen aan het avondeten. Mijn oudste zoon is aan het vertellen over een toets op school. Mijn vrouw is bezig op haar mobiele telefoon. Ze is online op facebook want ik zie dat haar bolletje groen is in de app... Dan vraagt mijn dochter: “Papa, heb je geen saus gemaakt?!”

Niet herkenbaar? Vast wel! Klik hier.

Lees verder

Hoe kleurgebruik (potentiële) klanten kan beïnvloeden [Infographic]

door: Karen Hoedjes-den Draak   op: October 30, 2015 5:00:00 PM CET

5 tips: zo wordt uw mail wél gelezen!

door: Henk ten Cate   op: October 15, 2015 3:00:00 PM CEST

Een oud Nederlands spreekwoord luidt: Wie web saaite*, zal mail oogsten. Het betekende in de 17e eeuw zoveel als: als je goed reclame maakt, krijg je ook veel reacties.

Dat is prachtig, als klanten reageren. Maar wat doet u met al die mailberichten? Voor veel ondernemers lijkt e-mail maar een storende factor. Laten we eens doen alsof mail een inkomend telefoontje is met een dijk van een potentiele order. Gaat u er dan zo mee om?

Lees verder

Personal branding & Social media voor ZZP -ers

door: Renney Kennet   op: August 5, 2015 1:00:00 PM CEST

Personal branding is een begrip van de laatste paar jaren. Waar u vroeger uw hele leven voor dezelfde baas werkte en promotie gebaseerd was op dienstjaren, is dat nu wel anders. “Jobhoppen” is een veelgehoorde term in de huidige economie. We blijven maximaal twee jaar plakken bij een werkgever en zijn dan weer toe aan een nieuwe uitdaging. Veel mensen besluiten ook zelfstandige ondernemers te worden. Op dit moment zijn er maar liefst 1,4 miljoen ZZP’ers in Nederland en is de concurrentie als zelfstandige dus groot.

Lees verder

Vaarwel slecht imago, welkom nieuwe klanten!

door: Ellen Bot   op: July 31, 2015 1:00:00 PM CEST

Voor het voortbestaan van uw bedrijf, bent u afhankelijk van de relatie die u heeft met uw omgeving. Niet alleen uw klanten, maar ook uw personeel, de branche, concurrenten, maatschappij, media etc. Mond tot mond reclame is misschien wel het krachtigste medium wat er is. De ervaring van een familielid, vriend of buurvrouw is een stuk geloofwaardiger dan uw eigen commerciële verhaal. Hoe kunt u een slecht imago voorkomen? En waarom denken uw klanten niet hetzelfde over uw bedrijf als u?

Lees verder

8 tips zodat uw blog niet gelezen wordt

door: Aya During   op: July 24, 2015 1:00:00 PM CEST

Schrijft u regelmatig blogs over verschillende onderwerpen?

En gebeurt het dan ook nog dat uw blog ineens heel veel gelezen wordt, dat er over gesproken wordt en dat u er zelfs een enorm aantal reacties op krijgt?

Lees dan mijn 8 tips om uw blog zo onleesbaar mogelijk te maken! Dan bent u van deze zorgen tenminste af.

Lees verder

Welke ondernemingsvormen zijn er?

door: Ellen Bot   op: July 23, 2015 1:00:00 PM CEST

Ondernemen is op veel verschillende manieren mogelijk. Als u besluit ondernemer te worden, is één van de eerste keuzes die u moet maken voor uw ondernemingsplan welke rechtsvorm uw onderneming is. Dit worden ook wel ondernemingsvormen genoemd. De meeste ondernemers kiezen voor een eenmanszaak, waarbij er 100% controle over het bedrijf is en het inkomen uit het bedrijf uiteindelijk gewoon onder de inkomstenbelasting valt.

Lees verder

Fantastisch logo design: een must-have voor ieder (startend) bedrijf

door: Hugo van Noorden   op: July 22, 2015 1:00:00 PM CEST

In Nederland zijn er bijna 1,5 miljoen bedrijven (CBS). Verder lopen er ook nog eens ruim een kwart miljoen Nederlanders lopen rond met het idee om een eigen bedrijf te starten [infographic]. Heeft u een bedrijf of bent u van plan te starten, de kans is groot dat er al iemand is met hetzelfde idee. Het is dus van belang om naast een goed product, dienst of service ook goed na te denken over hoe u zichzelf visueel onderscheidt. Hoe valt u op in de massa?

Lees verder

Visitekaartjes maken? 5 dingen om rekening mee te houden

door: Renney Kennet   op: July 20, 2015 11:32:36 AM CEST

Toen u startte als ZZP’er, ondernemer of freelancer was het waarschijnlijk één van de eerste dingen waar u mee aan de slag ging: uw visitekaartje. Over de jaren heen heeft u er waarschijnlijk al honderden uitgedeeld, en ook honderden ontvangen. Maar wat zorgt er nou voor dat sommige visitekaartjes echt uitblinken in deze stapel?

In dit blog geef ik u tips waar u rekening mee wilt houden om ervoor te zorgen dat uw volgende bestelling visitekaartjes wekenlang op iemands bureau blijven liggen.

Lees verder