inStap

€11,- per maand

Met inStap maak je eenvoudig facturen en offertes - in de app of vanaf je computer. Je boekhouder of accountant regelt je boekhouding en de btw-aangifte. Bonnetjes stuur je digitaal toe. Zo bespaar je veel tijd en weet je zeker dat alles goed geregeld is.

Stuur onbeperkt online facturen en offertes

Een factuur maken is met SnelStart inStap een fluitje van een cent. Oók de facturen met btw-verlegd. Binnen 1 minuut is je factuur of offerte gemaakt én verstuurd. En snel verstuurd betekent doorgaans dat je sneller je geld hebt of eerder je opdracht binnenhaalt!

Probeer nu gratis

Handige SnelStart App!

Je maakt en verstuurt offertes en facturen waar en wanneer je maar wilt. En zoveel je maar wilt. Na elke klus stuur je je klant in no-time vanaf je smartphone een professionele factuur. Handig via de SnelStart App!

Alle bonnen direct naar je boekhouder

Vanmorgen ontving je bij het tankstation een bonnetje. Via de post ontvang je nog een inkoopfactuur. Fotografeer (of scan) ze en je uploadt ze in een paar tellen in je administratie. Zo worden je inkoopfacturen en bonnen automatisch ingeboekt in je administratie en raak je ze nooit meer kwijt. Ideaal voor jou én je boekhouder.

Sneller je geld binnen

Sneller betaald krijgen. Wie wil dat niet? Maak het je klanten makkelijk met een betaallink van Mollie. Direct op je factuur in SnelStart. Je klanten betalen jou met één klik!

Altijd inzicht in je cijfers

Het online dashboard geeft in één oogopslag weer hoe jij er financieel voorstaat. Je hebt inzicht in je banksaldo en ziet hoeveel btw je moet betalen of ontvangt. Ook zie je onder meer hoeveel geld er nog binnenkomt via openstaande facturen. Vanaf één scherm heb je een goed overzicht van de financiële situatie van je bedrijf. 

Probeer gratis

Ondernemers werken met inStap

Top boekhoudprogramma, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk! Maar nog belangrijker zeer goede en vriendelijke service. Ik zou iedereen Snelstart aanraden.

Erlinde Kramer - Jewels with Flair

Functionaliteiten inStap

Wat kun je allemaal met het pakket inStap? Bekijk hieronder alle functies en mogelijkheden.

Bekijk alle functionaliteiten
inStap
Prijs per maand € 11,00
Samenwerken met accountant
Overzichtelijk financieel dashboard
Onbeperkt bonnen scannen via app
Scan- & herkenfunctionaliteit
Onbeperkt aantal bankkoppelingen
Onbeperkt bankafschriften inlezen
Onbeperkt factureren
Btw-verlegd factureren
Factureren binnen EU met buitenlandse btw
Factuur kopiëren naar nieuwe- of creditfactuur
Eenvoudige betalingsherinneringen
Mollie-betaallink toevoegen aan factuur
Eenvoudige offertes maken
Relaties en artikelen beheren
Inzicht in factuurhistorie van relaties
Relatiegegevens ophalen bij Handelsregister KVK
Kolommenbalans
Prijs per extra administratie p/m € 2,75
Prijs per extra gebruiker p/m € 2,20

Makkelijk aanleveren

Bonnen via de app, facturen via de mailbox: dat is de SnelStart Digitale Brievenbus. Je boekhouder verwerkt alles en verzorgt de belastingaangiftes.

Onbeperkt factureren

Snel een factuur maken zodra je klus klaar is. Via de app of je computer verstuur je er zoveel je wilt. Met een bankkoppeling zie je gelijk of je klant al heeft betaald.

Altijd inzicht

Via het handige dashboard blijf je op de hoogte van alle belangrijke gegevens uit jouw boekhouding. Grafieken tonen 24/7 hoe je omzet en resultaat zich ontwikkelen.

Koppel met de grootste banken

Koppel je boekhouding met je zakelijke bankrekening. Al je bij- en afschrijvingen worden automatisch ingelezen in je administratie.

Partner logo - Rabobank
ing
abn
triodos
knab
regiobank
HubSpot Video

Dit vinden je collega-ondernemers van SnelStart

'Voorheen leverden we elk kwartaal een envelop met bonnetjes in bij onze boekhouder. Nu is het veel makkelijker. We hebben realtime inzicht en dat is ideaal."
- Terry Bruyn en Marcel Berghuis

Ik wil dit ook proberen

Start een gratis proefperiode

Probeer SnelStart inStap - inclusief álle functionaliteiten! - nu 30 dagen lang gratis. De proefperiode loopt automatisch af, dus je zit nergens aan vast.

Meestgestelde vragen

Kan ik gebruikmaken van een gratis proefperiode?

SnelStart inStap kun je een maand lang gratis en vrijblijvend proberen. Is het toch niets voor jou? Dan hoef je niets te doen. Het abonnement stopt vanzelf en wordt pas definitief als je hem zelf activeert.

Moeten bonnetjes bewaard worden nadat ze goed zijn gescand met de SnelStart app?

Je kan bonnetjes of papieren facturen fotograferen met de app.De Belastingdienst geeft aan dat je papieren bonnetjes of facturen mag inscannen en vervolgens niet hoeft te bewaren, mits duidelijk blijft dat dit de echte factuur of bon is.

Kan ik meteen mijn abonnement bevestigen?

Ben je helemaal blij met je SnelStart pakket? je kunt je abonnement al bevestigen tijdens je proefperiode. Je betaalt pas ná de 30 dagen proefperiode. Dus je loopt geen enkel risico!

Kan ik zelf de btw-aangifte doen?

Bij inStap kan je niet zelf de btw-aangifte doen. Het administratie- of accountantskantoor doet voor jou de btw-aangifte. Wil je het wel zelf kunnen doen kijk dan eens naar het pakket SnelStart inKaart.

Hoe stel ik online samenwerken in met een boekhouder?

Met een SnelStart-licentie heb jij de mogelijkheid om je boekhouder een uitnodiging te sturen om online samen te werken. Het administratiekantoor krijgt dan rechten om in de administratie te kijken en te werken.

Kunnen bankgegevens automatisch worden aangeleverd?

Je kunt je bankrekening koppelen aan de administratie in SnelStart. Een bankkoppeling zorgt ervoor dat alle bankmutaties dagelijks op de goede plek in de boekhouding terechtkomen. Hierdoor zie je bijvoorbeeld meteen welke facturen al betaald zijn. En welke inkoopfacturen de klant nog moet betalen. Handig!

  1. Ga naar [Koppelingen] en vul in de zoekbalk de naam van de bank in.
  2. Klik op de tegel van de bank en klik op [Aanvragen]. Je wordt doorverwezen naar onze website.
  3. Klik vervolgens op [Vraag nu de bankkoppeling aan]. Je wordt doorverwezen naar de website van de bank. Loop vanaf daar de stappen door om de koppeling aan te vragen. De koppeling met de ING, Triodos en Rabobank werkt meteen en vanaf de volgende werkdag worden de bankafschriften automatisch ingelezen.

In de volgende artikelen vind je meer informatie over het instellen van de automatisch bankkoppeling voor:

De koppelingen met ABN-AMRO en Knab worden momenteel vernieuwd. Tot die tijd kunnen ze alleen worden aangevraagd via SnelStart 12. De accountant of boekhouder moet de koppeling dan (samen met de ondernemer) aanvragen.

In plaats van een koppeling kan de ondernemer kan ook de bankafschriften inlezen. Daarmee worden ze automatisch in de administratie gezet. In dit artikel vind je hoe je dit doet. De boekhouder of accountant zorgt voor verdere verwerking.

Betaal ik per maand of per jaar?

Wat jij prettig vindt: je kunt je abonnement voor je SnelStart-inBalans pakket per maand of per jaar betalen. De abonnementskosten worden vooraf in rekening gebracht.

Verbruikskosten
De verbruikskosten zijn de kosten die eventueel maandelijks bovenop je vaste abonnementskosten komen. Dit zijn de kosten voor extra online administraties of extra gebruikers. De verbruikskosten worden berekend over een maand en worden achteraf gefactureerd.

Automatische incasso
Je kunt de factuur ook per automatische incasso betalen. Je factuur wordt dan 14 dagen na de factuurdatum geïncasseerd. Je kunt de datum voor automatische incasso niet wijzigen. Wij houden de wettelijke termijn van 14 dagen aan.

Wat is het verschil tussen SnelStart 12 en SnelStart Web?

De naam verklapt het al: SnelStart Web is de online versie van SnelStart. Web is overal te gebruiken. Via smartphone, tablet of mobiel log je overal ter wereld in.

SnelStart 12 is de desktopversie. Deze download je op je computer. De desktopversie is een stuk uitgebreider. Hierin kun je werken in online administraties, maar het programma zelf staat lokaal opgeslagen.

Alles wat jij in SnelStart 12 doet, wordt automatisch overgenomen in SnelStart Web. En andersom.

annette-contact-inorde

We staan voor je klaar

Benieuwd of inStap voor jou het juist boekhoudpakket is?
Aarzel niet om contact op te nemen, we helpen je graag! Bel onze adviseurs via 0222 36 30 62.