De voordelen van reviews en hoe u ze eenvoudig verzamelt

door: Gerrit Valkenburg op: 14 november 2017 10:24:25 CET

De voordelen van reviews en hoe u ze eenvoudig verzamelt

Dat klantreviews veel voordelen hebben, is vast niks nieuws onder de zon. Helaas schiet het er nog wel eens bij in om ze te verzamelen. Gelukkig is dat vanaf nu makkelijker. S for Software ontwikkelde een koppeling tussen SnelStart en klantbeoordelingssysteem Klantenvertellen. Hierdoor wordt het verzamelen van reviews een stuk makkelijker.

Met de komst van internet is informatie over een product of dienst binnen handbereik. De drempel voor het aanboren van andere bronnen is laag, zodat potentiële klanten verder kijken dan alleen de website van de aanbieder. Ze zijn op zoek naar geluiden die van buiten komen: echte, transparante geluiden van mensen die ervaring hebben met het product of de dienst. Klantreviews zijn daarom te waardevol om zomaar links te laten liggen. We lichten een aantal concrete voordelen toe.

Google loves it

Het is voor veel mensen een automatische handeling geworden om ‘even te Googelen’ wanneer het antwoord op een vraag uitblijft. Als bedrijf wil je daar natuurlijk op inspelen. Klantreviews zijn een vorm van unieke content én hebben werkelijk toegevoegde waarde: twee dingen die Google rijkelijk beloont.

Een hogere conversie

Klantreviews zorgen ook voor meer leads. Ze geven niet alleen een boost aan uw organische zoekverkeer en verkeer vanuit referrals, maar ze zorgen ook voor een betere conversie. Het lezen van een beoordeling kan voor die ene bezoeker net de trigger zijn om een e-book te downloaden, contact op te nemen of zelfs een aankoop te doen.

Grip op bedrijfsprocessen

Ook voor het verbeteren van interne processen, komen klantbeoordelingen goed van pas. Dankzij de input van klanten krijgt u inzicht in de bottlenecks van uw bedrijfsprocessen.

Inzicht in vraag naar diensten/producten

Daarnaast zijn klantbeoordelingen een relatief makkelijke manier om inzicht te krijgen in de vraag. Geven veel klanten aan dat zij een product of dienst missen, dan is dat waardevolle informatie voor u als bedrijf. Hetzelfde geldt voor het missen van bepaalde functies.

Vier mooie voordelen die u uit klantreviews kunt halen. En dat zijn ze nog niet eens allemaal. S for Software zag mogelijkheden voor SnelStartgebruikers om meer te doen met klantreviews. De koppeling die wij ontwikkelden, kan in uw SnelStartpakket kijken. De koppeling bekijkt bijvoorbeeld hoelang het geleden is dat een klant een review heeft geplaatst, waardoor u met één druk op de knop een reviewverzoek kunt versturen. Maar er is meer: ook op basis van de laatste facturen kan worden achterhaald of een klant wel of geen review heeft geplaatst.

Met deze koppeling heeft u de voordelen van klantreviews binnen handbereik, zonder handmatig input te vragen of gegevens over te typen. Handig toch?

Wilt u meer weten over de koppeling tussen SnelStart en Klantenvertellen? Lees hier meer!


Gerrit Valkenburg

Door Gerrit Valkenburg

Gerrit is eigenaar van SforSoftware, partner van SnelStart en specialist in het slim automatiseren van bedrijfsprocessen. Gerrit is binnen SforSoftware verantwoordelijk voor de algemene directievoering, marketing en verkoop. Zijn uitdaging? Het ontwikkelen van software welke samenwerkt met SnelStart.
Lees alle artikelen die Gerrit Valkenburg heeft geschreven.

Wat vond u van dit artikel?
Goed verhaal! of Geef een tip of stel een vraag aan Gerrit Valkenburg.


Volg Gerrit Valkenburg op social media: