10 redenen waarom u als ZZP-er uw administratie zelf kunt opzetten!

door: Menno Commandeur op: 19 november 2015 15:30:00 CET

10 redenen waarom u als ZZP-er uw administratie zelf kunt opzetten!
Bent u zzp-er? Doe u administratie gewoon zelf!

Iedere ondernemer heeft een administratie. U kunt de administratie zelf opzetten, of uitbesteden aan bijvoorbeeld een accountant. Waar u ook voor kiest, de administratie hoort bij uw onderneming en u bent en blijft daarom ook eindverantwoordelijk.

Wat heeft u aan een administratie?

Allereerst komt de Belastingdienst om de hoek kijken. U moet belasting afdragen aan de overheid en daarnaast bent u verplicht om uw administratie zeven jaar te bewaren. Door uw facturen en betalingen goed bij te houden, wordt duidelijk hoeveel btw u moet betalen.

Tip: kijk eens in het 'Handboek Ondernemen' van de Belastingdienst.

Daarnaast heeft een administratie ook voordelen voor uzelf. Het geeft inzicht in hoe u ervoor staat. Hoeveel facturen zijn nog niet betaald, en om welk bedrag gaat dit dan? Is daardoor het resultaat onderaan de streep nog wel positief?

Waarom zelf uw administratie opzetten?

U bent ondernemer en u wilt bezig zijn met maar één ding: ondernemen. U bent geen timmerman geworden, om een boekhouding te gaan voeren. Daarnaast zijn er belastingregels, waarvan u misschien niet altijd op de hoogte bent. Het is daarom makkelijk om het opzetten van uw administratie uit te besteden aan een administratie- of accountantskantoor.
Maar ik geef u graag 10 redenen waarom u als zzp’er uw administratie zelf kunt opzetten!

SnelStart maakt boekhouden makkelijk. Met onze boekhoudsoftware kan iedereen boekhouden. Ook kunt u makkelijk samenwerken met uw accountant.

SnelStart heeft diverse instructievideo’s op de website staan, zodat u op uw gemak het pakket leert kennen en uw eerste factuur al snel heeft gemaakt. En vergeet ook niet de mogelijkheid om een training te volgen!

SnelStart is altijd bijgewerkt met wettelijke wijzigingen. Wij zorgen voor een betrouwbaar pakket, dat aansluit op de Belastingdienst.

SnelStart biedt service met een glimlach. Wij helpen u graag en dat mag u van ál onze medewerkers verwachten.

U kunt als ondernemer starten met het versturen van facturen, en de rest aan uw accountant overlaten. Nadat u het versturen van facturen onder de knie heeft, kunt u dit langzaam uitbreiden met bijvoorbeeld het bijwerken van bankmutaties. Raak bekend met SnelStart, zodat u er achter komt dat boekhouden helemaal niet moeilijk hoeft te zijn.

Uw administratie zet u eenvoudig online, zodat u altijd en overal bij uw administratie kunt komen. Daarnaast is dit ook nog veiliger dan uw administratie lokaal te bewaren. Denkt u er maar eens over na: wat kan er allemaal gebeuren met uw computer? Wat zijn de gevolgen voor uw administratie als er iets met uw computer gebeurt?

Door de online administratie kunt u bij uw klant, of onderweg, inzien hoe uw onderneming er voor staat. Ook kunt u direct een factuur aanmaken, wat weer werk scheelt als u thuis of op kantoor komt.

SnelStart is een betaalbaar boekhoudpakket, dat u per maand kunt opzeggen. U kunt dus zonder al te veel kosten een start maken met het zelf opzetten van uw administratie.

SnelStart heeft diverse importmogelijkheden, zodat u kunt overstappen van het boekhoudpakket dat u op dit moment gebruikt, of dat is aangeleverd door uw accountant.

SnelStart doet alles voor tevredenheid. Als u niet tevreden bent, dan is SnelStart dat ook niet.

Als u niet kunt boekhouden, gebruikt u SnelStart!

Zoals duidelijk is geworden, kunt u vandaag al starten met het opzetten van uw administratie. In een paar stappen heeft u uw eerste factuur al gemaakt. Als het niet bevalt, kunt u eenvoudig stoppen of de administratie overdragen aan uw accountant. Echter, SnelStart is zo eenvoudig: als u niet kunt boekhouden, gebruikt u SnelStart!

Neem gerust contact met ons op of vraag direct een gratis proefversie van SnelStart aan!

 

Menno Commandeur

Door Menno Commandeur

Als product owner bij SnelStart bestaan Menno zijn werkzaamheden grotendeels uit het doen van onderzoek in de markt van accountancy en ondernemen. Wat zijn de trends in het werkveld van accountants en ondernemers? Waar kan SnelStart het product vervolgens nog verder verbeteren?

Wat vond u van dit artikel?
Goed verhaal! of Geef een tip of stel een vraag aan Menno Commandeur.


Volg Menno Commandeur op social media: