6 redenen om te investeren in logistieke software

Winst behalen heeft voor jou als ondernemer topprioriteit. Dit doe je door je omzet te verhogen en je kosten te verlagen. Het slimmer inrichten van je interne processen en het automatiseren van je logistieke processen kan de winstgevendheid van je bedrijf flink verhogen. Lees hieronder de 6 voordelen.

1. Foutloze orderverwerking

Door je orderverwerking te automatiseren wordt het handmatig verwerken van orders verleden tijd. Dat wil zeggen: minder fouten, meer snelheid en een hogere klanttevredenheid. Door orders automatisch in te laten lezen in SnelStart, heb je altijd zicht op lopende orders. Wanneer je SnelStart koppelt met de koppelingen van S for Software, koppel je eenvoudig met de webshops als Bol.com, Amazon, Magento, WooCommerce, PrestaShop, ShopFactory en CCV.

2. Automatisering = kostenbesparing

Automatisering van je orderverwerkingsprocessen betekent efficiency, kostenbesparing en altijd zicht op kansen en verbeteringen. Orders en klantgegevens uit de webshop worden automatisch verwerkt in SnelStart. Zowel klanten als artikelen kunnen worden aangemaakt in SnelStart en klanten worden slim herkend. Artikelen in je webshop die (nog) niet in SnelStart staan, worden door S-Connect herkend en aangemaakt in SnelStart. S-Connect is de koppeling tussen je webshop, app, applicatie of dienst en je SnelStart-administratie. Reken maar uit hoeveel handmatige handelingen dat scheelt.

3. IJzersterk orderpicksysteem

Nooit meer handmatig pickorders aanmaken en met papiertjes door het magazijn lopen? Dat kan! Met S-Flex Logistiek worden bij binnenkomst van een order direct pickorders aangemaakt die zichtbaar zijn op de scanner van je magazijnmedewerkers. Heeft een orderpicker een artikel gescand? Dan wordt het automatisch verwerkt in je administratie. Dankzij een goed orderpicksysteem werk je een stuk sneller en nauwkeuriger.

4. Efficiënte looproutes en optimaal voorraadbeheer

Je kent het wel. Op een drukke zaterdag je weekboodschappen doen. Je karretje ligt helemaal vol met boodschappen en je komt uiteindelijk bij de kassa aan. Maar daar bedenk je je. Je bent de appels vergeten. Je moet vervolgens de hele winkel weer door, terug naar de groenten- en fruitafdeling. Frustrerend en tijdrovend. Dit probleem komt ook voor in je magazijn wanneer er niet wordt gewerkt met goede logistieke software. Met S-Flex Logistiek wordt automatisch de kortste en snelste looproute in je magazijn uitgestippeld. Je kunt efficiënter sturen op verbeteringen, makkelijker rapporteren, maar ook continu de optimale voorraadniveaus bepalen.

5. Snelle en foutloze pakketdienst

Met behulp van een logistieke oplossing als S-Flex Logistiek voorkom je fouten en vertraging bij het automatiseren van je pakketdienst. Klant- en ordergegevens worden hierdoor eenvoudig vanuit SnelStart gehaald. Wanneer het orderpicken is voltooid, gaat de module ‘Pakketdienst’ eenvoudig verder met het orderverwerkingsproces. Daarnaast kan je met S-Flex Logistiek je pakketten met één druk op de knop aanmelden voor verzending.

6. Zicht op het leveringsproces

Met de module ‘Traceability’ van S-Flex Logistiek heb je altijd zicht op welke producten aan welke klant zijn geleverd. Dankzij Traceability (of traceerbaarheid) is het mogelijkheid om na te gaan welke weg een bepaald product heeft afgelegd en waar het product zich op een bepaald moment bevindt. Dit inzicht in je leveringsproces draagt niet alleen bij aan het verbeteren van de interne bedrijfsprocessen. In sommige gevallen is het zelfs een wettelijke verplichting. Zo zijn alle bedrijven in de voedingssector al sinds 2005 verplicht om alle inkomende en uitgaande goederenstromen te kunnen traceren. Kun jij dat ook?

Aan de slag!

Een geïntegreerd logistiek proces zorgt voor minder fouten en meer snelheid met uiteindelijk een hogere marge. Met onze logistieke software krijgt u volledige controle over elke stap. De logistieke afhandeling van je (webshop)orders wordt met S-Flex Logistiek volledig digitaal geregeld. Zo kun je alle processen in en om je magazijn automatiseren en optimaliseren. Dankzij optimaal voorraadbeheer, een efficiënt orderpicksysteem en zicht op je leveringen, kan je je klanten een hogere snelheid, service en kwaliteit leveren.

SnelStart biedt in samenwerking met verschillende partners extra opties voor meer gemak. Benieuwd wat voor winst u kan halen door te investeren in logistiek software? Neem dan contact op met S for Software.

Meer informatie over hoe je dankzij automatisering meer grip krijgt op je logistieke processen? Download het gratis e-book van S for Software.

 

Slimmer en sneller boekhouden?

Met SnelStart kies je zelf in hoeverre je je administratie automatiseert. Van razendsnel factureren en optimaal inzicht in je cijfers tot een geautomatiseerd debiteurenbeheer en/of voorraadbeheer. Bekijk nu welk pakket bij jouw bedrijf past. Bekijk meer
Aan dit artikel kunnen geen rechten worden ontleend. De inhoud is met de grootste zorg samengesteld.