Bespaar tijd met handigheden in je boekhoudsoftware

Wil je tijd besparen en minder foutjes maken in je boekhouding? Zorg dan dat je optimaal gebruik maakt van automatiseringsfuncties en handige koppelingen in je boekhoudprogramma. We geven 3 tips over hoe uitgebreide kennis van je boekhoudprogramma je tijd oplevert.  

Nieuwsgierigheid loont

Toen je begon met SnelStart te werken heb je waarschijnlijk zelf uitgezocht hoe je dingen voor elkaar krijgt. Je hebt je eigen manier ontwikkeld om door het boekhoudprogramma te navigeren. Nu je een bepaalde werkwijze hebt, vraag je je misschien niet meer af of het ook makkelijker kan. Dat is zonde, want het zal je verbazen hoeveel tijd je met automatiseringen en koppelingen kunt besparen. Door handelingen te automatiseren bespaar je niet alleen tijd, maar verklein je ook je foutmarge. En dat levert ook weer tijd op! We geven je drie tips om tijd te besparen. 

1. Nieuwe functies en snelkoppelingen

Het boekhoudprogramma van SnelStart bevat allerlei slimme opties om je werk makkelijker te maken. Denk aan sneltoetsen, een geavanceerde zoekfunctie, scan-en-herken en nog veel meer. Deze opties zorgen dat je makkelijker en sneller werkt en dat je je kostbare tijd echt kunt besteden aan ondernemen in plaats van repeterende administratieve werkzaamheden. 

Ken jij alle handigheden al? Maak jezelf bekend met de mogelijkheden van onze software. Daarnaast worden continu nieuwe functies toegevoegd aan het boekhoudprogramma, dus het loont om eens in de zoveel tijd te checken wat de updates zijn! Ontdek het via ons kennisplein en houd het productnieuws in de gaten. 

2. Functionaliteiten voor je laten werken

Doe je graag zelf veel aan je administratie? En wil je jouw boekhouding beter laten aansluiten op je bedrijfsprocessen? Zorg dan dat je op de hoogte bent van termen als cashflow en creditnota’s. Kennis hierover is niet alleen nodig bij factureren, maar ook bij het managen van debiteuren. Als je bijvoorbeeld een herinnering of aanmaning moet sturen.

Als je weet hoe je boekhouding in elkaar steekt en hoe je processen verder wilt stroomlijnen is het handig om te werken met grootboekrekeningen, kostenplaatsen, pakbonnen en het maken van overzichten. Dit geeft meer inzicht in de cijfers van je onderneming en helpen je betere beslissingen te maken. Door gebruik te maken van dit soort handigheden zie je sneller wanneer het nodig is om bij te sturen. Deze opties zijn opgenomen in onze uitgebreidere pakketten. 

Bedrijf met meerdere afdelingen, projecten of producten?

Om efficiënt je winstgevendheid te verbeteren, wil je weten wat je op een bepaald project of product verdient. Dit doe je door gebruik te maken van kostenplaatsen. Door te werken met kostenplaatsen kun je kosten en opbrengsten koppelen aan een eenheid (bijvoorbeeld een product, project of afdeling) binnen het bedrijf. Zo kun je tijdig bijsturen, als je er bijvoorbeeld achter komt dat bepaalde projecten of producten minder winstgevend zijn.

3. Haal meer uit de samenwerking met je boekhouder of accountant

Als je werkt met SnelStart kun je ervoor kiezen om je boekhouding helemaal zelf bij te houden of samen te werken met een boekhouder of accountant. Hierbij ligt de focus op ‘samen’. Tijdens de opstart bepalen jullie samen wie welk onderdeel van de boekhouding voor zijn rekening neemt. Je boekhouder kijkt gemakkelijk online met je mee, zo is samenwerken snel en efficiënt.

Het wordt voor ondernemers, met behulp van slimme boekhoudprogramma's, steeds makkelijker zelf je boekhouding (voor een gedeelte) bij te houden. Daardoor kun je de tijd van je boekhouder ook inzetten voor advies. Wil je toch liever dat je boekhouder of accountant voor de meeste aspecten van je boekhouding verantwoordelijk is? Dan is dat natuurlijk ook nog steeds mogelijk. Voor welke manier je ook kiest, een goede samenwerking met je boekhouder zorgt ervoor dat je minder tijd kwijt bent aan je boekhouding. 

Heb je nog geen boekhouder?

SnelStart werkt intensief samen met een groot aantal administratie- en accountantskantoren door heel Nederland. Er zit er zeker één bij jou in de buurt. Deze kantoren kunnen optimaal online met jou samenwerken. Hier vind je een kantoor bij jou in de buurt.

Wil je ook tijd besparen?

Wil je ook minder tijd kwijt zijn aan repeterende administratieve handelingen, minder fouten maken, meer inzicht hebben in je cijfers of meer halen uit de tijd van je boekhouder? We helpen je graag! SnelStart organiseert trainingen voor zijn klanten, om handige vaardigheden en inzichten aan te leren. Hoe je je administratie ook doet, na een SnelStart-training voer je jouw taken zo efficiënt mogelijk uit en haal je meer uit de adviezen van je boekhouder. 

In de basiscursus ligt de focus op de functies die iedere ondernemer gebruikt, zoals het maken van facturen en de btw-aangifte. De vervolgtraining gaat dieper in op de uitgebreide functionaliteiten van het programma.

Haal álles uit SnelStart, volg een training

Werk je met SnelStart? Zorg dat je álles uit je pakket haalt en meld je aan voor een van onze trainingen. Bekijk de trainingen
Aan dit artikel kunnen geen rechten worden ontleend. De inhoud is met de grootste zorg samengesteld.