Accountant

47,50 per maand

De administratie van je klanten sneller en foutloos verwerken? Écht meer tijd overhouden om je klanten te adviseren? En ook nog eens efficiënter dan ooit fiscale aangiften doen? Het is makkelijker dan je denkt met de slimme functionaliteiten van SnelStart Accountant.

Ik wil een demo bekijken Probeer nu gratis

Waarom SnelStart Accountant?

Efficiënt samenwerken met je klanten bespaart je vele uren per maand. Je voert je werk relaxter uit en bedient je klanten beter. Bovendien doe je met het Accountant-pakket onbeperkt aangiften zonder verborgen kosten en draai je razendsnel hoogwaardige rapporten uit. Wil jij ook meer doen met minder mensen in minder tijd?

Onze makkelijk te begrijpen, gebruiksvriendelijke software - voor zowel jou als je klanten - neemt je werk uit handen. Hiermee kun je uitgebreid boekhouden en aangiften doen.

Accountant-Boekhouden-1-ok

Maak je werk leuker en makkelijker

Als boekhouder of accountant verzet je met SnelStart Accountant meer werk, met minder tijd en minder mensen. En je maakt je werk leuker en makkelijker. Ervoor zorgen dat ook je klanten meer plezier in hun administratie krijgen? Het is eenvoudiger dan je denkt.

Met SnelStart Accountant hebben je klanten realtime inzicht. Ze maken daarnaast gebruik van een handige 'scan & herken'-app en een gratis mailbox.

Digitaal werken nog nooit zo makkelijk

Voor veel kantoren is digitalisering nog steeds een uitdaging. Toch is het belangrijk, want het zorgt ervoor dat je minder handmatig werk doet, beter advies kunt geven én dat gegevens van je klanten veilig worden opgeslagen. Zo voeg je veel meer waarde toe voor je klanten.

Digitaliseren is eenvoudig met SnelStart. Je staat er niet alleen voor, wij helpen je hiermee. Je krijgt persoonlijk advies op maat en een gratis training over SnelStart, zodat je snel aan de slag kunt.

Bekijk een gratis demo
Accountant-Boekhouden-2-ok
Fiscaal - Wouter Nijssen - 3

Fiscale software volledig geïntegreerd

De fiscale software van SnelStart is volledig geïntegreerd in het pakket SnelStart Accountant. Dit praktijkgerichte en gebruiksvriendelijke aangiftepakket is ontworpen door ervaren fiscalisten (onder wie mr. Wouter Nijssen, zie foto).

De fiscale software heeft directe koppelingen met de Belastingdienst en dankzij de integratie met de boekhoudsoftware staan automatisch de juiste gegevens klaar. Ook beschik je meteen over een fiscaal dossier, waarin al je activiteiten per klant zijn samengebracht.

Meer informatie

Functionaliteiten en mogelijkheden

Specificatie

p/m

Probeer gratis

Functionaliteiten uitgelicht

SnelStart Accountant beschikt over een geïntegreerd Accountancy Dashboard. Hiermee heb je toegang tot de belangrijkste gegevens van je klanten vanuit één centraal overzicht. Dit geeft meer inzicht en leidt tot effeciëntere invulling van je werkzaamheden.

Geïntegreerd Accountancy Dashboard


Polaris-Administraties

Met SnelStart heb je volledig inzicht in wie toegang heeft tot welke administratie en staat beveiliging centraal, met geavanceerde maatregelen zoals multifactorauthenticatie (MFA).

SnelStart voldoet aan de hoogste cloud-beveiligingsnormen, zodat jij en je klanten met een gerust hart online kunnen (samen)werken.

Gebruikersbeheer Polaris

Je werkt eenvoudig online samen met klanten. Jij en je klanten hebben altijd en overal toegang tot de boekhouding van je klant.

Polaris-Administraties

 

Voor zowel jou als je klanten is boekhouden een fluitje van een cent met SnelStart Accountant. Onze software is makkelijk te begrijpen voor iedereen.

Polaris-Boekhouden

web controle mobiel (1)     web controle mobiel (2)

 

De btw- en icp-aangiftes kunnen worden verstuurd vanuit SnelStart. Hierbij heb je geen eigen certificaat nodig. Daarnaast worden correcties en suppleties automatisch berekend.

SnelStart koppelt met de volgende banken: Rabobank, ABN AMRO, Knab, ING, Triodos en RegioBank. Daarnaast kunnen diverse handmatig gedownloade afschriftbestanden worden ingelezen om het bankboek automatisch te boeken.

Doordat je in de applicatie in staat bent om herinneringen en aanmaningen te sturen naar klanten, heb je meer grip op je debiteurenpositie.

Met RGS werk je efficiënter, omdat alle administraties gekoppeld zijn aan een standaard schema. Door de automatische koppeling met RGS-codes kun je sneller en beter rapporteren. Gegevens tussen verschillende systemen zijn makkelijker uit te wisselen en hierdoor krijg je sneller inzicht.

In SnelStart kun je eenvoudig je grootboekschema koppelen aan RGS en zo de automatiseringsgraad verhogen.

Aangiften doen is een fluitje van een cent met de fiscale software in SnelStart Accountant. De software is zeer eenvoudig in gebruik. Het is gemaakt door fiscalisten, voor fiscalisten. De inhoud is volledig afgestemd op de praktijk van de boekhouder of accountant, met aandacht voor vlotte prestaties en een overzichtelijk design. Indien nodig leggen heldere fiscale toelichtingen direct in de software per vraag uit wat precies wordt bedoeld.

Doe zoveel aangiften als je wilt, zonder verborgen kosten of staffels. De Accountant-pakketten van SnelStart hebben een vaste prijs voor onbeperkt gebruik. Zo weet je altijd waar je aan toe bent.

Lees hier meer over onze fiscale software.

Klanten kunnen met de geïntegreerde 'scan & herken'-functionaliteit al hun inkoopbonnen en verkoopfacturen uploaden, zonder limiet.

Met een SnelStart-mailbox kunnen ondernemers de facturen die per e-mail binnenkomen laten doorsturen naar hun administratie. Ondernemers beschikken over één mailbox per SnelStart- administratie. Als boekhouder/accountant ontvang je maar liefst drie SnelStart-mailboxen die je gratis kunt inzetten voor je eigen (bedrijfs)administraties.
boekhouden

Ontdek hoe je slim kunt boekhouden en aangiftes kunt doen met SnelStart Accountant

Ik wil de demo bekijken

Dit is wat je krijgt:

  • Gebruiksvriendelijke software voor 47,50 per maand
  • Eerlijke all-in prijs, geen verborgen kosten of staffels
  • Cijfers van je klanten altijd up-to-date door slimme automatisering
  • Meer tijd voor advies aan klanten
  • Samenwerken op een manier die bij jou en je klanten past
Gratis proberen
SnelStart12-laptop-periodevergelijken-inOrde
Accountant-Boekhouden-3

Bepaal zelf de ideale samenwerking met je klanten

Iedere ondernemer is anders. De ene levert zijn hele administratie bij je aan, terwijl de ander voor een groot deel zelf de boekhouding bijhoudt en jou inschakelt voor advies.

In SnelStart bepaal je samen met je klant hoe jullie de werkzaamheden verdelen. En voor elke klant is er een geschikt SnelStart-pakket. Al vanaf 8,50 per maand.

Bekijk pakketten voor ondernemers

Koppel met je favoriete software

Wist je dat je met SnelStart Accountant Pro geen koppelingen meer nodig hebt? In dit alles-in-één, cloudgebaseerde platform organiseer je al je primaire werkzaamheden.

T
och koppelen met andere software? Ook dat is mogelijk. Kies uit meer dan 300 koppelingen waarmee je realtime koppelt en veilig data uitwisselt.

Rita Vrieling-Gruppen
“Met SnelStart hebben zowel ik als mijn klanten plezier in hun werk. Onder andere omdat je veel tijd bespaart. Je komt tot een heel efficiënte werkwijze.”


Rita Vrieling-Gruppen
Uw Cijfers Administratie & Advies
alen
“Bonnen inkloppen, gegevens overnemen en steeds dezelfde handelingen uitvoeren vindt niemand echt leuk. Laat staan vier keer per jaar die kwartaalstress. Daarnaast heb ik relatief veel klantcontact en voer ik nu hele andere gesprekken dan vroeger. ”
Alen Miladinovic
Loyal Consultants
Marit Floor
“Ik vind het een heel fijn pakket. Het is duidelijk, je werkt makkelijk samen met klanten en er is een goede support. Ik zou het adviseren, SnelStart.”



Marit Floor
Floor Administratie

Hoe kan ik beginnen?

Probeer SnelStart Accountant 30 dagen gratis en maak gebruik van alle boekhoudfuncties en fiscale functies. De proeflicentie loopt automatisch af, je zit nergens aan vast. Na de proefperiode betaal je 47,50 per maand.

Meestgestelde vragen

SnelStart Accountant is een veelzijdig pakket dat het werk voor jou als boekhouder of accountant op allerlei manieren makkelijker maakt. Denk aan slimme boekhoudsoftware en fiscale functionaliteiten. De kosten zijn 47,50 per maand. Je kunt eenvoudig gebruikers binnen het eigen kantoor toevoegen. De eerste 2 gebruikers zijn gratis, daarna zijn de kosten 6,- per extra gebruiker per maand.

Al vanaf 8,50 per maand (excl. btw) kan een klant digitaal gegevens aanleveren. Jij houdt alle controle over de boekingen.

Vanaf 14,50 per maand (excl. btw) kan jouw klant ook zelf factureren en een deel van zijn boekhouding doen. 

Je vindt een overzicht van alle pakketten en de kosten per pakket op deze pagina.

De klant krijgt een eigen licentie voor het pakket naar keuze.

Met Accountant Pro beschik je over extra functies die je werk nog makkelijker en professioneler maken:

  • Jaarrapportages maken: Stel uitgebreide rapporten op vanuit een SnelStart- of RGS-gekoppelde administratie. Automatische grondslagen worden gegenereerd op basis van de cijfers. Je kunt tekstuele toelichtingen toevoegen en het rapport downloaden als PDF om te delen met je klant.

  • Publicatiestukken deponeren: Maak en deponeer publicatiestukken voor vennootschappen in de bedrijfsklasse micro of klein, rechtstreeks vanuit de jaarrapportage. Inclusief keuze om toelichtingen wel of niet mee te nemen. Het publiceren gaat met één druk op de knop en zonder extra kosten. 

  • Salarisadministratie (vanaf medio augustus): Voor kleine werkgevers en DGA’s. Verwerk verloningen, genereer loonstroken, doe aangifte en zet met één klik de loonjournaalpost in de administratie. Per werknemer kan per maand of per vier weken een verloning worden gedaan. Geen extra kosten per werknemer of loonstrook.

  • Aangifte dividendbelasting: Snel aangifte of opgaaf doen voor dividend aan natuurlijke personen of binnen een concern. Speciaal geschikt voor DGA’s en kleine structuren.

  • Aangifte schenkbelasting: Stel onbeperkt aangiften op en dien ze zonder extra kosten in via de Belastingdienst.

  • Federated identity (single sign-on): Medewerkers van een accountants- of administratiekantoor loggen veilig in met hun eigen kantooraccount in de software van SnelStart. Onze IT-afdeling helpt graag bij de inrichting.

SnelStart heeft verschillende pakketten voor jouw klanten, zodat je op een passende manier online kunt samenwerken. Wil je klant niets weten van de boekhouding, of houdt hij een heel deel zelf bij? Hier vind je een overzicht van alle pakketten en de kosten per pakket. 

Al vanaf 8,50 per maand (excl. btw) kan een klant digitaal gegevens aanleveren. Jij houdt alle controle over de boekingen.

Vanaf 14,50 per maand (excl. btw) kan jouw klant ook zelf factureren en een deel van zijn boekhouding doen. 

De klant krijgt een eigen licentie voor het pakket naar keuze.

De accountant of boekhouder kan tijdens het aanmelden voor online samenwerken kiezen wie er betaalt: de ondernemer of het kantoor. De keuze wordt gemaakt in stap 3: wie ontvangt de factuur?

Er zijn veel kantoren die de pakketkosten verwerken in hun maandprijs, maar je kunt ook afspreken dat de klant de abonnementskosten betaalt.

Met een SnelStart Accountant-licentie kunnen klanten worden uitgenodigd om online samen te werken. Ook kunnen klanten die zelf een SnelStart-licentie hebben jou uitnodigen om online samen te werken. Als administratiekantoor krijg je kosteloos rechten, zodat je altijd bij de administratie van de klant kunt. De administratie is snel te vinden in het overzicht op het startscherm.

Lees hier hoe je stap voor stap een klant toevoegt voor online samenwerken.

Lees hier hoe je een klant mét een SnelStart-licentie toevoegt voor online samenwerken.

Lees hier hoe klanten jou kunnen toevoegen voor online samenwerken.

Ja, door extra gebruikers aan te maken kun je met meerdere collega’s/medewerkers tegelijkertijd in dezelfde administraties werken. Dankzij de online administraties werken jullie altijd in de meest up-to-date versie.

Bij iedere licentie zit een hoofdgebruiker en één extra gebruiker inbegrepen. Voor iedere gebruiker meer betaal je per gebruiker, per maand 6,- boven op je pakketkosten van 40,-. Deze gebruikers kunnen vanaf hun eigen computer dezelfde functies gebruiken als jij. Het is mogelijk bepaalde functies voor extra gebruikers te verbergen, zoals bijvoorbeeld het financieel dashboard.

Je voegt gebruikers toe in SnelStart 12. Na het instellen worden deze gegevens automatisch overgenomen in SnelStart Web en kan de extra gebruiker ook hierop inloggen. In dit artikel lees je precies hoe je gebruikers toevoegt en verwijdert.

Klanten uploaden gemakkelijk bonnetjes en inkoopfacturen in de SnelStart administratie. Dit kan door een foto van een bonnetje te maken met de SnelStart app of door digitale bestanden vanuit de computer of telefoon aan de SnelStart administratie toe te voegen.

Tijdens het uploaden van de bonnetjes en inkoopfacturen vindt op de achtergrond ons OCR (optical character recognition, oftewel optische tekenherkenning)-proces plaats. Alle bestanden doorlopen automatisch het OCR-proces tijdens het opladen. Alle herkende gegevens, zoals de leverancier en de bedragen, worden automatisch ingevuld in de administratie. Het administratie- en accountantskantoor hoeft het boekingsvoorstel alleen te controleren en waar nodig aan te vullen.

De klant kan zijn bankrekening koppelen aan de administratie in SnelStart. Een bankkoppeling zorgt ervoor dat alle bankmutaties dagelijks op de goede plek in de boekhouding terechtkomen. Hierdoor zie je bijvoorbeeld meteen welke facturen al betaald zijn. En welke inkoopfacturen de klant nog moet betalen. Handig!

Vanaf het pakket inOrde kun je de nieuwe generatie bankkoppeling via PSD2 maken. Deze koppeling is beschikbaar voor de Knab, ABN Amro, SNS, ASN, Regiobank, Triodos, ING en Van Lanschot. Lees hier meer over de bankkoppeling.

De online administraties van SnelStart staan veilig in de cloud. Daarmee bedoelen we dat je gegevens zijn opgeslagen op een beveiligde server in een Nederlands datacenter. Bij een online administratie loop je daardoor niet langer het risico je gegevens te verliezen door bijvoorbeeld brand of diefstal. Het niveau van de beveiligingsmaatregelen rond een centrale server is veel hoger dan thuis of op kantoor.

SnelStart gebruikt het cloudplatform Azure van Microsoft. Microsoft beheert ook de servers van andere grote organisaties, waaronder verzekeringsmaatschappijen, banken, vliegtuigmaatschappijen en overheidsorganisaties. Iedere dag worden back-ups in het datacenter gemaakt. Dan wordt een kopie van de volledige database gemaakt. De servers worden 24 uur per dag en 7 dagen in de week bewaakt en gecontroleerd.

Hoewel de software van SnelStart gebruiksvriendelijk en makkelijk te begrijpen is, is fiscale kennis nodig om met Accountant Pro te kunnen werken.

Wel is de software voorzien van fiscale toelichtingen. Bij elke vraag staat welke informatie precies nodig is. De software maakt maximaal gebruik van beschikbare data om het invullen te minimaliseren. Je hoeft alleen informatie aan te vullen.

Heb je toch vragen? Dan kun je altijd terecht bij onze klantenservice. We zijn van maandag tot en met donderdag bereikbaar van 9.00 tot 18.00 uur en op vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur via telefoonnummer 0222 - 36 30 60.

Met SnelStart Accountant kun je verschillende belastingaangiften en toeslagaanvragen eenvoudig verzorgen. Het pakket ondersteunt:

  • Volledige aangifte inkomstenbelasting 2024 en vennootschapsbelasting 2024, inclusief het eenvoudig overzetten van historische gegevens.

  • Uitstelregeling voor aangifte inkomsten- en vennootschapsbelasting 2024 (aanvragen en verwerken).

  • Aangifte omzetbelasting. Ondersteuning voor fiscale eenheden  (consolidatie van administraties) volgt binnenkort.

  • Voorlopige aanslagen inkomsten- en vennootschapsbelasting (aanvragen of wijzigen).

  • Toeslagen: berekenen, aanvragen, wijzigen en stopzetten.

SnelStart Accountant koppelt rechtstreeks met de Belastingdienst voor het verzenden van aangiften in XBRL-formaat en het beheren van machtigingen. Je kunt een eigen PKI-certificaat instellen (nodig voor het ophalen van Digipoort-berichten: SBA, SBU, SBT), of gebruikmaken van het SnelStart-certificaat.

Het gebruik en de inrichting van SnelStart Accountant is heel eenvoudig. Door de integratie wordt informatie uit de boekhouding automatisch gesynchroniseerd en ingevuld. Bij het inloggen kom je eerst in een dashboard met toegang tot je klantenoverzicht. Dit klantenoverzicht kun je zien als een digitaal dossier met tabbladen voor administraties en belastingaangiften.

Onze fiscale software integreert momenteel nog niet met andere boekhoudpakketten dan SnelStart. We werken hard aan deze functionaliteit en gaan dit in de nabije toekomst aanbieden. Zo kun je binnenkort naadloos gegevens uitwisselen tussen verschillende systemen.

SnelStart Accountant Pro optimaliseert het gebruik van beschikbare gegevens om het invulproces te minimaliseren. Het systeem maakt gebruik van bestaande data voor het komende jaar. Het enige wat je hoeft te doen, is informatie aanvullen in plaats van alles volledig invullen. Alle gegevens die bij de Belastingdienst bekend zijn, staan ter beschikking, evenals alle relevante boekhoudinformatie. Historische gegevens dienen ook als basis voor aannames, bijvoorbeeld voor het vooraf invullen van giften.

Je kunt de aangiften indienen met je eigen PKI-certificaat.

Als je dat niet hebt, kun je ook het verzamel PKI-certificaat van SnelStart gebruiken. Let op: z
onder eigen PKI-certificaat kun je niet alle functionaliteiten gebruiken, omdat niet alle gegevens dan opgehaald kunnen worden. Hier vind je meer informatie over het PKI-certificaat.

Op dit moment nog niet. Misschien is dit in de toekomst wel mogelijk.

Op dit moment nog niet. Misschien is dit in de toekomst wel mogelijk.

Ja, het is mogelijk om zelf in het dossier onder meer Inkomstenbelasting, Toeslagen en Vennootschapsbelasting te uploaden.

Hier werken we nog aan. Dit is binnenkort beschikbaar.

Nee, de gegevens die via het boekhoudpakket van de klant worden toegevoegd aan een online administratie blijven gewoon in die administratie staan, ook als de klant na een tijdje het pakket niet meer wil gebruiken. De online administratie staat altijd veilig in de cloud. Het kantoor heeft toegang tot de online administratie via het pakket Accountant.
Accountant-Boekhouden-5

We staan voor je klaar!

Als je kiest voor SnelStart, sta je er niet alleen voor. Je krijgt persoonlijk advies op maat.

Weten wat SnelStart voor jouw kantoor kan betekenen? We helpen je graag. Bel met een van onze adviseurs via 0222 36 30 62, mail naar accountant@snelstart.nl of plan meteen zelf een belafspraak in: