Handige tips voor kantoren: gebruik de bankkoppeling

door: Tom van den Brink   op: 3 oktober 2018 13:33:46 CEST

Om efficiënt samen te werken met uw klant is een bankkoppeling misschien wel onmisbaar. SnelStart koppelt inmiddels met ABN-Amro, Knab, Rabobank, ING en Triodos. Om de koppeling efficiënt te gebruiken is het verstandig om deze aan te vragen onder uw eigen licentie, zodat u het beheer in eigen hand heeft.

Lees verder

Handige tips voor kantoren: standaard grootboekschema aanleveren aan klanten

door: Tom van den Brink   op: 19 september 2018 8:32:44 CEST

Als kantoor hanteer je vaak een eigen grootboekschema. Het is dan wel zo handig dat al je klanten met hetzelfde schema werken, zodat bijvoorbeeld bepaalde kostenrekeningen hetzelfde grootboeknummer hebben. Tijdens het inboeken kun je dan direct het juiste nummer invullen. Het is bijvoorbeeld niet zo praktisch dat brandstofkosten bij de ene administratie onder grootboeknummer 4200 vallen en bij de andere onder 4180.

Lees verder

Handige tips voor kantoren: verschillen in cijfers verklaren en oplossen

door: Tom van den Brink   op: 12 september 2018 14:33:40 CEST

Als accountant wil je handvatten hebben om controles uit te voeren. SnelStart biedt deze handvatten via het overzicht van grootboekmutatiekaarten, lijsten van openstaande posten (debiteuren en crediteuren) en het boekingenscherm. Maar wat doe je als de cijfers niet op elkaar aansluiten?

Lees verder

SnelStart spart met administratiekantoren

door: Frank Grootemaat   op: 6 april 2018 9:00:00 CEST

Om onze slimme boekhoudoplossingen te blijven verbeteren, hebben wij continu contact met onze klanten en partners. Wat gaat er goed? Wat kan er beter? Wat ontbreekt er nog in onze software? Steeds zijn wij op zoek naar antwoorden op deze vragen. Een belangrijke bron van inspiratie zijn administratie- en accountantskantoren, waarmee we regelmatig om tafel zitten. Vorige week waren er bijeenkomsten met groepen kantoren in Friesland en Noord-Holland.

Lees verder

Hoe gaat SnelStart om met uw persoonlijke gegevens?

door: SnelStart   op: 5 april 2018 9:58:01 CEST

Vanaf 25 mei 2018 geldt overal in de Europese Economische Ruimte (EER) dezelfde privacywetgeving. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) trad al op 25 mei 2016 in werking, maar twee jaar na dato wordt begonnen met de handhaving. De AVG vervangt de bestaande ‘Wet bescherming persoonsgegevens’.

Lees verder

SnelStart onthult nieuwste ontwikkelingen tijdens de Accountancy Expo

door: Henry Been   op: 21 juni 2017 16:14:04 CEST

De afgelopen weken heb ik samen met onze product owners en een aantal ontwikkelaars gewerkt aan een aantal verrassingen voor met name accountants- en administratiekantoren. In het geheim, zonder voorafgaand overleg met de directie en buiten de normale planningen om, hebben vijf ontwikkelaars en twee testers de handen ineengeslagen om tussen de normale werkzaamheden te werken aan extra uitbreidingen.

Lees verder

Bespaar tijd! Koppel nu uw Rabobank rekening

door: SnelStart   op: 18 mei 2017 14:22:02 CEST

Hij is er! De directe bankkoppeling tussen SnelStart en Rabobank. Op woensdag 17 mei werd de koppeling feestelijk gelanceerd op het kantoor van Rabobank Kop van Noord-Holland. Gebruikers van SnelStart hoeven nooit meer handmatig bankafschriften van de Rabobank te downloaden en in te lezen. Alle mutaties worden automatisch verwerkt in de administratie. Dit maakt boekhouden pas echt makkelijk!

Lees verder

Beleef ook de feestelijke lancering van SamenOp!

door: Menno Commandeur   op: 26 april 2017 13:49:11 CEST

Het was geweldig! De feestelijke lancering van SamenOp op het hoofdkantoor van Microsoft Nederland. En wat fijn dat administratie- en accountantskantoren de moeite hebben genomen om in de drukke aangiftemaand erbij te zijn. De positieve reacties en complimenten van de aanwezigen motiveren ons om de online samenwerking tussen kantoren en ondernemers steeds makkelijker te maken.

Lees verder

Hoezo RGS?

door: Daan van der Slikke   op: 26 september 2016 13:00:00 CEST

Als accountants- of administratiekantoor heeft u ongetwijfeld wel eens van de term RGS gehoord. Daarbij komen bij u wellicht de volgende vragen boven: wat is het en wat kan ik er eigenlijk mee? In dit blog geef ik u graag een antwoord op deze vragen en laat ik u zien wat RGS in de praktijk voor accountants- en administratiekantoren betekent.

Lees verder

Accountant? Onderscheid jezelf! Ga samenwerken met de klant

door: Eva Nicolai   op: 16 september 2016 15:19:50 CEST

De accountancybranche verandert door digitalisering en prijsconcurrentie. Ondernemers krijgen steeds meer handigheden aangereikt waarmee ze zelf (een deel van) de boekhouding kunnen voeren. Denk hierbij aan goedkope online diensten waarmee eenvoudig online een factuur verstuurd kan worden en applicaties waarmee een bonnetje kan worden ingescand in de boekhouding. Vooral zelf factureren vinden veel ondernemers prettig en leuk om te doen. Het versturen van facturen brengt immers geld in het laatje!

Lees verder