Wat is er verbeterd in de snelheid van een online administratie?

door: Henry Been   op: January 4, 2017 12:52:04 PM CET

In een eerder blog heb ik al eens geschreven over de cloud strategie van SnelStart. Wij hebben er voor gekozen om de data die onze klanten gebruiken, in stand te houden. In plaats van een cloud applicatie, hebben wij gekozen voor een cloud administratie. Hierdoor kunnen ook bestaande klanten de voordelen van de cloud plukken, zónder te hoeven wisselen van programma. Ook kunnen zij hun bestaande administratie online brengen of zelfs een online administratie weer offline halen, wanneer zij dat willen.

Lees verder

Zó makkelijk begint u een nieuw boekjaar! Onze handige tips.

door: Ivo Huizinga   op: January 2, 2017 4:46:12 PM CET

Het is 2017! De champagneflessen zijn leeg, de oliebollen zijn op en het vuurwerk is weer opgeruimd. Inmiddels staan er weer een aantal nieuwjaarsrecepties voor de deur. Oftewel: We hebben de jaarwisseling weer gehad. Gelukkig nieuw boekjaar!

De financiële jaarwisseling moet echter nog plaatsvinden. Met frisse moed beginnen u en uw onderneming aan een nieuw boekjaar. Een nieuw jaar met nieuwe kansen voor uw bedrijf. Een nieuw jaar betekent echter ook dat het oude moet worden afgesloten in financiële zin.

Lees verder

9 tips om in 2017 nog makkelijker te boekhouden in SnelStart

door: Marco Hage   op: December 20, 2016 4:24:41 PM CET

Toch even terugkijken! Het afgelopen jaar heeft SnelStart namelijk veel gerealiseerd om boekhouden nóg makkelijker voor u te maken. Start 2017 met een frisse blik en ontdek het gemak voor uw bedrijf. U besteedt in 2017 toch ook graag minder tijd aan uw administratie? Doe er uw voordeel mee in een gelukkig nieuw boekjaar!

Lees verder

Eindejaarstelling makkelijker maken? Denk hier dan eens over na!

door: Gerrit Valkenburg   op: December 14, 2016 10:36:00 AM CET

December: voor veel ondernemers een drukke maand. De feestdagen nemen een hap weg uit het aantal werkdagen, de afsluiting van het boekjaar neemt veel tijd in beslag en dan is er ook nog eens de eindejaarstelling. Vooral dat laatste krijgt binnen organisaties niet bepaald een warm welkom. Gelukkig kunt u, als ondernemer, de voorraadtelling een stuk makkelijker maken. We geven u graag een aantal tips in deze blog.

Dat de voorraadtelling zo’n issue is, komt vooral door de relevantie. Het belang van voorraadtelling ligt allereerst in het juiste beeld van de bedrijfssituatie, welke uw accountant wenst te zien. Bovendien kunt u alleen op de goede manier bijsturen als dit beeld klopt. Een correct beeld van de voorraad kan u daarnaast veel kosten besparen. Denk aan de ontevredenheid van klanten wanneer een product niet geleverd kan worden en alles wat daarop volgt: het communiceren naar de klant, het aanpassen in het systeem enzovoort.

Lees verder

Wat gaat het hard @SnelStart

door: Henry Been   op: November 11, 2016 5:01:37 PM CET

Deze week ben ik voor het eerst meegetrokken het land in, op naar de SnelStart Aangenaam. Als techneut spreek ik de gebruikers van ons pakket niet zo vaak als sommige collega’s. Voor mij was dit dan ook een uitgelezen kans om in gesprek te zijn.

Lees verder

Mijn tip? Zoveel mogelijk zekerheid creëren in een onzekere toekomst

door: WimJan van Velzen   op: November 9, 2016 3:03:48 PM CET

Mag ik mij even voorstellen! Ik ben WimJan van Velzen, implementatiePartner (iPartner) van SnelStart software. 20 jaar geleden ben ik begonnen als ondernemer. De keuze om als ondernemer te starten is er niet makkelijker op geworden. Nog steeds zijn er talloze valkuilen en risico’s die je avontuur voortijdig kunnen laten stranden. Ik deel graag mijn ervaring en tips met jullie.

Lees verder

Traceability: Weet jij waar jouw producten vandaan komen?

door: Gerrit Valkenburg   op: October 14, 2016 11:28:00 AM CEST

Stel u het volgende eens voor. U bent de eigenaar van een restaurant, prachtige gelegen in een pittoresk dorpje midden op de Veluwe. Een van uw best lopende gerechten op uw menukaart is de biefstuk. Klanten komen graag bij u langs en de zaken lopen prima. Maar dan is er op eens een naar voorval. Eén van uw gasten heeft heerlijk van uw biefstuk genoten, maar belt 2 weken later dat hij er enorm ziek van geworden is. De dag daarop bellen nog twee mensen met hetzelfde verhaal. Er zal iets mis geweest zijn met de biefstuk. Wat nu?

U neemt contact op met uw leverancier, een groothandel. Hij vraagt u om welke dagen het ging dat deze mensen bij u gegeten hadden. Direct heeft hij inzichtelijk waar het vlees vandaan gekomen is en welk ander vlees er bij u in huis is dat dezelfde herkomst heeft. Hij geeft de codes aan u door en u kan direct de koelcel in om precies de dozen met het verkeerde vlees eruit te halen. Hoe dat kan? In één woord: Traceability.

Lees verder

#TechDaysNL 2016

door: Henry Been   op: October 12, 2016 3:41:07 PM CEST

Afgelopen dinsdag en woensdag heb ik samen met een aantal collega’s weer de Microsoft TechDays bezocht. Op de TechDays zorgen tal van sprekers ervoor dat je in twee dagen weer helemaal op de hoogte raakt van de nieuwste ontwikkelingen van Microsoft. Mijn eigen aandacht ging dit jaar niet alleen uit naar de sessies die gegeven werden, ik heb er dit jaar zelf ook twee mogen geven.

Lees verder

Kiezen voor een boekhouder of accountant?

door: Eva Nicolai   op: September 29, 2016 1:00:00 PM CEST

Bij het voeren van de administratie is het goed om te bedenken of u daarbij gebruik wilt maken van de kennis van een boekhouder of accountant. Hoe u de afweging maakt om (een deel van) uw boekhouding wel of niet uit te besteden leest u in dit blog. Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen een boekhouder en een accountant?

Lees verder

Hoezo RGS?

door: Daan van der Slikke   op: September 26, 2016 1:00:00 PM CEST

Als accountants- of administratiekantoor heeft u ongetwijfeld wel eens van de term RGS gehoord. Daarbij komen bij u wellicht de volgende vragen boven: wat is het en wat kan ik er eigenlijk mee? In dit blog geef ik u graag een antwoord op deze vragen en laat ik u zien wat RGS in de praktijk voor accountants- en administratiekantoren betekent.

Lees verder