Boekhouden in SnelStart geeft de zekerheid dat alle gegevens altijd veilig bewaard worden. Onze mensen werken dagelijks met de nieuwste technieken. Zo zorgen ze voor een veilige administratie, waar je altijd bij kunt.
Als je een boekhoudpakket of de app van SnelStart gebruikt, of een bezoek brengt aan onze website, leggen we persoonsgegevens vast. We vinden het belangrijk om helder te communiceren hoe we met deze gegevens omgaan. Dat geeft voor iedereen duidelijkheid. Per 1 juli 2021 zijn er veranderingen in onze privacyverklaring en verwerkersovereenkomst. We zetten de wijzigingen en afspraken hieronder op een rij.
Hoe we met persoonsgegevens omgaan, staat in de privacyverklaring. De privacyverklaring die we al hadden, hebben we vooral makkelijker gemaakt. Met bijvoorbeeld betere uitleg over waarom we klantgegevens verwerken. En duidelijke informatie over de samenwerking met partijen die onderdeel vormen van onze software en dienstverlening, zoals Microsoft.
Als eigenaar van de administratie ben je uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor de persoonsgegevens in je administratie, dus ook voor de gegevens van klanten en leveranciers. Om je administratie te kunnen bijhouden in onze software, verwerkt SnelStart deze gegevens. Wij zijn dus een verwerker van persoonsgegevens. We mogen met deze gegevens alleen doen wat we afgesproken hebben in onze verwerkersovereenkomst. We mogen bijvoorbeeld geen klantgegevens uit je administratie gebruiken om klanten te benaderen en onze producten aan te bieden.
Wat is er veranderd in de verwerkersovereenkomst?
1. Verwerken geanonimiseerde persoonsgegevens
Om boekhouden makkelijker te maken, geven we graag advies. Denk aan boekingsvoorstellen. Om beter te kunnen adviseren en onze dienstverlening te verbeteren, verwerken we soms persoonsgegevens die afkomstig zijn uit je administratie. Deze gegevens worden altijd geanonimiseerd, zodat ze niet terug te leiden zijn naar een persoon of organisatie. En we delen de gegevens nooit met derden.
2. Actuele lijst met subverwerkers
Subverwerkers zijn organisaties die onderdeel vormen van onze software en dienstverlening. Zij verwerken voor SnelStart persoonsgegevens uit jouw administratie. Een voorbeeld is Logius, een overheidsinstelling die zorgt voor het versturen van btw-aangiftes. In het menu links op deze pagina staat een geactualiseerde lijst met onze subverwerkers.
Hieronder staan de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Aarzel niet om contact op te nemen, we helpen je graag! Bel met onze klantenservice op 0222 36 30 60.
Stel je liever een vraag via e-mail? Stuur dan een berichtje naar klantenservice@snelstart.nl.