Na sorry zeggen komt niets

door: SnelStart op: 24 oktober 2018 12:42:23 CEST

Na sorry zeggen komt niets

Sorry. Punt. Zo hoort het te gaan als je sorry zegt. Geen maars of argumenten die de zaak zouden moeten vergoelijken. Gewoon sorry, we hebben het niet goed gedaan. En daarom zeggen wij dat ook tegen u, onze klant. Want we kunnen ons voorstellen dat u behoorlijk gestoord werd door het grote aantal storingen dat in de afgelopen periode optrad in onze software. Dat kan en mag niet voorkomen en daarvoor zeggen we sorry.

Geen sorry maar, maar sorry en daarom. Zo gaat deze blog verder. Want natuurlijk willen we voorkomen dat we u weer eens zoveel ergernis en irritatie bezorgen. In de afgelopen tijd is hard gewerkt om nog meer storingen te voorkomen. We hebben processen aangescherpt en ons product binnenstebuiten gekeerd. Want betrouwbaarheid is een van onze kernwaarden en die hebben we hoog zitten. U als onze klant moet op ons kunnen vertrouwen. Punt.

Wat hebben we inmiddels gedaan

Veel van de storingen werden veroorzaakt door onze mailserver, de service die wij klanten bieden om via SnelStart mails te versturen. Dat gebruik groeide dit jaar explosief. In het begin van 2018 werden maandelijks zo’n 63.000 mails via onze server verstuurd. Inmiddels zijn dat er 220.000. Een zeer gewaardeerde service dus! Maar die snelle groei hadden we niet voorzien, waardoor regelmatig korte onderbrekingen optraden en e-mails later werden afgeleverd.

Daarom hebben we nu het systeem opgeschaald en zullen we ervoor zorgen dat het fundament wordt verstevigd zodat we het groeiende gebruik kunnen mannen. We kunnen nu vijf mailtjes per seconde verwerken en doorgroeien naar miljoenen e-mails per maand. De storingen zouden nu tot het verleden moeten behoren. Maar we blijven alert. Zodra er iets niet loopt, zullen we snel en actief handelen.