Handige tips voor kantoren: standaard grootboekschema aanleveren aan klanten

door: Tom van den Brink op: 19 september 2018 8:32:44 CEST

Handige tips voor kantoren: standaard grootboekschema aanleveren aan klanten

Als kantoor hanteer je vaak een eigen grootboekschema. Het is dan wel zo handig dat al je klanten met hetzelfde schema werken, zodat bijvoorbeeld bepaalde kostenrekeningen hetzelfde grootboeknummer hebben. Tijdens het inboeken kun je dan direct het juiste nummer invullen. Het is bijvoorbeeld niet zo praktisch dat brandstofkosten bij de ene administratie onder grootboeknummer 4200 vallen en bij de andere onder 4180.


SnelStart_stappenplan_lege_administratieVaak proberen kantoren dit voor elkaar te krijgen door een bestand te importeren. Bij een bestaande administratie is dit de enige optie, maar bij een nieuwe administratie kan dit veel eenvoudiger. In SnelStart kun je dit op een handige manier inrichten, zodat je het grootboekschema kunt aanbieden via Online Samenwerken. Welke handelingen je daarvoor moet doen, leg ik hiernaast graag uit.

Allereerst maak je een nieuwe, en dus lege, administratie aan. Geef deze administratie een herkenbare naam, zodat je weet dat het om een administratie gaat die je wilt hergebruiken en aanleveren.

Na het doorlopen van de 6 stappen heb je de lege administratie aangemaakt waarin je het grootboekrekeningschema naar wens kunt aanpassen, om aan te bieden aan al je nieuwe klanten.

Aanbieden via Online Samenwerken

Het is handig om de administratie met het standaard grootboekschema online op te slaan, zodat je dit altijd en overal kunt terugzetten voor een nieuwe klant. Uiteindelijk is het de bedoeling om nieuwe klanten te krijgen, deze een nieuwe administratie aan te bieden en aan te melden in SnelStart. Voordat je dit doet, kopieer je de administratie en kun je de administratie vervolgens aanbieden via de knop Online Samenwerken.  


Tom van den Brink

Door Tom van den Brink

Tom is Accountmanager Binnendienst bij SnelStart. Dagelijks is hij bezig om de accountmanagers ‘on the road’ te ondersteunen, door de technische vragen waarmee zij terug naar het SnelStart-kantoor komen op te lossen en terug te koppelen richting kantoren.


Volg Tom van den Brink op social media: