De oplossing: online samenwerken. Je voegt jouw boekhouder of accountant toe aan je administratie. Jij bepaalt zelf wat je doet aan je boekhouding, houdt hierdoor tijd over, bespaart kosten op de boekhouder of accountant maar hebt wel inzicht in je financiën. Jouw accountant of boekhouder kijkt met je mee. Jullie werken tegelijk in dezelfde administratie. Jij levert online je administratie aan en je accountant doet de laatste check, zoals de jaarafsluiting. Hierdoor blijft er tijd over voor financieel advies over bijvoorbeeld slimme investeringen. Een win-winsituatie.
Zelf je boekhouding bijhouden met SnelStart Web
Jouw boekhouder of accountant zit echt niet te wachten op een maandverzameling van in- en verkoopfacturen die nog verwerkt moeten worden. Jij scant iedere bon direct in, in je administratie. Verkoopfacturen maak je online in SnelStart Web. Je voegt je logo toe, voert de artikelen in, kunt een betaallink toevoegen voor een supersnelle betaling en je mailt deze naar de klant.
Koppel je bankrekening aan je SnelStart-administratie
Heb je vervolgens je bankrekening gekoppeld aan je administratie in SnelStart en wordt de factuur betaald? Dan wordt deze automatisch geboekt. Hetzelfde werkt het met inkoopfacturen. Jij verwerkt de bon en deze wordt direct geboekt. Je saldo’s zijn up-to-date, wat weer scheelt bij het doen van de btw-aangifte.
'Online samenwerken geeft je meer ruimte om je rol als adviseur te benutten'
Yolanda KuinBlom & Kuin Administraties
Btw-aangiftes worden automatisch berekend en met een klik op de knop verstuurd naar de Belastingdienst. Doordat gegevens automatisch worden overgenomen, is de kans op fouten een stuk kleiner. Dit scheelt enorm bij het opmaken van de jaarrekening. En hier maak je je accountant erg blij mee.
Gebruik je nog geen SnelStart, maar wil je wel online samenwerken met je boekhouder of accountant?
Vraag bij je boekhouder of accountant na of hij of zij met SnelStart werkt. Zij kunnen via een speciale knop in hun Accountants-pakket voor jou een administratie toevoegen. Ook kun jij zelf SnelStart aanschaffen en jouw accountant toegang geven tot jouw administratie. Dit doe je via SnelStart Web.
Let op: Online Samenwerken kan alleen met een online administratie.