Puzzelstukjes

De i-partner maakt het je makkelijker

Een brouwer die succes oogstte met zijn lokale biertjes, kreeg hoofdpijn van de accijns. Die was niet standaard opgenomen in zijn administratie. WimJan van Velzen van DKG Automatisering implementeerde er een geautomatiseerde oplossing in SnelStart. Het resultaat: de ondernemer had weer álle tijd voor zijn bierpassie.

Implementatiepartner-3-rond

Waarom een implementatiepartner?

Het verhaal van de bierbrouwer is één van de praktijkvoorbeelden waarbij WimJan van Velzen een ondernemer aan meer succes hielp. Als SnelStart-implementatiepartner (i-partner) vertaalt hij complexe ICT- en administratieve vraagstukken in de taal van de ondernemer. I-partners zoeken samen met jou naar de ideale automatisering van je (administratieve) bedrijfsprocessen.

Het doel is altijd om je processen efficiënter en flexibeler in te richten, zodat ze jou volledig ondersteunen in je wensen én in de verandering in de markt. I-partners maken jou het werken nóg makkelijker. Samen met WimJan van Velzen van DKG Automatisering vertellen wij hier meer over de rol van de implementatiepartners.

Administratieve uitdagingen

Heb je te maken met administratieve uitdagingen door administratieve processen? Misschien werk je nog met papieren bonnen, waarop bijvoorbeeld de buitendienst gewerkte uren of gebruikte materialen bijhoudt. Of wellicht gebruik je verschillende systemen voor verschillende niet-gekoppelde processen. Dan kan een SnelStart-implementatiepartner veel voor je betekenen.

Betalingen en ordners

Ook bedrijven met een webshop ervaren vaak problemen, zeker naarmate de administratie ingewikkelder wordt. Betalingen inboeken, orders verwerken, retour gestuurde artikelen ontvangen en terugbetalen, het kan veel werk zijn als je dit allemaal handmatig verwerkt. Daarbij loop je bovendien kans op foute btw-afdrachten.

Volledige orderverwerking

Wist je dat het mogelijk is om de volledige orderverwerking automatisch te laten verlopen, via de boekhouding? Ook kun je andere bedrijfsprocessen - zoals het genereren van rapporten of bijhouden van uren en materialen - laten automatiseren. En dat biedt veel voordelen.

Tijdig bijsturen

Ook als je veel tijd kwijt bent met het verzamelen en verwerken van data voor rapportages, is het automatiseren van bedrijfsprocessen meer dan handig. Hiermee krijg je realtime inzicht in je bedrijfsontwikkelingen, waardoor je sneller en beter onderbouwd beslissingen neemt. Dit maakt tijdig bijsturen eenvoudiger.

Maak het makkelijker

Het in kaart brengen van je bedrijf en de bedrijfsprocessen is een gespecialiseerde klus. Een implementatiepartner (i-partner) helpt je hierbij. Samen met jou als ondernemer loopt de i-partner door je bedrijf. Wat maak je, verwerk je en/of verkoop je? Hoe werk je met klanten? Wie werken er in je bedrijf en wat is voor jou belangrijk?

Van bedrijfsproces naar grootboekrekening

De implementatiepartner brengt in kaart welke processen makkelijker en doeltreffender kunnen worden ingericht door ze te automatiseren. Hij helpt ook bij de verbetering van bedrijfsprocessen. Vervolgens maakt de i-partner de omslag van je bedrijfsprocessen naar dataverwerking via grootboekrekeningen.

Wensen verwezenlijken

Bij deze processen blijf je nauw betrokken. Een i-partner kent alle mogelijkheden zijn binnen de SnelStart-software. Daarnaast weet hij hoe jouw specifieke wensen verwezenlijkt kunnen worden met behulp van andere applicaties. Hij denkt op alle gebieden mee om jouw leven als ondernemer nóg makkelijker te maken.

Investering die zich uitbetaalt

Een implementatiepartner biedt maatwerk. Daar hangt een prijskaartje aan, maar door tijdbesparingen, het voorkomen van fouten en wegnemen van frustraties, is die investering snel terugverdiend. Jij kunt je richten op het ondernemen, maar dan nóg succesvoller.

"Dankzij de snelle en foutloze communicatie tussen de binnen- en buitendienst, liep een installatiebedrijf niet langer omzet mis."

Implementatiepartner WimJan van Velzen

Implementatiepartner-1-rond

Mooie praktijkvoorbeelden

Implementatiepartner WimJan van Velzen van DKG Automatisering vertelt met twee praktijkvoorbeelden hoe hij - samen met accountants of boekhouders - het verschil maakte voor ondernemers.

Voorbeeld 1: Tweedehands boeken
"Tijdens de coronaperiode startten veel mensen met het verkopen van tweedehandsspullen. Dat leverde bij een tweedehandsboekverkoper meer succes op dan verwacht. Hij kreeg opeens te maken met de margeregeling. Zijn boekhouder had onvoldoende ervaring met het inrichten van deze regeling in SnelStart en riep onze hulp in. De administratie is nu helemaal in orde. De verkoper is alleen nog op zoek naar een oplossing voor de uit de hand gelopen boekopslag in zijn huis."

Voorbeeld 2: Verfrommelde werkbonnen
"We hielpen een installatiebedrijf met een aantal mensen in de buitendienst. De ondernemer had genoeg van het zoeken naar oude aantekeningen en verfrommelde werkbonnen. Zijn administrateur had veel werk aan zijn facturen. Door Outsmart te implementeren, kon de ondernemer afscheid nemen van het papierwerk. Nu loopt hij niet langer omzet mis, dankzij de snelle en foutloze communicatie tussen de binnen- en buitendienst."

Vind een implementatiepartner bij jou in de buurt