In juni 2024 vertelden we de bezoekers van de Regio Events meer over recente ontwikkelingen bij SnelStart.
Bezoekers konden vragen stellen tijdens deze sessies. De meestgestelde vragen vind je op deze pagina.
Je hebt geen voorkennis nodig om met SnelStart Fiscaal te kunnen werken. De software is gebruiksvriendelijk en makkelijk te begrijpen. Bovendien is SnelStart Fiscaal voorzien van fiscale toelichtingen. Bij elke vraag staat welke informatie precies nodig is. De software maakt maximaal gebruik van beschikbare data om het invullen te minimaliseren. Je hoeft alleen informatie aan te vullen.
Heb je toch vragen? Dan kun je altijd terecht bij onze klantenservice. We zijn van maandag tot en met donderdag bereikbaar van 9.00 tot 18.00 uur en op vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur via telefoonnummer 0222 - 36 30 60.
SnelStart Fiscaal wordt stapsgewijs uitgebreid en biedt uiteindelijk een oplossing voor alle aangiften 2024, inclusief uitstel en beheer van machtigingsregister. De volgende functionaliteiten zijn in ontwikkeling:
Inkomstenbelasting voor voorlopige aangifte en F-Biljet 2024
Berekenen, aanvragen, wijzigen en stopzetten van toeslagen 2024
Omzetbelasting, ook voor fiscale eenheden
(Aangiften) documenten laten accorderen door klanten
Aangiften inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting
Historische data overzetten vanuit andere fiscale pakketten
Het aanvragen en verwerken van uitstelverzoeken voor de aangifte inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting
Schenkbelasting, erfbelasting en dividendbelasting
SnelStart Fiscaal maakt onderdeel uit van de SnelStart Accountant licentie van 47,50 per maand. Hiervoor krijg je toegang tot alle boekhoud- en fiscale functionaliteiten.
Hiermee is SnelStart Fiscaal met afstand het voordeligste fiscale pakket op de markt. Je mag het bovendien 30 dagen gratis uitproberen.
De fiscale gegevens in ons pakket worden veilig in de cloud opgeslagen. Dit betekent dat je gegevens zijn opgeslagen op een beveiligde server in een Nederlands datacenter. Hierdoor loop je geen risico om gegevens te verliezen door bijvoorbeeld brand of diefstal. De beveiligingsmaatregelen rond een centrale server zijn veel strenger dan thuis of op kantoor.
Ons fiscale pakket maakt gebruik van het cloudplatform Azure van Microsoft. Microsoft beheert ook de servers van grote organisaties zoals verzekeringsmaatschappijen, banken, luchtvaartmaatschappijen en overheidsinstellingen. Elke dag worden er back-ups gemaakt in het datacenter, waarbij een kopie van de volledige database wordt opgeslagen. De servers worden 24/7 bewaakt en gecontroleerd.
SnelStart Fiscaal is een slimme keuze vanwege drie belangrijke redenen:
Integratie met SnelStart Accountant - Boekhouden. SnelStart Fiscaal is 100% geïntegreerd met onze boekhoudsoftware. Wijzigingen in de boekhouding staan direct in Fiscaal (en andersom). Je hoeft niets handmatig over te zetten.
Transparante, vaste lage prijs. Voor de meest vriendelijke prijs op de markt maak je onbeperkt gebruik van alle functionaliteiten.
Ontwikkeld door fiscalisten. Ons Fiscaal pakket is ontwikkeld door ervaren fiscalisten. Het resultaat: extra eenvoudige belastingaangiften en optimale kantoorprocessen.
Ja, dat kan. Je kunt de fiscale functionaliteiten ook gebruiken zonder ‘Boekhouden’, zodat je je particuliere belastingklanten kunt bedienen.
Je kunt de aangiften indienen met je eigen PKI-certificaat. Als je dat niet hebt, kun je ook het verzamel PKI-certificaat van SnelStart gebruiken.
Op dit moment nog niet. Misschien is dit in de toekomst wel mogelijk.
Op dit moment nog niet. Misschien is dit in de toekomst wel mogelijk.
Technisch is dit mogelijk, maar wij raden het niet aan. Het is beter om per administratie een certificaat te gebruiken, voor de meest heldere en gestructureerde communicatie met de Belasting.
SnelStart 23 is de nieuwste versie van de SnelStart boekhoudsoftware, die gebruiksvriendelijke interfaces biedt voor boekhouders en ondernemers.
Ook staan in de vernieuwde software-applicatie zowel de boekhoudsoftware als de administraties van je klanten in de cloud. Dat maakt het mogelijk om vanuit één omgeving te werken.
De releaseplanning voor SnelStart 23 wordt nog bevestigd. We zijn hard bezig om de software zo goed en snel mogelijk te lanceren.
SnelStart heeft een nieuwe bankkoppeling ontwikkeld die zorgt voor een uniforme manier van boekhouden.
De standaard SnelStart Bankkoppeling is een nieuwe generatie koppeling, die is gebaseerd op PSD2-principes. PSD2 is een grote nieuwe ontwikkeling in het betalingsverkeer en biedt fantastische mogelijkheden voor de toekomst.
Op deze pagina vind je meer informatie over PSD2.
Up-to-date inzicht
Met de nieuwe SnelStart Bankkoppeling worden bankafschriften meerdere malen per dag automatisch ingelezen. Zo ontstaat een super-actueel beeld van je financiële situatie.
Veilig
De standaard SnelStart Bankkoppeling voldoet aan de strenge richtlijnen van de Europese Unie en De Nederlandsche Bank (DNB) ten aanzien van de PSD2-wetgeving. Hiermee borgen we de veiligheid van gegevens en je privacy.
Daarnaast geeft de SnelStart Bankkoppeling jou als rekeninghouder volledige controle over wie toegang heeft tot je bankgegevens.
Toekomstige innovatie
De standaard SnelStart Bankkoppeling biedt veel potentie voor innovatie. Denk hierbij aan bijvoorbeeld betalingen doen vanuit de eigen boekhoudomgeving.
Geen extra kosten
SnelStart en de bank brengen geen extra kosten in rekening voor het gebruik van de standaard SnelStart Bankkoppeling.
Als je de SnelStart Bankkoppeling aanvraagt moeten we klantonderzoek doen, waarbij we screenen of je een integere partij bent. Dit heeft te maken met de Wet op financieel toezicht (Wft), de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft) en Sanctiewet 1977.
De nieuwe koppeling tussen je online administratie en je zakelijke rekening vraag je aan via je eigen licentie in SnelStart 23.
Voor het klantonderzoek vragen we extra informatie op zoals een identiteitsbewijs, persoonlijke achtergrondinformatie en inzicht in de uiteindelijke belanghebbenden van je organisatie. SnelStart verzamelt en bewaart de gegevens voor dit klantonderzoek.
Niet alleen bij de aanvraag voor een bankkoppeling onderzoeken we of we je als klant kunnen accepteren. Ook daarna moeten we, net zoals de banken, klantonderzoek doen om te bekijken of je klant kunt blijven. Hiervoor monitoren we, net zoals je bank, de transacties op je bankrekening. We bekijken bijvoorbeeld het transactieverloop en de personen met wie je zaken doet. De resultaten kunnen aanleiding zijn voor nader onderzoek. We zijn verplicht ongebruikelijke transacties te melden bij de bevoegde autoriteiten.
We hanteren staffeltarieven. Het laagste tarief is voor 1 t/m 10 jaaradministraties, voor €25 per maand. Een overzicht van alle tarieven vind je hier https://www.snelstart.nl/rapporten.
Als je SnelStart Bankieren aanvraagt moeten we klantonderzoek doen, waarbij we screenen of je een integere partij bent. Dit heeft te maken met de Wet op financieel toezicht (Wft), de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft) en Sanctiewet 1977.
Voor het klantonderzoek vragen we extra informatie op zoals een identiteitsbewijs, persoonlijke achtergrondinformatie en inzicht in de uiteindelijke belanghebbenden van je organisatie. SnelStart verzamelt en bewaart de gegevens voor dit klantonderzoek.
Niet alleen bij de aanvraag onderzoeken we of we je als klant kunnen accepteren. Ook daarna moeten we, net zoals de banken, klantonderzoek doen om te bekijken of je klant kunt blijven. Hiervoor monitoren we, net zoals een bank, de transacties op je bankrekening. We bekijken bijvoorbeeld het transactieverloop en de personen met wie je zaken doet. De resultaten kunnen aanleiding zijn voor nader onderzoek. We zijn verplicht ongebruikelijke transacties te melden bij de bevoegde autoriteiten.
In eerste instantie zit deze functie niet in SnelStart Bankieren. Natuurlijk blijven we doorontwikkelen en is er op den duur ruimte om dit soort verbeteringen door te voeren.
Nee, klantonderzoek doorlopen is eenmalig. We dienen het onderzoek wel te reviewen. Het is dus mogelijk dat we om extra informatie vragen wanneer we een verandering tegenkomen. Denk aan een wijziging van de inschrijving bij de KVK.
De masterclasses kosten tussen €545 en €795, afhankelijk van hoe lang ze duren. De Post HBO-opleiding Bedrijfskundig Management kost €8950.
Om toegang te krijgen tot de 17 boekhoudmodules betaal je € 650 voor een jaarabonnement. Liever een losse module proberen? Per module betaal je €50 voor een jaarabonnement.
Vanaf begin juli 2024 kunnen relaties worden geïmporteerd in Pro Management CRM. Na het afsluiten van je SnelStart-pakket, kun je dus direct aan de slag!
Je kunt algemene klantgegevens vastleggen, geïmporteerd vanuit de KVK of SnelStart. De klantkaart biedt volledige vastlegging van contactmomenten per mail, telefoon of post.
Daarnaast kun je bestanden direct opslaan door ze te slepen in de klantkaart, activiteiten toewijzen en monitoren, documenten genereren en onderlinge relaties tussen personen vastleggen.