SnelStart Rapporten

Wil je als accountant of boekhouder graag je klanten goed adviseren, maar kost de voorbereiding veel tijd? Zoek je naar een oplossing om efficiënter jaarrekeningen en rapportages op te stellen? Zoek niet verder!

Meld je aan voor de nieuwe rapportage-functionaliteit in SnelStart Accountant: Rapporten. 

  Rapporten aanvragen
2
* SnelStart is een (boekhoud)software dienstverlener en geen bank. Bankdiensten worden geleverd door onze partner Adyen N.V.
Venster sluiten
Kopie van Hoofdtemplate smal - oranje rand (2)

SnelStart Rapporten maken
in een handomdraai!

Met SnelStart Rapporten geef je klanten snel inzicht in de prestaties van hun bedrijf. Je kunt het inrichten zoals je wilt. Gebruik bijvoorbeeld het standaardmodel om snel en efficiënt jaarrekeningen op te stellen.

Met behulp van het handige werkdossier vink je alle controlepunten van de jaarrekening direct af. Dit werkprogramma bevat een checklist met alle relevante onderdelen van de jaarrekening. Maak snel en eenvoudig managementrapportages, budgetrapportages, periodieke rapportages en liquiditeitsprognoses.

De standaardmodellen voor deze rapportages pas je gemakkelijk aan via Excel. Je kunt de gegevens eenvoudig grafisch of in cijfers weergeven, zodat je de resultaten gemakkelijk kunt toelichten.

Ik wil toegang tot rapporten

3 redenen waarom boekhouders en accountants rapporten gebruiken

  • Maak snel en efficiënt analyses, jaarrekeningen en rapportages.
  • Rapporteer snel en minder foutgevoelig op basis van RGS
  • Pas rapportages en dashboard aan naar eigen wensen
Dit wil ik!
icoon rapportage2-1

Prijs SnelStart Rapporten

Hoeveel het kost om SnelStart Rapporten te gebruiken? Bekijk hieronder de prijzen per maand, inclusief budget, jaarrekening en werkdossier:

1 t/m 10 administraties: € 25 p/mnd   
11 t/m 50 administraties: € 70 p/mnd   
51 t/m 100 administraties: €120 p/mnd
101 t/m 200 administraties: € 170 p/mnd
> 200 administraties: € 220 p/mnd

Vragen over Rapporten?

Neem dan een kijkje bij de onderstaande Meestgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Aarzel niet contact met ons op te nemen, we helpen je graag. Stuur een berichtje naar accountant@snelstart.nl.

Rapporten aanvragen

1

Meestgestelde vragen

Wat kost deze functionaliteit?

Let op: de minimale contractduur is 12 maanden

Prijzen per maand, inclusief budget, jaarrekening en werkdossier:

  • 1 t/m 10 administraties: € 25 p/mnd
  • 11 t/m 50 administraties: € 70 p/mnd   
  • 51 t/m 100 administraties: €120 p/mnd
  • 101 t/m 200 administraties: € 170 p/mnd
  • > 200 administraties: € 220 p/mnd

Facturatie vindt vooraf plaats. Heb je een jaarabonnement op Accountant, dan wordt de factuur voor het gebruik van Rapporten jaarlijks verstuurd. Heb je een maandabonnement op Accountant dan wordt de factuur voor het gebruik van Rapporten maandelijks verstuurd. 

Wie kan Rapporten gebruiken?

De functionaliteit in SnelStart Rapporten is gericht op boekhouders en accountants. Je kunt Rapporten alleen gebruiken in combinatie met een abonnement op SnelStart Accountant.

Hoe begin ik met Rapporten in SnelStart Web en SnelStart 12?

Let op: De eerste keer dat je Rapporten gebruikt voor een administratie duurt het laden van de gegevens langer, doordat er veel data wordt opgehaald uit de database.

Rapporten gebruiken via SnelStart Web
Je gebruikt Rapporten via Web in 3 eenvoudige stappen:

  1. Log in via SnelStart Web
  2. Kies een administratie
  3. Klik linksonder op de knop Rapporten

Rapporten gebruiken via SnelStart 12
Je kunt alleen via de desktopversie van SnelStart met Rapporten werken in de meest recente versies van SnelStart 12. Zorg er daarom voor dat je eerst de laatste SnelStart versie hebt geïnstalleerd. Deze versie maakt gebruik van nieuwe technieken en veiligheidsstandaarden voor onder andere het inlogscherm. 

Krijg je een foutmelding tijdens het inloggen nadat je de nieuwe versie hebt geïnstalleerd? Op deze pagina vind je meer informatie over hoe je deze foutmeldingen kunt oplossen.

Je gebruikt Rapporten via desktop in 3 eenvoudige stappen:

  1. Log in via SnelStart 12 of SnelStart 12 Plus
  2. Kies een administratie
  3. Klik in de balk bovenaan op de knop Rapporten
Is de functionaliteit alleen toepasbaar op online administraties?

Ja, de functionaliteit is alleen toepasbaar op online administraties.

Je kunt Rapporten gebruiken voor online administraties waarbij de ondernemer een eigen SnelStart-licentie heeft (inOrde, inStap, inKaart, inBalans, inZicht, inControle of inHandel).

Je kunt de functionaliteit daarnaast toepassen op je eigen online kantooradministraties die worden bijgehouden in je pakket Accountant.

Welke rapportages kan ik maken?
  • Omzet
  • Kosten
  • Brutomarge
  • Cijfergrid
  • Bedrijfsresultaat
  • Debiteuren
  • Crediteuren
  • Werkkapitaal
  • Liquiditeit

Daarnaast kun je eigen grafieken en kengetallen zelf samenstellen uit alle elementen van de balans en resultatenrekening en zoom je eenvoudig dieper in op mutaties, boekingen en facturen.

Zo maak je razendsnel: 

  • Jaarrekeningen (m.b.v. een werkdossier) en liquiditeitsbegrotingen
  • Management- en periodieke rapportages
  • Budgetrapportages en forecasts
Kan ik een samensteldossier maken in Rapporten?

Ja, met behulp van het handige werkdossier vink je alle controlepunten van de jaarrekening direct af. Dit werkprogramma bevat een checklist met alle relevante onderdelen van de jaarrekening.

Voordat ik rapportages kan aanmaken, moet ik eerst mijn rekenschema koppelen aan de elementen in Rapporten. Hoe doe ik dat?

Voordat je rapportages kunt aanmaken, moet je eerst je rekenschema koppelen aan de elementen in Rapporten. Hoe je dit doet leggen we uit in onderstaande video.

Je kunt je rekenschema koppelen met behulp van RGS, maar ook als je geen RGS gebruikt kun je de grootboeknummers eenvoudig koppelen. Na het bekijken van de video weet je: 

  • hoe je rekenschema m.b.v. RGS gekoppeld wordt aan de elementen in Rapporten
  • hoe je het rekenschema koppelt aan de elementen in Rapporten als je geen RGS gebruikt

 

Hoe werkt het dashboard in Rapporten?

Het online dashboard in SnelStart Rapporten bestaat uit een aantal standaard elementen.  Bekijk de video voor meer uitleg over de onderdelen van het online dashboard. Na het bekijken van de video weet je meer over:

  • instellen van de periode 
  • indelen van het dashboard 
  • grafieken toevoegen (standaard of zelf samenstellen) en aanpassen
  • doorklikken en bekijken van de onderliggende informatie

 

Kan ik data exporteren?

Je kunt data (jaarcijfers) exporteren naar Nextens en Fiscaal gemak.

Heb ik Microsoft Excel nodig voor het genereren van rapporten?

Ja, voor het genereren van de rapporten heb je Microsoft Excel nodig.

Gebruik je een Apple Mac? Dan kun je Excel gebruiken via macOS.

 

Ik gebruik een Apple Mac. Kan ik Rapporten gebruiken?

Ja, je kunt Rapporten gebruiken.

Voor het genereren van de rapporten heb je Microsoft Excel nodig. Op een Mac gebruik je Excel via macOS.

 

Hoe maak ik een rapportage (bijvoorbeeld voor een jaarrekening) aan en hoe exporteer ik dat rapport naar Excel?

SnelStart Rapportage bevat een groot aantal standaardrapportages. In de video leggen we uit hoe je een rapportage aanmaakt voor een administratie en exporteert naar Excel. 

 

Kan ik rapportages zelf aanpassen?

Alle rapporten worden opgemaakt in Microsoft Excel. Excel is flexibel, waardoor iedere gebruiker de mogelijkheid heeft om bestaande rapportages aan te passen naar eigen inzicht en wensen.

Kan ik ook mijn eigen (in Excel aangepaste) rapporten uploaden en weer gebruiken als template?

In SnelStart Rapporten zitten een aantal standaard rapportages. Deze rapportages kun je aanpassen in Excel.

In de video leggen we uit hoe je deze aangepaste rapporten weer kunt uploaden als template in SnelStart Rapporten. Zo kun je deze nieuwe template de volgende keer eenvoudig gebruiken. 

 

Voor welke administraties kan ik Rapporten gebruiken?

Je kunt Rapporten gebruiken voor online administraties waarbij de ondernemer een eigen SnelStart-licentie heeft (inOrde, inStap, inKaart, inBalans, inZicht, inControle of inHandel).

Je kunt de functionaliteit daarnaast toepassen op je eigen online kantooradministratie die wordt bijgehouden in je pakket Accountant.

Is deze nieuwe rapportage-functionaliteit ook beschikbaar voor ondernemers?

Nee, de functionaliteit is alleen beschikbaar voor gebruikers van het SnelStart-pakket Accountant.

Ik wil graag meer weten over RGS. Waar vind ik informatie?

In ons e-book staat alle informatie over RGS bij elkaar. Bekijk en download hier het boekje 'RGS: best makkelijk.'

Heb je met Rapporten dan geen programma`s als Visionplanner en Unit4 Audition meer nodig?

Nee, als je gebruik maakt van SnelStart Rapporten heb je geen programma`s zoals Visionplanner en Unit4 Audition nodig.

Is het export bestand ook beschikbaar voor Avanzer en Fiscaal Online?

Nee, op dit moment is er alleen een export mogelijkheid beschikbaar voor Fiscaal gemak en Nextens.

Waarom krijg ik in Rapporten de melding dat de Macro’s niet veilig zijn?

Microsoft heeft per juni 2022 een beveiligingsupdate doorgevoerd in de nieuwste versies van hun software. In deze update heeft men de eisen voor het gebruik van Microsoft gerelateerde programma's, waaronder Excel, aangescherpt. Je kunt dit oplossen door: https://rapporten.snelstart.nl/ als vertrouwde website in te stellen. Lees op ons Kennisplein hoe je dit kunt doen.  

Kan ik een liquiditeitsbegroting maken?

Ja, je kunt een liquiditeitsbegroting maken.

Zit er urenregistratie functionaliteit in SnelStart Rapporten?

Nee, er zit geen urenregistratie in Rapporten.

Waarom duurt het, als ik de eerste keer Rapporten gebruik voor een administratie, langer voordat de data geladen zijn in Rapporten?

De eerste keer dat je Rapporten gebruikt voor een administratie duurt het laden van de gegevens langer, doordat er veel data wordt opgehaald uit de database.

Als je de eerste keer Rapporten gebruikt voor een administratie worden administratiegegevens van de laatste drie jaar opgehaald uit de SnelStart-database. Deze gegevens worden vervolgens opgeslagen in de database die wordt gebruikt door Rapporten. Gebruik je daarna Rapporten voor dezelfde administratie, dan worden alleen de geüpdatete en aangevulde administratiegegevens opgehaald uit de SnelStart-database. 

Hoe zeg ik mijn abonnement op Rapporten op?

De minimale contractduur is 12 maanden.

Heb je een maandabonnement op Accountant? Dan is je abonnement op Rapporten maandelijks opzegbaar na afloop van de eerste 12 maanden.

Heb je een jaarabonnement op Accountant? Dan is je abonnement op Rapporten jaarlijks opzegbaar na afloop van de eerste 12 maanden.

Wil je niet langer van Rapporten gebruik maken? Dan kun je uiterlijk een maand voor de afloop van de contractperiode je abonnement opzeggen. Dit doe je door telefonisch contact op te nemen met de klantenservice op telefoonnummer 0222-363062.

Nadat je het abonnement op Rapporten hebt opgezegd worden de kopie van je SnelStart-database, de templates en de handmatig ingevoerde Rapporten-gegevens niet langer bewaard. Als je weer een abonnement neemt op Rapporten moet je de data weer opnieuw invoeren.

Waar kan ik terecht met vragen over Rapporten?

In Rapporten vind je via de helpknop informatie en instructiefilmpjes over de functionaliteit. 

Heb je na het bekijken van de informatie nog vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, we helpen je graag. Je kunt ons telefonisch bereiken op 0222 36 30 60.  Stel je liever je vraag via e-mail? Stuur dan een berichtje naar klantenservice@snelstart.nl.