Betalingen inboeken. Orders verwerken. Retour gestuurde artikelen ontvangen en terugbetalen. Als je dit allemaal handmatig verwerkt in je administratie, is het veel werk. En dan loop je ook nog de kans dat het tot problemen met de Belastingdienst leidt door foutieve btw-afdrachten. Zonde en onnodig!
Automatiseer je orderverwerking
Je kunt de orderverwerking volledig automatisch laten verlopen, direct in je boekhouding. Waarom je dat zou doen?
- - Je voorraad klopt altijd. Je kunt nooit iets verkopen wat niet op voorraad is en producten worden automatisch bijbesteld.
- - Je weet altijd welke facturen betaald zijn.
- - Betalingen worden automatisch verwerkt in je boekhouding.
- - Je facturen zijn direct klaar en ze kloppen altijd.
- - Retouren en kortingscodes worden goed verwerkt.
- - De btw-aangifte is goed geregeld.
Meer (tevreden) klanten
Oké, je bespaart je veel tijd als de complete orderverwerking automatisch in je boekhouding is verwerkt. Maar wat denk je van de indirecte gevolgen? Als een klant iets bij jou bestelt en wil terugsturen, maar hij ontvangt de retourbetaling maar niet, dan komt hij niet snel bij je terug. Wanneer deze retourbetaling goed het juiste bedrag snel op zijn rekening staat, beveelt hij je misschien juist aan bij anderen. En zo haal je dankzij een slimme administratie meer winst uit je webbestellingen. Uiteraard geldt dit ook voor je een fysieke winkel.
Een geautomatiseerde orderverwerking
Een volledig geautomatiseerde orderverwerking is één van de acht manieren waarop een slimme administratie je bedrijf meer succes kan opleveren. Benieuwd naar de 7 andere manieren? Bekijk de video: '8 verrassende manieren voor een bewezen bedrijfssucces'.