Uitleg over wijzigingen in voorwaarden en beleid

SnelStart past de voorwaarden en het beleid regelmatig aan, zodat deze aansluiten op het uitbreiden of veranderen van onze dienstverlening. Op deze pagina lees je meer over de wijzigingen in onze algemene voorwaarden, privacyverklaring, verwerkersovereenkomst en subverwerkers.  

Algemene voorwaarden

Uitbreiding van diensten
Onze algemene voorwaarden worden gewijzigd, omdat we onze diensten uitbreiden. De wijzigingen hebben met name te maken met het aanbieden van aanvullende financiële diensten binnen de SnelStart-producten, zoals PSD2-bankkoppelingen en SnelStart Bankieren*. Je vindt de wijzigingen in een nieuw hoofdstuk in de algemene voorwaarden (Hoofdstuk E - Aanvullende financiële diensten).

*Kijk bij Meestgestelde vragen onderaan op deze pagina voor meer informatie over SnelStart Bankieren. 

Veiligheid
Je administratie is het fundament van je bedrijf. Wij doen er alles aan om te zorgen dat je daar altijd makkelijk bij kunt, terwijl de gevoelige gegevens in jouw administratie veilig opgeborgen zijn.

Informatieveiligheid is van ons allemaal, dus ook de verantwoordelijkheid van klanten. Al onze maatregelen zijn pas écht effectief als alle klanten ook maatregelen treffen. Daarom zijn er extra voorwaarden opgenomen die veilig inloggen bevorderen en helpen om misbruik te voorkomen. Je vindt de extra voorwaarden in Hoofdstuk A - Algemene bepalingen, paragraaf 3 Accounts, Mijn SnelStart Omgeving en berichtgevingen. 

Diverse kleine veranderingen
Er zijn een aantal kleine veranderingen en aanvullingen:

  • De wijzigingen in Hoofdstuk A - Algemene bepalingen, paragraaf 4  Algemene financiële bepalingen leggen uit wanneer SnelStart de prijzen kan verhogen.
  • De aanvulling in Hoofdstuk A - Algemene bepalingen, paragraaf 6 Tussentijdse beëindiging van de Overeenkomst geeft SnelStart de mogelijkheid om de dienstverlening te stoppen wanneer SnelStart wordt misbruikt, bijvoorbeeld om spam te versturen.
  • Hoofdstuk B - SnelStart-producten, paragraaf 5 Verplichtingen Klant is aangevuld met een verplichting om de online diensten en opslag van inhoud alleen te gebruiken voor de doeleinden waarvoor de SnelStart-producten zijn bedoeld en geen onaanvaardbare content te uploaden op ons platform.

De wijzigingen gaan in per 15 augustus 2024. Je kunt de volledige tekst in de nieuwe algemene voorwaarden hier nalezen.

Privacyverklaring

Als je producten of diensten van SnelStart gebruikt, of een bezoek brengt aan onze website, leggen we persoonsgegevens vast. We vinden het belangrijk om helder te communiceren hoe we met deze gegevens omgaan en dat leggen we vast in de privacyverklaring. Dat geeft voor iedereen duidelijkheid. 

De veranderingen in onze privacyverklaring hebben te maken met het vastleggen van persoonsgegevens bij het leveren van betaaldiensten en aanvullende financiële diensten binnen de SnelStart-producten, zoals SnelStart Bankieren. 

De wijzigingen gaan in per 15 augustus 2024. Je kunt de volledige tekst in de nieuwe privacyverklaring hier nalezen.

Verwerkersovereenkomst

Wanneer je gebruik maakt van SnelStart, leg je diverse gegevens vast van je klanten, leveranciers en anderen. Het gaat hierbij om persoonsgegevens, zoals namen, adressen, telefoonnummers, emailadressen en rekeningnummers. In de Algemene Verordening Gegevensbescherming (hierna; AVG) word je aangemerkt als verwerkingsverantwoordelijke voor de verwerking van die persoonsgegevens. Wij worden aangemerkt als verwerker, omdat wij de persoonsgegevens verwerken in ons systeem namens de verwerkingsverantwoordelijke. In de verwerkersovereenkomst lees je wat onze taken zijn als verwerker tegenover de verwerkingsverantwoordelijke. 

De verwerkersovereenkomst is aangevuld met het verwerken van fiscale gegevens. Daarnaast verduidelijken we het verwerken van gegevens (waar mogelijk geanonimiseerd) bij het oplossen van incidenten en bugs in de software.

Je kunt de volledige tekst in de nieuwe verwerkersovereenkomst hier nalezen.  

Subverwerkers

Om onze dienstverlening mogelijk te maken, hebben we een samenwerking met een aantal partijen. Bij de meeste van deze partijen worden ook je persoonsgegevens en gegevens van jouw klanten opgeslagen. Volgens de AVG worden deze partners aangemerkt als subverwerkers. 

We maken met al onze subverwerkers passende afspraken om ervoor te zorgen dat zij je persoonsgegevens veilig en je privacy en die van je klanten gewaarborgd is. 

Er zijn onlangs twee subverwerkers toegevoegd die het mogelijk maken om de nieuwe fiscale functionaliteiten in SnelStart en SnelStart Bankieren te leveren.  

Je kunt het nieuwe overzicht van de subverwerkers hier nalezen. 

Vragen?

Hieronder vind je het antwoord op een aantal meestgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Onderstaand vind je ook hoe je contact met ons kunt opnemen. We helpen je graag!

Meestgestelde vragen

Wat is SnelStart Bankieren?
De werelden van boekhouden en bankieren groeiden de afgelopen jaren in rap tempo naar elkaar toe. Op termijn smelten bankieren en boekhouden samen in SnelStart. Dit biedt veel voordelen. Omdat je niet meer hoeft te schakelen tussen verschillende applicaties, zijn de boekhouding én de bankzaken sneller op orde.

Eerst lanceren we de zakelijke rekening los van onze boekhoudsoftware. We testen de nieuwe zakelijke rekening met een kleine groep klanten. Daarom moeten we ook onze voorwaarden en beleid aanpassen.

Op termijn bieden we al onze klanten deze aanvullende financiële dienstverlening aan. Je ontvangt bericht zodra de zakelijke rekening beschikbaar is voor al onze klanten.
Wat wijzigt er in de voorwaarden en het beleid?

Samenvattend zijn er de volgende wijzigingen:

We bieden aanvullende financiële diensten aan, zoals PSD2-bankkoppelingen en SnelStart Bankieren. Daarom worden de algemene voorwaarden, privacyverklaring, verwerkersovereenkomst en subverwerkers aangepast.

Er zijn extra voorwaarden opgenomen die stimuleren dat klanten veilig inloggen.

Daarnaast zijn er een aantal kleine wijzigingen die uitleggen wanneer we prijzen kunnen verhogen en die benadrukken dat je de SnelStart-producten alleen mag gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn.
Wordt er veilig met mijn gegevens omgegaan?
Met een boekhouding in SnelStart kun je erop vertrouwen dat alle gegevens altijd veilig bewaard worden. Onze mensen werken dagelijks met de nieuwste technieken om te zorgen dat je administratie veilig is en je er altijd bij kunt.

Bij het verwerken van persoonsgegevens houden we ons aan de wet. We zullen de persoonsgegevens beschermen en verwerken op een veilige, zorgvuldige en transparante manier, zoals de wet dat voorschrijft. Wij verwerken alleen persoonsgegevens van jouw opdrachtgevers, leveranciers, medewerkers en overige belanghebbenden in opdracht van jou.

Wij zorgen voor integere verwerking en geheimhouding door onze medewerkers of diegenen die werkzaamheden voor ons uitvoeren, zoals de sub-verwerkers en derden.
Hoe kan ik zelf bijdragen aan het veilig bewaren van mijn gegevens?
Veiligheid is van groot belang als het gaat om gevoelige bedrijfsgegevens. Administraties moeten makkelijk toegankelijk zijn, maar óók veilig zijn opgeslagen. Hoe waarborg je deze veiligheid in een snel digitaliserende wereld? Naast de wijzigingen in onze algemene voorwaarden (Hoofdstuk A - Algemene bepalingen, paragraaf 3 Accounts, Mijn SnelStart Omgeving en berichtgevingen) vind je meer tips in onze blogs over veiligheid.
Wat zijn persoonsgegevens en wanneer is er sprake van verwerking?
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot een persoon. Opvallend is dat gegevens over ZZP’ers en eenmanszaken daardoor ook persoonsgegevens zijn.

Verwerken is elke bewerking met betrekking tot persoonsgegevens, al dan niet uitgevoerd via geautomatiseerde processen, zoals verzamelen, vastleggen, wijzigen, opvragen, doorsturen en zelfs verwijderen van gegevens.
Mijn vraag staat er niet bij. Hoe neem ik contact op?
Staat je vraag er niet bij? Aarzel niet om contact op te nemen, we helpen je graag! Bel met onze klantenservice op 0222 36 30 60.

Stel je liever een vraag via e-mail? Stuur dan een berichtje naar klantenservice@snelstart.nl.