'We hebben nu inzicht in onze financiële situatie'

Het gesprek met Marcel Berghuis en Terry Bruyn van DAY & NITE is een feestje op zich. De energie spat er vanaf bij de mannen. Dat belooft wat voor de evenementen die ze organiseren. Terry vertelt over de start van DAY & NITE. "Ik wilde voor mezelf beginnen en kwam via mijn broer in contact met Marcel. Dat klikte en we kwamen erachter dat we elkaar goed aanvullen." Terry organiseerde vanuit Amsterdam zakelijke evenementen en Marcel had ervaring met feesten en festivals in de publieke sector. Samen, dachten ze, kunnen we fantastische evenementen organiseren voor bedrijven (de ‘DAY job’), waarbij we ons laten inspireren door het nachtleven (& NITE).

Inmiddels is het bedrijf vier jaar bezig en hebben de twee voor veel grote bedrijven in Noord-Holland iets georganiseerd. "We hebben de ruimte om dat te doen in Noord-Holland, want een bedrijf zoals dat van ons was er nog niet."

Prijswinnende evenementen

"We mogen hele mooie evenementen organiseren", vertellen de twee enthousiast. "Bedrijfsfeesten voor bedrijven die bijvoorbeeld een jubileum te vieren hebben, maar ook congressen en beurzen." Een recente ‘Black Friday Shopping Nights’ in verschillende winkelcentra in heel Nederland was een voorlopig hoogtepunt. DAY & NITE won hiermee de NRW Marketingprijs in de categorie ‘Actie en Events met de focus op Brand Activation’. Dat doen ze samen met een team van enthousiastelingen. Hun groeiende populariteit komt vooral door mond-tot-mondreclame. "Mensen komen blij van een evenement terug en denken aan DAY & NITE als ze zelf iets willen organiseren."

Voorheen leverden we elk kwartaal een envelop met bonnetjes in bij onze boekhouder. Nu is het veel makkelijker. We hebben realtime inzicht en dat is ideaal.

De envelop met bonnetjes is verleden tijd

"Het bedrijf groeit uit zijn voegen", vertelt Marcel. En daardoor was de oude manier van administratie, waarbij elk kwartaal een grote envelop met bonnetjes werd aangeleverd bij de boekhouder, niet langer werkbaar. Hun nieuwe accountantskantoor raadde aan met SnelStart te gaan werken. "Superhandig."

Inzicht in de financiële situatie

"Het is nu allemaal veel makkelijker", zegt Berghuis. "Met het dashboard hebben we realtime inzicht. We gebruiken vooral de online applicatie en zien direct wat er nog open staat en wat er binnenkomt." Over hun boekhoudprogramma zijn de heren bijna net zo enthousiast als over hun evenementen. "Het is ideaal. We zouden het zeker aan anderen aanraden." Facturen maken, het gebruik van de bankkoppeling, het snel even uploaden van bonnen, zelfs al heb je eigenlijk geen tijd: het is een positieve aanvulling op hun dagelijkse werk. Zo blijft er meer tijd over voor de evenementen. "SnelStart betekent voor ons inzicht in onze financiële situatie", vatten ze het kort samen. "Want je kunt wel een feestje vieren, maar je moet ook de cijfertjes goed in de gaten houden." Serious business, die evenementen.

Ga ook voor gemak, tijdwinst en inzicht

Vraag nu gratis en vrijblijvend de online productdemo aan en ontdek de voordelen van een geautomatiseerde administratie. Ik wil een demo
Aan dit artikel kunnen geen rechten worden ontleend. De inhoud is met de grootste zorg samengesteld.