Beter beschermd met multifactorauthenticatie

In je administratie verwerk je gevoelige bedrijfsinformatie, die altijd veilig moet zijn opgeslagen. Bij SnelStart heeft die veiligheid doorlopend onze volle aandacht. Heb jij al een extra beveiligingscontrole in de vorm van Multifactorauthenticatie (MFA) geactiveerd? Lees hier hoe je jouw gegevens optimaal beschermt.

Zeker veilig

De boekhouding vormt het fundament van je bedrijf. Bij SnelStart doen we er alles aan om te zorgen dat je daar altijd makkelijk bij kunt. Tegelijkertijd waken we erover dat de gegevens in je administratie veilig opgeborgen zijn. Niet alleen omdat het moet, maar omdat we dit belangrijk vinden. Om je persoonlijke gegevens te beschermen, investeren we fors in onze (informatie)beveiligingsmaatregelen. Zo zijn we ook ISO 270001 gecertificeerd

Multifactorauthenticatie

Je kunt zelf ook bijdragen aan een goede bescherming van je data. Een effectieve manier om dit te doen is door het gebruik van multifactorauthenticatie (MFA). Inloggen met MFA verkleint de kans dat onbevoegden toegang krijgen tot je accounts of gegevens. Bij MFA maak je gebruik van verschillende authenticatiemiddelen: iets dat je weet (je wachtwoord) en iets dat je bezit of iets dat je bent. Bijvoorbeeld:

  • Een app die een tijdgebonden code of bevestigingsknop weergeeft, zoals Google Authenticator of Microsoft Authenticator.
  • Een sms-code, verzonden naar een vooraf ingesteld telefoonnummer.
  • Biometrische kenmerken zoals een vingerafdruk, gezichts- of irisherkenning.

Bij MFA is naast je wachtwoord een tweede stukje informatie vereist. Dit tweede stukje informatie is niet gerelateerd aan je wachtwoord. Daardoor is de kans zeer klein dat iemand anders toegang krijgt tot beide. Dit maakt MFA een wereldwijd geaccepteerde methode om toegang te krijgen tot (bedrijfs)software of websites. Steeds meer bedrijven zetten deze extra beveiliging in, zodat data maximaal beveiligd zijn.

Inloggen in SnelStart met MFA

Na het activeren van MFA in SnelStart moet je voortaan op twee manieren je identiteit bevestigen voordat je toegang krijgt tot je administratie. Eerst vul je bij het inloggen in SnelStart zoals gebruikelijk je e-mailadres en wachtwoord in. Daarna vul je op het inlogscherm een code in. Deze code ontvang je via een authenticatie-app, zoals Google Authenticator, Microsoft Authenticator of een andere One-time password (OTP) app op je smartphone. Deze kun je gratis downloaden op je mobiele telefoon vanuit de AppStore of Playstore. In dit artikel op het Kennisplein lees je hoe je MFA instelt in SnelStart.

Tip: zorg voor een goede back-up. Inloggen wordt ingewikkeld als je telefoon stuk, kwijt of gestolen is. Soms krijg je bij het instellen van MFA een back-up of herstelcode. Daarnaast kun je  de back-upfunctie in de MFA-app te gebruiken (bijvoorbeeld bij Microsoft Authenticator).

Profiteer direct van extra beveiliging

Als je SnelStart-account wordt gehackt, kan dit de continuïteit van je bedrijf ernstig in gevaar brengen. Zo kan het leiden tot het verlies van belangrijke gegevens en klantinformatie. En daarnaast kost het herstellen van een gehackt account veel tijd en energie.

SnelStart doet er alles aan om je data veilig te houden. Draag jij hier aan bij? Activeer MFA vandaag nog en profiteer meteen van extra beveiliging. Zo zorgen we samen voor een veilige online werkomgeving. 

Slimmer en sneller boekhouden?

Met SnelStart kies je zelf in hoeverre je je administratie automatiseert. Van razendsnel factureren en optimaal inzicht in je cijfers tot een geautomatiseerd debiteurenbeheer en/of voorraadbeheer. Bekijk nu welk pakket bij jouw bedrijf past. Bekijk meer
Aan dit artikel kunnen geen rechten worden ontleend. De inhoud is met de grootste zorg samengesteld.