Welk boekhoudpakket past bij je klant?

De meeste ondernemers kiezen op aanraden van hun boekhouder een passend boekhoudpakket. Voor ieder type ondernemer is een geschikte manier om administratie te automatiseren. Lees hieronder welke software je kunt adviseren aan je verschillende typen klanten.

Voor een uitgebreid overzicht tussen de verschillende boekhoudpakketten kun je het beste onze brochure downloaden.

Welk boekhoudpakket past bij welke ondernemer?


  1. De ondernemer die alle bonnen en facturen aanlevert

    Heb je een klant die alles aan je overlaat en alleen de bonnen en facturen bij je aanlevert? Adviseer dan het boekhoudpakket inOrde. Hiermee kun je makkelijk online samenwerken met je klant. De ondernemer kan zijn bonnen inscannen en facturen doorsturen naar de mailbox in SnelStart. Zo is er minder kans op verloren bonnetjes, is de bewaarplicht voorgoed in orde en kwartaalstress verleden tijd. 

  2. De ondernemer die offertes en facturen verstuurt

    Heb je een klant die zelf (veel) offertes en facturen verstuurt? Raad dan het boekhoudpakket inStap aan. Hiermee kan je klant onbeperkt offertes en (btw-verlegde) facturen met betaallink sturen (als de klant ook een Mollie-account heeft). De administratie is altijd up-to-date en de klant heeft inzicht in de cashflow via het financiële dashboard. Daarnaast profiteert je klant van de voordelen van inOrde.

  3. De ondernemer die zelf de boekingen en btw-aangifte doet

    Heb je een klant die zelf graag de boekingen en btw-aangifte doet? Adviseer dan het boekhoudpakket inKaart. Jullie bepalen samen welke werkzaamheden de ondernemer doet en wat overblijft voor jou. Je klant kan bijvoorbeeld de boekingen controleren en waar nodig aanpassen. Ook kan de ondernemer makkelijk incasso- en betaalopdrachten in de bankomgeving invoeren en verwerken. De btw-aangifte kan de ondernemer met een paar klikken snel regelen. Andere administratieve taken kunnen geautomatiseerd worden door te koppelen met branche-specifieke softwarepakketten. Bovendien geniet je klant van de voordelen die inStap te bieden heeft.

  4. De ondernemer die een abonnement-verdienmodel heeft of tweedehandsspullen verkoopt

    Heb je een klant die abonnementen als verdienmodel heeft? Adviseer dan het boekhoudpakket inBalans. De ondernemer registreert eenvoudig individuele prijsafspraken en selecteert welke klanten een factuur moeten krijgen voor welk abonnement. Ook herinneringen, aanmaningen of rekeningoverzichten verstuurt je klant snel met inBalans. Verkoopt je klant tweedehandsspullen? In inBalans wordt de btw correct berekend over tweedehandsspullen en andere marge-goederen. Ook zal je klant profiteren van de pluspunten van inKaart.

  5. De ondernemer die geautomatiseerd voorraadbeheer wil

    Heb je een klant die zijn gehele voorraadbeheer wil automatiseren en koppelen met de boekhouding? Boekhoudpakket inZicht is dan ideaal voor je klant. De ondernemer krijgt inzicht in zijn administratie door bijvoorbeeld transitorisch boeken of boeken op kostenplaatsen. Je klant heeft de mogelijkheid om het gehele orderbeheer te automatiseren met behulp van koppelingen en bulkbewerkingen. Daarnaast profiteert je klant van de voordelen van inControle.

  6. De ondernemer die inzicht wil in alle handelingen van bestelling tot verzending

    Heb je een klant die inzicht wil in alle handelingen van bestelling tot verzending? Raad dan boekhoudpakket inControle aan. De ondernemer kan werken met backorders en automatisch inkooporders klaarzetten. Je klant heeft totale controle over zijn voorraadbeheer en houdt zich volledig aan de regels van de Belastingdienst. Daarnaast maakt je klant gebruik van de voordelen die inBalans met zich meebrengt.

  7. De ondernemer die een webshop of handelsbedrijf heeft

    Heb je een klant die de financiële en handelsprocessen van zijn webshop of handelsbedrijf op elkaar wil laten aansluiten? Adviseer dan het boekhoudpakket inHandel. Je klant kan de gehele handelsadministratie automatiseren. Van het verwerken van bestellingen en het digitaal orderpicken tot en met de verzending van en communicatie over pakketten. Je kunt drie modules aanraden die gespecialiseerd zijn in webshops, voorraadbeheer of logistiek. Bovendien geniet je klant van de voordelen die inZicht te bieden heeft.

Makkelijk online samenwerken

SnelStart helpt administratie- en accountantskantoren om de administratie van hun klanten sneller te verwerken. Zij houden dankzij onze software meer tijd over voor advies en het werven van nieuwe klanten. Hierdoor ervaren ze minder piekdrukte aan het eind van elk kwartaal. Meer weten? Ontdek meer over SnelStart Accountant.

Boekhouders en accountants opgelet

Maak je werk leuker en makkelijker, houd veel tijd over en werk samen met je klanten zoals jij dat wil. Bekijk alle voordelen van SnelStart Accountant. Bekijk nu
Aan dit artikel kunnen geen rechten worden ontleend. De inhoud is met de grootste zorg samengesteld.