6 redenen om te investeren in logistieke software

door: Gerrit Valkenburg op: 6 februari 2018 16:13:39 CET

6 redenen om te investeren in logistieke software

Winst behalen heeft voor u als ondernemer topprioriteit. Hoewel winst vooral te realiseren is door het maken van omzet, kan het verlagen van de kosten hier ook aanzienlijk aan bijdragen. De interne processen optimaliseren verdient daarom ook uw aandacht. Optimale inrichting van de interne processen kan namelijk ook bijdragen aan winstgevendheid van uw bedrijf. Ook u kunt flinke efficiencyslagen maken door bijvoorbeeld de logistieke processen te automatiseren.

In dit blog zetten wij 6 redenen op een rij waarom u, als gebruiker van SnelStart, zou moeten investeren in het automatiseren van uw logistieke processen.

1. Foutloze orderverwerking

Door uw orderverwerking te automatiseren wordt het handmatig verwerken van orders verledentijd. Dat wil zeggen: minder fouten, meer snelheid en een hogere klanttevredenheid. Door orders automatisch in te laten lezen in SnelStart, heeft u altijd zicht op lopende orders. Wanneer u SnelStart koppelt met de koppelingen van S for Software, koppelt u eenvoudige met de volgende webshops: Bol.com, Amazon, Magento, WooCommerce, PrestaShop, ShopFactory of CCV.

2. Automatisering = kostenbesparing

Automatisering van uw orderverwerkingsprocessen betekent efficiency, kostenbesparing en altijd zicht op kansen en verbeteringen. Orders en klantgegevens uit de webshop worden automatisch verwerkt in SnelStart. Zowel klanten als artikelen kunnen worden aangemaakt in SnelStart en klanten worden slim herkend. Artikelen in uw webshop die (nog) niet in SnelStart staan, worden door S-Connect herkend en aangemaakt in SnelStart. S-Connect is de koppeling tussen uw webshop, APP, applicatie of dienst en uw SnelStart-administratie. Rekent u maar eens uit hoeveel handmatige handelingen dat scheelt!

3. IJzersterk orderpicksysteem

Nooit meer handmatig pickorders aanmaken en met papiertjes door het magazijn lopen? Dat kan! Met S-Flex Logistiek wordt er zodra er een order bij u binnenkomt, pickorders aangemaakt die zichtbaar zijn op de scanner van uw magazijnmedewerkers. Heeft een orderpicker een artikel gescand? Dan wordt het automatisch verwerkt in uw administratie. Dankzij een goed orderpicksysteem werkt u een stuk sneller en nauwkeuriger.

4. Efficiënte looproutes en optimaal voorraadbeheer

U kent het wel. Op een drukke zaterdag uw weekboodschappen doen. Uw karretje ligt helemaal vol met boodschappen en u komt uiteindelijk bij de kassa aan. Maar daar bedenkt u zich! U bent de appels vergeten. U moet vervolgens de hele winkel weer door, terug naar de groenten- en fruitafdeling. Frustrerend en tijdrovend. Dit probleem komt ook voor in uw magazijn wanneer er niet gewerkt wordt met goede logistieke software. Met S-Flex Logistiek wordt automatisch de kortste en snelste looproute in uw magazijn uitgestippeld. U kunt efficiënter sturen op verbeteringen, makkelijker rapporteren, maar ook continu de optimale voorraadniveaus bepalen.

5. Snelle en foutloze pakketdienst

Met behulp van een logistieke oplossing als S-Flex Logistiek voorkomt u fouten en vertraging bij het automatiseren van uw pakketdienst. Klant- en ordergegevens worden hierdoor eenvoudig vanuit SnelStart gehaald. Wanneer het orderpicken is voltooid, gaat de module ‘Pakketdienst’ eenvoudig verder met het orderverwerkingsproces. Daarnaast kan u met S-Flex Logistiek uw pakketten met één druk op de knop aanmelden voor verzending.

6. Zicht op het leveringsproces

Met de module ‘Traceability’ van S-Flex Logistiek heeft u altijd zicht op welke producten aan welke klant zijn geleverd. Dankzij Traceability (of traceerbaarheid) is het mogelijkheid om na te gaan welke weg een bepaalt product heeft afgelegd en waar het product zich op een bepaald moment bevindt. Dit inzicht in uw leveringsproces draagt niet alleen bij aan het verbeteren van de interne bedrijfsprocessen. In sommige gevallen is het zelfs een wettelijke verplichting. Zo zijn alle bedrijven in de voedingssector al sinds 2005 verplicht om alle inkomende en uitgaande goederenstromen te kunnen traceren. Kunt u dat ook?

Aan de slag!

Een geïntegreerd logistiek proces zorgt voor minder fouten en meer snelheid met uiteindelijk een hogere marge. Met onze logistieke software krijgt u volledige controle over elke stap. De logistieke afhandeling van uw (webshop)orders wordt met S-Flex Logistiek volledig
digitaal geregeld. Zo kunt u alle processen in en om uw magazijn automatiseren en optimaliseren. Dankzij optimaal voorraadbeheer, een efficiënt orderpicksysteem en zicht op uw leveringen, kan u uw klanten een hogere snelheid, service en kwaliteit leveren.

Naast onze SnelStart pakketten biedt SnelStart in samenwerking met verschillende partners extra opties voor meer gemak. Benieuwd wat voor winst u kan halen door te investeren in logistiek software? Neem dan contact op met S for Software.

Neem hier contact op met S for Software.

Liever eerst wat meer informatie over hoe u dankzij automatisering meer grip krijgt op uw logistieke processen? Download hieronder het gratis e-book van S for Software.

Download dan hier gratis ons e-book!


Gerrit Valkenburg

Door Gerrit Valkenburg

Gerrit is eigenaar van SforSoftware, partner van SnelStart en specialist in het slim automatiseren van bedrijfsprocessen. Gerrit is binnen SforSoftware verantwoordelijk voor de algemene directievoering, marketing en verkoop. Zijn uitdaging? Het ontwikkelen van software welke samenwerkt met SnelStart.

Wat vond u van dit artikel?
Goed verhaal! of Geef een tip of stel een vraag aan Gerrit Valkenburg.


Volg Gerrit Valkenburg op social media: