2017: de 10 makkelijkste vernieuwingen in SnelStart

door: Ivo Huizinga op: 19 december 2017

2017: de 10 makkelijkste vernieuwingen in SnelStart
Hoezo-RGS

In 2017 heeft SnelStart een groot aantal hoogtepunten mogen vieren en mijlpalen bereikt. SnelStart is verkozen tot Microsoft Country Partner of the Year 2017 en heeft het keurmerk Beste Werkgever 2017-2018 ontvangen. Daarnaast zijn de koppeling met de Rabobank en onze app gelanceerd, en SamenOp: het online samenwerkingsmodel tussen ondernemer en accountant.


Allemaal mooie mijlpalen, echter alleen maar mogelijk gemaakt dankzij onze gebruikers. Met welke 10 vernieuwingen in SnelStart kunt u in 2018 uw voordeel doen?

  1. 1. Afschriften Rabobank ’s nachts inlezen en afletteren

  2. In mei lanceerden wij de veelgevraagde automatische koppeling tussen SnelStart en Rabobank. Dit betekent dat u afschriften niet meer hoeft te downloaden. U stelt de koppeling eenmalig in en vervolgens worden de afschriften automatisch ingelezen en afgeletterd. Met een online-administratie kan dit zelfs ’s nachts, terwijl u slaapt. Dit laatste geldt natuurlijk ook voor de koppelingen met ABN AMRO en KNAB.

2. Facturen sneller betaald met iDeal

  1. Hoe lang duurt het voordat uw facturen worden betaald? Met SnelStart Web kunt u een iDeal-betaallink toevoegen aan uw facturen door een koppeling met Mollie. Uw voordeel? Facturen worden sneller betaald door uw klanten.

3. Bonnetjes digitaliseren met handige app

  1. SnelStart heeft een app voor Android, iOS (iPhone/iPad) en Windows 10. Met de app kunt u bonnetjes toevoegen (met automatische herkenning) en makkelijk facturen maken. Daarnaast heeft u actueel inzicht in uw administratie. Sinds kort kunt u ook inloggen met uw vingerafdruk en meerdere inkoopfacturen en bonnen in één keer uploaden.

  1. 4. Inkopen verwerken vanuit Microsoft Outlook

  2. Veel facturen krijgt u tegenwoordig per e-mail binnen. Met de invoegtoepassing (of add-in) van Microsoft Outlook kunt u deze facturen in één keer doorsturen naar uw boekhouding. Met één druk op de knop wordt van deze factuur een boeking gemaakt.

5. Boek een inkoop over meerdere maanden

  1. Een veelgevraagde wens onder boekhouders was het transitorisch boeken van een inkoopfactuur. Transitorisch boeken? Oftewel: de kosten van een inkoop verdelen over een langere periode. Met de knop Verdelen in het dagboek Inkoop is dit nu mogelijk.

    6. Doorklikken in uw grootboekmutaties

  2. Het scherm Boekingen is een overzicht van alle grootboekmutaties waarop u makkelijk kunt sorteren, groeperen, filteren en doorklikken. Een absolute must voor elke administrateur.

  1. 7. Uniek dashboard voor kantoren

  2. Als administratie- of accountantskantoor is inzicht in de werkstroom erg handig. Welke administraties moeten nog worden verwerkt? Voor welke klanten moet er nog aangifte worden gedaan? Ons accountantsdashboard geeft dit unieke inzicht in alle online-administraties.

8. SnelStart gekoppeld aan elke branche

  1. De boekhouding is de spil van uw bedrijf. Echter, u gebruikt nog veel meer software of apps binnen uw bedrijf om uw bedrijfsprocessen te automatiseren. Is deze software ook gekoppeld aan SnelStart? Inmiddels is er al veel branche specifieke software gekoppeld aan onze nieuwe API. Dit scheelt u uiteindelijk gewoon werk.

9. Mailen zonder instellingen of SMTP

  1. SMTP? Met de nieuwe mailservice van SnelStart hoeft u geen lastige instellingen meer te doen om uw facturen, offertes of herinneringen te versturen via e-mail.

  1. 10. Snel een klant, leverancier of artikel toevoegen

  2. Wilt u supersnel een klant toevoegen in SnelStart 12? Gebruik Ctrl+Shift+K om binnen een paar seconden een klant aan te maken. Hierbij kunt u ook gebruikmaken van de directe koppeling met de Kamer van Koophandel. Met de toetsencombinatie Ctrl+Shift+L maakt u razendsnel een leverancier aan.

Wat is er nieuw in 2018?

  1. Uiteraard blijven we in 2018 doorgaan met vernieuwingen in ons pakket. Nieuwe functionaliteiten die uw boekhouding nog makkelijker maken. Inmiddels zijn we bijvoorbeeld druk bezig met de automatische koppeling met ING. Via onze berichtentab of via www.snelstart.nl/productnieuws houden wij u op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen. Veel succes in het nieuwe boekjaar!

 


Ivo Huizinga

Door Ivo Huizinga

Ivo Huizinga is productmanager bij SnelStart. Hij houdt zich vooral bezig met de toekomst van het product SnelStart. Voor deze toekomst zijn strategische partners, zoals Microsoft van groot belang.

Wat vond u van dit artikel?
Goed verhaal! of Geef een tip of stel een vraag aan Ivo Huizinga.


Volg Ivo Huizinga op social media: