Dé zakelijke rekening voor ondernemers

Soepel Bankieren met een hoge spaarrente

Een zakelijke rekening vol mogelijkheden, zonder verborgen kosten. Dát is SnelStart Bankieren*. Soepel Bankieren vanuit de app met een van de hoogste zakelijke spaarrentes van Nederland.

Exclusief voor Vroege Voorlopers

Bankieren en boekhouden smelten samen in SnelStart. Eerst lanceren we de zakelijke rekening los van onze boekhoudsoftware. Exclusief voor Vroege Voorlopers stellen we dit nu alvast beschikbaar. Gratis! Start jij als Vroege Voorloper met onze zakelijke rekening?

 

Ja, ik wil een zakelijke rekening
* SnelStart is een (boekhoud)software dienstverlener en geen bank. Bankdiensten worden geleverd door onze partner Adyen N.V.
Venster sluiten

Dit krijg je bij je zakelijke rekening

icon-bankieren-4

Vijf betaalrekeningen

Ideaal om je uitgaven te splitsen. Gebruik bijvoorbeeld één bankrekening voor je vaste lasten, één voor je btw-aangifte en één voor je winst. Zet ze in zoals jij wilt!
icon-bankieren-3

Oneindig veel spaarrekeningen

Open zoveel spaarrekeningen als je wilt. Zonder extra te betalen. Je kunt op elk moment geld storten en opnemen.
icon-bankieren-1

'SnelStart Bankieren'-app

Beheer je bankzaken eenvoudig, waar je ook bent: thuis, op kantoor of onderweg.
icon-bankieren-2

Automatisch inlezen van bij- en afschrijvingen (BIJNA BESCHIKBAAR)

Schrijf je geld bij of af vanaf je zakelijke rekening? Het staat automatisch in je SnelStart-boekhouding.

Binnenkort beschikbaar

  • Fysieke betaalpas waarmee je overal in Nederland kunt betalen.
  • Digitale SnelStart-betaalpassen voor al je rekeningen; zo betaal je extra snel en makkelijk via Apple Pay of Google Pay.
  • Je geld automatisch verdelen over je spaar- en betaalrekeningen (digitale potjes).
  • Hoge zakelijk rente om je geld snel te laten groeien. Je geld valt onder het depositogarantiestelsel.
  • Handige notificaties die je informeren over betaalde facturen, btw-aangifte en het uploaden van bonnetjes via scan & herken.

En nog veel meer...

SnelStart-Zakelijk bankieren-6

Zo werkt het

Open je zakelijke rekening

  • Vul je bedrijfsgegevens in.
  • Open de e-mail om de ‘SnelStart Bankieren’-app te downloaden.
  • Doorloop het klantonderzoek en open je rekening.
  • Maak regelmatig gebruik van je zakeljke rekening. Zo kunnen we het functioneren van de app goed testen.

Voordelen voor Vroege Voorlopers

Primeur met innovaties

Je hebt de primeur om de ‘SnelStart Bankieren’-app te verkennen. Als eerste profiteer je van onze zakelijke rekening en je ervaart exclusief hoe de app groeit met functionaliteiten, voordat ze voor iedereen beschikbaar komen.

Invloed op vernieuwingen

Je hebt invloed op de ontwikkeling van een prachtige, nieuwe dienstverlening. Geef feedback, deel je ideeën en werk met ons samen om SnelStart Bankieren te verbeteren.

Gratis toegang

In ruil voor je waardevolle feedback betaal je niks. Je zakelijke rekening én je transacties zijn helemaal gratis.

annette-contact-inorde

Vragen?

Meer weten over SnelStart Bankieren en/of het Voorloperprogramma? We helpen je graag! Bel met een onze Klantenservice via 0222 36 30 62.

Fase 3 - boekhouden en bankieren

We lanceren SnelStart Bankieren* in 3 fasen

  • Alleen Vroege Voorlopers hebben toegang tot de Bankieren-app in ontwikkeling.
  • Bankieren is voor iedereen beschikbaar als losse app.
  • Boekhouden en bankieren zijn volledig geïntegreerd.

Meestgestelde vragen

Wat houdt het Voorloperprogramma van SnelStart Bankieren in?

Onze Bankieren-app is nog in ontwikkeling en bevat nog niet alle functionaliteit. Als Vroege Voorloper krijg je gratis exclusieve toegang tot de app. Jouw feedback helpt ons de functionaliteiten te verbeteren.

Het Voorloperprogramma van SnelStart Bankieren is tijdelijk. Wanneer de ontwikkeling volledig is afgerond, stopt het programma en maken we de app voor iedereen beschikbaar.

Kan iedereen Vroege Voorloper worden?

In eerste instantie is SnelStart Bankieren alleen beschikbaar voor ondernemers die een SnelStart-boekhoudpakket hebben. In de toekomst kun je ook zonder SnelStart-boekhoudpakket een zakelijke rekening openen.

Bijna alle rechtsvormen - van eenmanszaak en B.V. tot stichtingen en verenigingen - kunnen met SnelStart bankieren aan de slag. Je bedrijf hoeft alleen een officieel KVK-nummer te hebben. Alleen N.V.'s en financiële instellingen kunnen nog geen zakelijke rekening openen.

In het Voorloperprogramma zijn de functionaliteiten het meest geschikt voor zelfstandige ondernemers (zzp'ers) en minder voor middelgrote bedrijven (MKB).

We vragen Vroege Voorlopers om regelmatig gebruik te maken van de 'SnelStart Bankieren'-app. Dit doen we om voldoende activiteiten in de app te genereren en functionaliteiten goed te kunnen testen.

Welke functionaliteiten van de 'SnelStart Bankieren'-app kan ik testen?

Zolang de zakelijke rekening nog niet is geïntegreerd met onze boekhoudsoftware, vormt de app de basis van SnelStart Bankieren. Momenteel zijn de volgende functionaliteiten beschikbaar om te testen:

  • Aanmelden/inloggen met een SnelStart-account

  • Koppelen met een administratie

  • Klantonderzoek doorlopen om een rekening te openen

  • Aanmaken van (spaar)rekeningen

  • Betalingen tussen je eigen rekeningen

  • Betalingen naar externe rekeningen

Tijdens het Voorlopersprogramma verrijken we de app met steeds meer handige functionaliteiten die het regelen van je bankzaken makkelijker maken, zoals:

  • Automatisch inlezen van bij- en afschrijvingen in je SnelStart-boekhouding.

  • Een fysieke betaalpas.

  • Activatie in Apple Pay of Google Wallet om nog eenvoudiger te betalen via je smartphone of smartwatch.

  • Automatisch je geld verdelen over meerdere spaar- en betaalrekeningen (digitale potjes). Handig voor het opzij zetten van btw, winst of reserves.

Wat zijn de 'spelregels' van het Voorlopersprogramma?
  • Continue ontwikkeling: We voegen regelmatig nieuwe functies toe. Houd er rekening mee dat de app nu nog niet alle mogelijkheden biedt om als volledige bankdienst te functioneren. Daarom is het testen met 'zakgeld' tijdens deze fase voldoende.

  • Actieve deelname: Gebruik regelmatig je zakelijke rekening om de app-functionaliteiten grondig te testen.

  • Vertrouwelijkheid: Deel geen screenshots, informatie of feedback op sociale media of met anderen buiten SnelStart.

Wat voor soort feedback is het meest waardevol voor het verbeteren van de app?

Jouw feedback en ideeën zijn van onschatbare waarde voor ons. Samen kunnen we de 'SnelStart Bankieren'-app verder verbeteren. Feedback kan variëren van:

  • Algemeen gebruik: toegankelijkheid, gebruikersinterface, navigatie, functionaliteiten, responsiviteit, etc.

  • Bugs/problemen: foutmeldingen, vastlopen van de app, verkeerde teksten, inconsistenties etc.

  • Suggesties & ideeën: hoe kunnen we de app verbeteren?

Wat is de beste manier om mijn feedback door te geven?

Om feedback optimaal te verwerken, vragen we je om:

  • Screenshots: van specifieke schermen of teksten.

  • Schermopnames: van het gedrag van tekstvelden, knoppen, etc.

  • Beschrijving: beschrijf duidelijk de aanleiding, gebeurtenis en eventuele andere informatie. 

Hoe kan ik feedback geven op functionaliteiten in de app?

Als je tijdens het gebruik van de app iets opmerkt - of als je suggesties hebt die kunnen bijdragen aan verbeteringen - laat het weten. In de app vind je bij "Accountinstellingen" een knop waarmee je feedback kunt doorgeven.

Heb je inhoudelijke vragen en wil je een medewerker spreken? Neem dan contact op via telefoonnummer 0222 - 36 30 60. We zijn maandag tot en met donderdag tussen 9.00 en 18.00 uur en vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur bereikbaar.

Wil je een screenshot of schermopname delen? Stuur dan een mailtje naar klantenservice@snelstart.nl. 

Hoe open ik een zakelijke rekening bij SnelStart?

Meld je aan via deze pagina en ontvang een e-mail om de SnelStart Bankieren’-app te downloaden. In de app start je de aanvraag om een zakelijke rekening te openen. Hierbij beantwoord je enkele vragen over je bedrijf en jezelf (klantonderzoek). Houd voor het klantonderzoek de volgende documenten (digitaal) bij de hand op je mobiel of computer:

  • Uittreksel van de KVK

  • Kopie ID-bewijs

  • Vennootschapscontract, statuten of accountantsverklaring

  • Laatste kasrekening of jaarrekening

Nadat je de aanvraag hebt afgerond, ontvang je bericht of je aanvraag is goedgekeurd. Als we nog aanvullende vragen hebben, nemen we contact met je op. Als we je aanvraag goedkeuren, ontvang je van ons bericht dat je zakelijke betaalrekening is geactiveerd.

Waarom wordt gevraagd om regelmatig gebruik te maken van de 'SnelStart Bankieren'-app?

Om de ontwikkeling van onze bankierapplicatie optimaal te ondersteunen, zoeken we betrokken gebruikers die actief gebruik maken van de zakelijke rekening en de ‘SnelStart Bankieren’-app. Alleen dan kunnen wij de app goed testen. We waarderen je betrokkenheid en kijken uit naar een waardevolle samenwerking bij de verdere ontwikkeling van SnelStart Bankieren.

Wat kost SnelStart Bankieren?

Als Vroege Voorloper krijg je gratis exclusieve toegang tot de app. Jouw feedback helpt ons de functionaliteiten te verbeteren.

Het Voorloperprogramma van SnelStart Bankieren is tijdelijk. Wanneer de ontwikkeling volledig is afgerond, stopt het programma en maken we de app voor iedereen beschikbaar.

Na het Vroege Voorlopersprogramma wordt de prijs € 7,50 per maand, met € 0,10 voor inkomende en uitgaande transacties. We bieden daarmee een transparante, eenvoudige en vriendelijke prijsstelling, zonder verborgen kosten.

Hoe hoog wordt de rente van de SnelStart-spaarrekening?

Rente op je spaarrekening is na het Vroege Voorlopersprogramma beschikbaar. Met 2,1%* bieden we je één van de hoogste zakelijke spaarrentes van Nederland. Hoe we dat mogelijk maken? SnelStart hoeft niet te verdienen aan de rente. Het is een extra service die we aan onze klanten willen aanbieden. We zorgen dat we geen kosten maken met onze bankdienst en kunnen zo de maximale rente aan onze klanten geven.

* De aangeboden rente is variabel en kan wijzigen door marktbewegingen.

Hoe ziet de toekomst van SnelStart Bankieren eruit?

In het begin bieden we de zakelijke rekening nog afzonderlijk aan van onze boekhoudsoftware. In de toekomst integreren we beide diensten. Vanaf dat moment kan SnelStart veel meer handelingen voor je automatiseren, omdat je je boekhouding en transacties dan binnen één platform uitvoert. Je hoeft geen bankkoppeling meer te maken, je banktransacties staan realtime in je administratie en je bent niet afhankelijk van verschillende partijen. Door al je financiële zaken bij SnelStart onder te brengen, wordt alles eenvoudiger.

Hoe lang duurt het voordat mijn zakelijke rekening actief is?

SnelStart activeert je nieuwe zakelijke rekening zo snel mogelijk. Als sommige gegevens ontbreken of niet helemaal kloppen, moeten we deze handmatig controleren. Meestal duurt deze controle niet lang.

Hoe vraag ik een SnelStart-betaalpas aan?

Fysieke en virtuele betaalpassen zijn binnenkort beschikbaar. Je kunt ze dan aanvragen via de app.

Waar kan ik betalen met mijn SnelStart (virtuele) bankpas?

Fysieke en virtuele betaalpassen zijn binnenkort beschikbaar. SnelStart maakt gebruik van het Mastercard-netwerk. Je kunt overal online betalen waar Mastercard wordt geaccepteerd. In eerste instantie kun je nog niet pinnen in winkels met Maestro. Na het Voorlopersprogramma is dit wél mogelijk.

Hoe koppel ik de zakelijke rekening aan mijn SnelStart-boekhoudpakket?

Zodra de bankkoppeling beschikbaar is, lees je hier hoe je de zakelijke rekening koppelt met je SnelStart-boekhoudpakket.

Met deze bankkoppeling worden de bij- en afschrijvingen van je bankrekeningnummer automatisch in je administratie gezet. Dit scheelt tijd, want hierdoor hoef je de afschriften niet handmatig te downloaden.

In de toekomst integreren we bankieren en boekhouden. Vanaf dat moment kan SnelStart veel meer handelingen voor je automatiseren, omdat je je boekhouding en transacties dan binnen één platform uitvoert.

Hoe verdeel ik mijn geld automatisch over verschillende spaarpotjes als het binnenkomt?

Het automatiseren van je geldstromen is binnenkort beschikbaar. SnelStart gebruikt hiervoor verschillende bankrekeningen om regels op te stellen en automatisch geld voor je te verplaatsen. Je hebt bijvoorbeeld één bankrekening voor je btw-aangifte, één voor je winst en één voor reserves.

Met de vijf zakelijke betaalrekeningen en het onbeperkte spaarrekeningen, heb je altijd genoeg rekeningen om je bestedingsplan naar wens in te richten.

Hoe veilig is bankieren met SnelStart?

Het saldo op je SnelStart zakelijke rekening valt onder het depositogarantiesysteem. Daarmee is het geld op je rekening tot €100.000 veilig.

SnelStart werkt samen met Adyen om de bankdiensten aan te kunnen bieden. Adyen heeft een banklicentie en hanteert een strenge en grondige beveiliging.

Wat voor soort bedrijven kunnen zich aanmelden voor SnelStart Bankieren?

Bijna alle rechtsvormen - van eenmanszaak en B.V. tot stichtingen en verenigingen - kunnen met SnelStart bankieren aan de slag. Je bedrijf hoeft alleen een officieel KVK-nummer te hebben. Alleen N.V.’s en financiële instellingen kunnen nog niet een zakelijke rekening openen. 

In eerste instantie is SnelStart Bankieren alleen beschikbaar voor ondernemers die een SnelStart-boekhoudpakket hebben. In de toekomst kun je ook zonder SnelStart-boekhoudpakket een zakelijke rekening openen.

De functionaliteiten zijn tijdens het Vroege Voorloperprogramma het meest geschikt voor zelfstandige ondernemers (zzp'ers) en minder geschikt voor middelgrote bedrijven (MKB).

Ik heb een vraag over de zakelijke rekening van SnelStart, waar moet ik zijn?

Voor al je vragen kun je terecht bij onze klantenservice. We zijn maandag tot en met donderdag tussen 9.00 en 18.00 uur en vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 0222 - 36 30 60.

* SnelStart is een (boekhoud)software dienstverlener en geen bank. Bankdiensten worden geleverd door onze partner Adyen N.V.