Makkelijk boekhouden

Van startende ondernemer tot mkb-bedrijf met een complexe administratie. Voor alle uitdagingen heeft SnelStart een passend pakket.

30 dagen gratis proberen

Probeer SnelStart nu de eerste 30 dagen gratis en ervaar zelf hoe je in minder tijd je administratie up-to-date kunt hebben. Kies hieronder het pakket dat het beste bij jouw onderneming past.

Werken met SnelStart

Vergelijk alle SnelStart pakketten

Voor iedere ondernemer heeft SnelStart een passend pakket beschikbaar. Kies het pakket dat bij jouw onderneming past en ervaar zelf hoe je in minder tijd je administratie up-to-date kunt hebben.

Bekijk alle functionaliteiten
inOrde inStap inKaart inBalans inZicht inControle
Prijs per maand 7,50 11,- Probeer gratis 16,50 Probeer gratis 30,00 Bekijk demo 40,00 Bekijk demo Op aanvraag Zoek partner
Samenwerken met accountant
Overzichtelijk financieel dashboard
Onbeperkt bonnen scannen via app
Scan- & herkenfunctionaliteit
Onbeperkt aantal bankkoppelingen
Onbeperkt bankafschriften inlezen
Onbeperkt factureren
Btw-verlegd factureren
Factureren binnen EU met buitenlandse btw
Factuur kopiëren naar nieuwe- of creditfactuur
Eenvoudige betalingsherinneringen
Mollie-betaallink toevoegen aan factuur
Eenvoudige offertes maken
Relaties en artikelen beheren
Inzicht in factuurhistorie van relaties
Relatiegegevens ophalen bij Handelsregister KVK
Kolommenbalans
Btw-aangifte in één klik
ICP-aangifte in één klik
Balans- en resultaatoverzicht
Onbeperkt boekhouden
Onbeperkt aantal artikel omzetgroepen
Btw-verlegd factureren met G-rekening
Meerdere verkoopsjablonen
Uitgebreide offertes en prijsafspraken maken
Werken met actieprijzen en staffelkorting
Marge-artikelen factureren
Abonnementen (periodiek) factureren
Herinneringen en aanmaningen versturen met dossiervorming
Overzicht van artikel- en betalingshistorie per relatie
Pakbonnen, bevestigingen en werkbonnen
Werken met kostenplaatsen
Meerdere periodes met elkaar vergelijken
Orders kopiëren naar nieuwe- of creditorder
Meerdere relaties in één keer factureren
Verzamelfacturen per relatie
Samengestelde artikelen (assembleren)
Periodebalans
Backorders
Deelleveringen
Order- en bestelhistorie per leverancier
Inkoopwaarde en voorraadlijsten
Financieel voorraadbeheer
Inkopen
Prijs per extra online administratie p/m € 2,75 € 2,75 € 2,75 € 2,75 € 2,75 € 2,75
Prijs per extra gebruiker p/m € 2,00 € 2,20 € 3,30 € 5,50 € 8,25 € 11,00
€ 2,00 Probeer gratis Probeer gratis Bekijk demo Bekijk demo Vind partner

Deze partijen vertrouwen op SnelStart

Ruim 100.000 tevreden klanten vertrouwen dagelijks op de boekhoudsoftware van SnelStart.

Verbunt hockey
spareribexpress logo
Schut logo
fleurop-logo
KNVB-logo
logo-marieke-webdesign-zwart

30 dagen gratis proberen

Probeer alle functies van onze boekhoudsoftware nu 30 dagen gratis. De proefperiode loopt automatisch af, je zit dus nergens aan vast. Ontvang daarnaast héél veel tips en tools om jouw bedrijf verder te laten groeien.

Meestgestelde vragen

Wat zijn de voordelen van online boekhouden?

- De administratie is veilig opgeslagen bij brand, diefstal of een computercrash.

- Je kunt gebruik maken van de mailbox in het boekhoudpakket. Hiermee kun je documenten, zoals inkoopfacturen, direct per e-mail naar je administratie in SnelStart verzenden.

- Je werkt gemakkelijk samen met je boekhouder of accountant en maakt afspraken over wie wat doet in de administratie. Zo kun je afspreken dat jij alleen gegevens aanlevert en dat de boekhouder de rest doet. Maar je kunt ook afspreken dat je bepaalde taken zelf verricht en dat je boekhouder controleert en corrigeert.

- Je hebt niet langer te maken met een periode-uitwisseling, waardoor je niet door kan werken in de administratie. Jij en de boekhouder kunnen tegelijkertijd in dezelfde boekhouding werken.

- Je kunt de administratie vanaf verschillende locaties openen.

- Sommige koppelingen kun je alleen gebruiken in combinatie met een online administratie. Zo kun je nog meer automatiseren en bespaar je tijd en fouten.

- Via het financieel dashboard in Web of in de handige app kun je altijd en overal bekijken hoe je bedrijf presteert.

Is een online administratie veilig?

Online administraties staan veilig in 'the cloud'. Daarmee bedoelen we dat je gegevens zijn opgeslagen op een beveiligde server in een Nederlands datacenter. Bij een online administratie loop je daardoor niet het risico je gegevens te verliezen door bijvoorbeeld brand of diefstal. Het niveau van de beveiligingsmaatregelen rond een centrale server is veel hoger dan thuis of op kantoor.

SnelStart gebruikt het cloudplatform Azure van Microsoft. Microsoft beheert ook de servers van andere grote organisaties, waaronder verzekeringsmaatschappijen, banken, vliegtuigmaatschappijen en overheidsorganisaties. Iedere dag worden back-ups in het datacenter gemaakt. Dan wordt een kopie van de volledige database gemaakt. De servers worden 24 uur per dag en 7 dagen in de week bewaakt en gecontroleerd.

Boekhouden in SnelStart geeft de zekerheid dat alle gegevens altijd veilig bewaard worden. Onze mensen werken dagelijks met de nieuwste technieken. Zo zorgen we voor een veilige administratie, waar je altijd bij kunt.

Kan ik gebruikmaken van een gratis proefperiode?

Alle SnelStart pakketten kun je een maand lang gratis en vrijblijvend proberen. Is het toch niets voor jou? Dan hoef je niets te doen. Het abonnement stopt vanzelf en wordt pas definitief als je hem zelf activeert.

Het activeren van je abonnement kan eenvoudig via 'Mijn taken'. 

Ik werk nu met een ander boekhoudpakket, kan ik makkelijk overstappen?

In de meeste gevallen zet je dit eenvoudig zelf over (of samen met je boekhouder). Bij complexe(re) administraties kunnen de SnelStart-implementatiepartners je helpen om alle gegevens uit je oude boekhoudpakket over te zetten naar SnelStart. Zo maak je een goede start naar een makkelijke administratie.

Kan ik (samen)werken met een boekhouder?

Met een SnelStart-licentie heb jij de mogelijkheid om je boekhouder een uitnodiging te sturen om online samen te werken. Het administratiekantoor krijgt dan rechten om in de administratie te kijken en te werken.

Is er speciale software nodig om SnelStart te gebruiken?

Je kunt op twee manieren de boekhoudsoftware van SnelStart gebruiken: 

1. Op je computer, met onze desktopmodule SnelStart 12 (download hier).
2. Via je webbrowser of mobiele app, met SnelStart Web

In SnelStart 12 heb je de meest uitgebreide mogelijkheden. Klanten met het pakket inBalans, inZicht of inControle werken meestal in SnelStart 12.

Veel ondernemers houden hun dagelijkse administratie bij via SnelStart Web, omdat dit voor veel handelingen eenvoudiger werkt. Daarnaast is SnelStart web op ieder device (met internetverbinding) te gebruiken.

Je gegevens worden opgeslagen in dezelfde database. Wat je net in SnelStart Web hebt ingevoerd, is direct terug te zien in SnelStart 12 (en omgekeerd). Dit is ook handig wanneer je in SnelStart samenwerkt met je boekhouder.

Kan ik mijn bankrekening koppelen aan mijn boekhouding?

Je kunt je bankrekening eenvoudig koppelen aan de administratie in SnelStart. Een bankkoppeling zorgt ervoor dat alle bankmutaties dagelijks op de goede plek in de boekhouding terechtkomen. Hierdoor zie je bijvoorbeeld meteen welke facturen al betaald zijn. En welke inkoopfacturen de klant nog moet betalen. Handig!

Let op: je kunt zelf de automatische bankkoppeling instellen voor ING, Knab, Triodos, Rabobank en ABN AMRO. Van andere banken kun je de afschriften inlezen en handmatig verwerken.

De bankkoppelingen voor de ABN Amro en Knab kunnen niet rechtstreeks vanuit de online SnelStart administratie (SnelStart Web) worden aangevraagd. Je moet hiervoor inloggen in de offline versie van SnelStart, SnelStart 12. 

In dit artikel lees je hoe je bankafschriften handmatig in kan lezen.

Betaal ik per maand of per jaar?

Wat jij prettig vindt: je kunt je abonnement voor je SnelStart-inBalans pakket per maand of per jaar betalen. De abonnementskosten worden vooraf in rekening gebracht.

Verbruikskosten
De verbruikskosten zijn de kosten die eventueel maandelijks bovenop je vaste abonnementskosten komen. Dit zijn de kosten voor extra online administraties of extra gebruikers. De verbruikskosten worden berekend over een maand en worden achteraf gefactureerd.

Automatische incasso
Je kunt de factuur ook per automatische incasso betalen. Je factuur wordt dan 14 dagen na de factuurdatum geïncasseerd. Je kunt de datum voor automatische incasso niet wijzigen. Wij houden de wettelijke termijn van 14 dagen aan.

Kan ik hulp krijgen als ik begin met boekhouden via SnelStart?

We helpen je in een aantal stappen je administratie te automatiseren, zodat je er maar minimaal tijd in hoeft te steken.

Kom je er een keer niet uit? We hebben een eigen klantenservice met 60+ productspecialisten die op werkdagen klaar staan om je te helpen. 

Laura_Klantenservice social

Hulp nodig bij het kiezen van het juiste pakket?

Een nieuw boekhoudprogramma uitzoeken doe je niet elke dag. Met meer dan 60 product specialisten staat er altijd iemand voor je klaar. 

Neem contact op