Werken zonder boekstuknummers?

Dat is makkelijker dan je denkt!

Boekstuknummers worden langzaamaan iets uit het verleden. Zeker nu we steeds meer facturen digitaal ontvangen en verzenden. In SnelStart Web wordt er daarom al geen gebruik meer van gemaakt. Zowel in SnelStart Web als in SnelStart 12 kun je bij elke boeking een digitaal bestand toevoegen.

Zo hoef je bestanden niet meer te nummeren, maar staat het document altijd bij de betreffende boeking opgeslagen. Je kunt het dus veel sneller terugvinden.

Digitale kopie van kassabonnetjes

Kassabonnetjes zijn vaak na een jaar niet meer goed leesbaar. Je moet er een kopie van maken. Als je deze bonnetjes hebt gefotografeerd met de SnelStart App en verwerkt in je boekhouding, geldt het bijbehorende bestand als een kopie en hoef je het bonnetje niet meer te bewaren.

Bewaar het origineel van papieren facturen als je niet alle echtheidskenmerken kunt overnemen

Zorg ervoor dat je alle echtheidskenmerken overneemt als je facturen inscant die je op papier hebt ontvangen. Alleen als de echtheidskenmerken niet verloren gaan bij het inscannen en toevoegen aan je boekhouding, hoef je deze facturen niet fysiek te bewaren. In deze brochure van de Belastingdienst lees je meer over dit onderwerp. Kom je er niet uit? Vraag het dan na bij je boekhouder.   

Kun je de echtheidskenmerken niet overnemen bij het inscannen? Dan moet je de facturen die je op papier hebt ontvangen, ook als je ze hebt ingescand en aan je boeking hebt toegevoegd, op papier bewaren. Zo voldoe je aan de bewaarplicht van de Belastingdienst. Indien nodig, vind je ze terug bij de datum waarop ze zijn ingevoerd.

Digitale facturen met e-mail bewaren in de SnelStart mailbox

Facturen die je per e-mail ontvangt moet je digitaal bewaren. Daarnaast moet je ook de e-mail die bij de factuur hoort bewaren. Met de mailbox van SnelStart wordt dit heel gemakkelijk. Je stuurt de e-mail met de factuur door aan je mailbox in je SnelStart-administratie. Dit scheelt tijd, want hierdoor hoef je je factuur niet zelf te uploaden. De scan-en-herken functionaliteit wordt automatisch toegepast en binnen twee minuten staat je factuur, inclusief het e-mailbericht in je overzicht. In dit artikel lees je hoe je je mailbox instelt

chat3

Vragen? Bel, mail of chat

Kom je er even niet uit? Onze Klantenservice helpt graag. Neem gerust contact met ons op via 0222 36 30 60 of neem een kijkje op het Kennisplein.

Naar Kennisplein