Nieuwe klantcontactoplossing is meer dan een telefooncentrale

SnelStart maakt boekhouden makkelijk. Om dat te blijven doen, werken we vanuit onze kernwaarden, samengevat in BOBOB: Betrouwbaar, Ondernemend, Bevlogen, Oplossingsgericht, Behulpzaam. Een goede ondersteuning van onze klanten en partners maakt daarin een groot verschil. Met de sterke groei van onze organisatie in de afgelopen jaren is snelle bereikbaarheid een uitdaging geworden. Daarom doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat je ons weer als vanouds snel aan de lijn krijgt.

Automatische klantherkenning

Door onze snelle groei werd het vervangen van onze telefooncentrale noodzakelijk en wenselijk. ‘Dit is niet zomaar een telefooncentrale,’ zegt Nancy van Beest, interim-manager Klantenservice. ‘Het is een klantcontactoplossing die veel meer mogelijkheden biedt dan alleen een telefooncentrale. Dit systeem is technisch heel geavanceerd. Als je belt vanaf het bij ons bekende nummer, dan herkent het systeem dit en ziet de adviseur gelijk wie je bent, welk pakket je gebruikt en of je al eerder hebt gebeld.’ Gijs Zier, die bij de klantenservice de configuratie van dit systeem beheert, voegt toe: ‘Je hoeft in de meeste gevallen je klantnummer niet meer in te geven als je belt. Ook het keuzemenu is minder belangrijk, want we herkennen je steeds vaker automatisch.’

De juiste medewerker aan de lijn

Met het nieuwe systeem kunnen we je niet alleen sneller helpen, maar ook beter. We kunnen medewerkers toewijzen die de juiste kennis en vaardigheden hebben om je te helpen met jouw specifieke vraag.

Coaching van onze adviseurs

Ook voor opleiding is veel aandacht. Niet alleen nieuwe medewerkers, maar ook vrouwen en mannen die al langer voor SnelStart werken worden doorlopend getraind. Coach Anja Plaatsman leidt adviseurs op en houdt hun prestaties in het oog. ‘Gesprekken met klanten en partners worden opgenomen voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden,’ vertelt zij. ‘Aan de hand van onze kernwaarden worden de adviseurs beoordeeld en gecoacht. Elke week zijn er gesprekken met medewerkers. Gesprekken die zij hebben gevoerd, worden dan geëvalueerd, zodat de adviseurs steeds beter worden in het helpen van de SnelStart-gebruiker.’

Maatregelen om de bereikbaarheid te verbeteren

Moeilijke dingen makkelijk maken is de missie van SnelStart. Dat geldt niet alleen voor boekhouden, maar ook voor hoe we je helpen. ‘Deze nieuwe klantcontactoplossing is geen wondermiddel,’ zegt Nancy, ‘het is één van de maatregelen die we nemen om de bereikbaarheid te verbeteren. Daarnaast werken we aan het opleiden van nieuwe adviseurs en het verbeteren van ons Kennisplein, zodat klanten ook zelf online een antwoord kunnen vinden op hun vraag. Dit nieuwe systeem is een manier om zo efficiënt mogelijk om te gaan met binnenkomende telefoontjes, zodat we je zo goed mogelijk en hopelijk steeds sneller kunnen helpen.

In minder tijd makkelijk boekhouden?

Het kan met SnelStart. Bekijk nu hoe je in no-time controle over je boekhouding en inzicht in je cijfers krijgt. Ontdek welk pakket bij jou past. Bekijk meer
Aan dit artikel kunnen geen rechten worden ontleend. De inhoud is met de grootste zorg samengesteld.