Heb je een webshop of groothandel? Wil je nooit meer gemiste orders en out-of-stocks? Klinkt automatisch aanmelden van pakketten en realtime inzicht in de resultaten van je onderneming als muziek in de oren? En wil je minder tijd kwijt zijn aan alle administratie rondom de orders, ook als je onderneming groeit?
Ontdek hoe inHandel ook jóuw onderneming verder kan helpen. Bezoek SnelStart op stand 149 tijdens de Webwinkel Vakdagen voor meer informatie. Kom je langs? Meld je nu gratis aan!
Bespaar dubbel werk
Veel ondernemers zijn regelmatig een avondje kwijt aan de boekhouding. Om tijd en dubbel werk te besparen, is het efficiënt om je boekhouding aan je webshop te koppelen. Zo’n connectie heeft 4 voordelen:
- Tijdwinst: alle gegevens komen vanzelf in je boekhouding, waardoor je veel minder werk hebt.
- Minder fouten: fouten maken is menselijk. Een fout is snel gemaakt, maar het herstellen kost veel tijd zonder dat het geld oplevert. Een koppeling voorkomt vergissingen.
- Je hebt altijd de juiste gegevens in beide systemen
- Elke webwinkel heeft te maken met retouren. Deze moeten goed verwerkt worden, zowel voor de klant als voor de de boekhouding. Door je webshop te koppelen aan je boekhouding wordt de klant herkend en kost het verwerken van retouren minder tijd en moeite.
Zo automatiseerde Tim zijn webshop met inHandel
Tim begon zijn webwinkel 2 jaar terug. Gewoon bij hem thuis. Al snel steeg het aantal bestellingen en klanten. Tim huurde een garagebox waar hij zijn voorraad kwijt kon. Enkele maanden later was ook deze garagebox te klein. Als Tim verder wilde groeien dan zou hij moeten investeren. Niet alleen in een ruimte, maar ook in personeel. Met de week kwamen er meer bestellingen, meer retouren en meer klantcontacten bij kijken. Al snel kreeg hij het gevoel dat hij het niet meer bij kon houden. Tim wilde graag zo veel mogelijk procesessen automatiseren. Maar hoe pak je dit aan? Waar moet je op letten? En hoe doe je dit efficiënt en rendabel? Gelukkig bood inHandel uitkomst. Een boekhoudpakket speciaal voor ondernemers met een webwinkel of groothandel.
Sneller en efficiënter werken
InHandel automatiseert de administratieve processen. Je minimaliseert het aantal menselijke handelingen, wat de kwaliteit en snelheid bevordert. Denk aan het ophalen en verzamelen van orders (orderpicking): dit is in no-time gepiept. Foutloos. Ook het aanmelden van pakketten gaat met inHandel sneller en efficiënter dan ooit. Elk artikel handmatig verwerken? Niet nodig. Scan het eenmalig. Volg daarna eenvoudig en snel digitaal de voortgang van het artikel. Dat betekent tijdwinst en gemak!
Meer inzicht
Je kunt je inkoop en verkoop tot in de puntjes beheersen. Op elk gewenst moment heb je realtime inzicht in de meest actuele resultaten van je onderneming. Je hebt bovendien volledige controle over je voorraden, óók wanneer je ze verkoopt via online én offline kanalen. Je ziet bijvoorbeeld welke voorraad je bij welke leverancier hebt gekocht en op welke datum. Dat geeft je inzicht in de opbrengsten en geeft je houvast bij een volgende inkoopbeslissing.
Totale controle over je voorraden
Automatisch voorraadbeheer geeft je totale controle over je voorraden. Je ziet gemakkelijk wat er klaarstaat voor verzending of facturering, hoeveel je in bestelling hebt en of er nog backorders openstaan. Zo heb je een goed overzicht en worden je voorraden in alle verkooppunten altijd bijgewerkt. Je kun je tijdig bijsturen en slim nieuwe voorraden inkopen. Ook weet je welke producten minder snel verkopen. Die doe je in de aanbieding voor je ermee blijft zitten. Door je voorraadbeheer in je administratie bij te houden, heb je minder kans op out-of-stocks. Je kunt een 'veilig voorraadniveau' instellen, zodat het systeem op tijd een sein afgeeft om nieuwe producten te bestellen en niet pas als alles op is. De producten worden vervolgens automatisch besteld bij je leverancier. Zo voorkom je dat iemand iets online bestelt terwijl je net in je fysieke winkel het laatste exemplaar verkoopt.
Minder kans op fouten
Als alle orders vanuit je webshop, verkoopplatforms en eventueel fysieke winkel automatisch in je administratie terechtkomen, scheelt dat een hoop handmatig werk. Het voorkomt bovendien typfouten en dubbele gegevens. Je hoeft nieuwe klanten niet handmatig in te voeren en niet te controleren of die klant al in je systeem aanwezig is. De btw staat altijd goed, ook in geval van kortingen.
Internationale btw automatisch berekend
Verkoop je ook internationaal? Dan is het belangrijk om de juiste btw-percentages te gebruiken. Via inHandel kun je dit instellen. Zo kun je ook bij belastingcontrole je cijfers verantwoorden. Verkoop je veel in andere landen, dan wil ook een buitenlandse Belastingdienst nog wel eens vragen stellen. In die gevallen kun je gemakkelijk bewijzen wat je aan wie hebt verkocht tegen welke btw-percentages.
Hoeveel tijd kun je besparen?
Een groot voordeel van het bijhouden van je voorraad via je boekhoudprogramma, is de tijdbesparing die het oplevert. Een gemiddelde tijdbesparing van 3 minuten per order lijkt weinig, maar als je vijf orders per dag verwerkt, dan zit je al snel op 150 orders per maand. Keer 3 minuten, betekent een besparing van 450 minuten. Dat is 7,5 uur en dus bijna een volle dag werk.
De kosten van het instellen van een uitgebreid voorraadbeheer in je boekhoudprogramma verdien je daarmee al snel terug. En je houdt tijd over voor bijvoorbeeld de marketing van je onderneming, waardoor je nog meer kunt verkopen! Groeit jouw onderneming, dan wordt het verzamelen, inpakken en verzenden van orders uiteindelijk een te grote klus om ‘even’ aan het eind van de dag te doen. Ook daarvoor bestaan handige oplossingen, waarmee orderpicken en magazijnbeheer verder worden geautomatiseerd.
Meer weten? Bezoek ons gratis tijdens de Webwinkel Vakdagen
De Webwinkel Vakdagen vinden dit jaar op 29 en 30 maart alweer voor de 16e keer plaats. Tijdens dit digital commerce event komt de gehele branche samen in de Jaarbeurs in Utrecht. Laat je inspireren door lezingen, gegeven door een diverse selectie aan sprekers en ontvang 100 uur aan unieke content, vol trends, strategische inzichten en praktische tips waar je direct mee aan de slag kunt.
SnelStart is ook weer aanwezig met een enthousiast team. Je vind ons op stand 149. Kom je langs? Meld je nu aan! We maken graag kennis en vertellen je meer over de voordelen van inHandel. Mis de kans niet om je volgende stap te zetten naar digitale groei en meld je net als 13.000 andere e-commerce professionals gratis aan!