4 keer beter werken met een administratie in de cloud

door: Ben Schraag op: 25 juni 2015

4 keer beter werken met een administratie in de cloud
4 keer beter werken met een administratie in de cloud

Vanzelf heeft u gehoord dat u met SnelStart 12 uw administratie in de cloud kunt zetten. In dit blog behandel ik enkele voordelen van het werken met een administratie in de cloud.

Plaats en tijdonafhankelijk werken

Als uw administratie in de cloud staat, kunt u deze overal benaderen. U heeft alleen nog maar uw inloggegevens nodig om op een willekeurige computer met internet bij uw administratie te komen.

Uzelf en uw medewerkers kunnen werken waar en wanneer ze maar willen. Of dit nu op kantoor is, of op een flexplek vanuit huis. Medewerkers zijn hier eveneens niet meer gebonden aan de openingstijden van uw winkel of bedrijf.

Eenvoudig delen van informatie

U kunt uw administratie eenvoudig delen met uw accountant of een andere derde partij. U beschikt hierdoor beiden over de meest actuele gegevens. Het heen en weer mailen van uw administratie is hiermee verleden tijd.

Tip
Bent uzelf accountant? Lees dan ook mijn blog over de voordelen van een online administratie voor accountants- en administratiekantoren.

Multi-user

U werkt met meerdere gebruikers in uw administratie, maar wilt niet investeren in een netwerk (SQL) server? U kunt in een online administratie eenvoudig met meerdere gebruikers tegelijkertijd werken. Een groot bijkomend voordeel is dat u de technische kennis, voor het beheren of onderhouden van een server, niet in huis hoeft te hebben.

Tip
Lees ook mijn blog over gebruikersbeheer in SnelStart 12.

Veiligheid

Het in de cloud zetten van uw administraties draagt bij aan de bescherming van uw financiële gegevens. De data staat op een beveiligde server in een data center en niet meer op een huis, tuin en keuken PC of laptop.

U loopt niet het risico dat financiële gegevens kwijtraken door lokale calamiteiten zoals het crashen van een harde schijf.

Bent u nieuwsgierig geworden naar het werken in de cloud? SnelStart levert de online administratie op dit moment alleen op aanvraag. Deze aanvraag kunt u hier doen.

(Startende) Ondernemer?
Neem uw boekhouding serieus. Dit is belangrijk om inzicht te krijgen in de financiële situatie van uw bedrijf en om verantwoording af te kunnen leggen aan bijvoorbeeld de Belastingdienst. Boekhouden hoeft niet tijdrovend of moeilijk te zijn. Meer weten over boekhouden? Download ons gratis E-book!

 


Dit blog is geschreven door Ben Schraag, Product Owner bij SnelStart

Volg Ben op social media!