Boekhouden moet eenvoudig, snel en veilig zijn. Daar werken we bij SnelStart elke dag aan. Daarom introduceren we SnelStart Polaris: een moderne, volledig cloudgebaseerde oplossing waarmee je slimmer en efficiënter werkt.
SnelStart Polaris is de veilige en moderne opvolger van desktopversie SnelStart 12* - en later ook van SnelStart Web. Met deze nieuwste versie van SnelStart ben je verzekerd van de modernste technologie, optimale beveiliging en continue doorontwikkeling. (*Twijfel je welke versie je gebruikt? Check het hier.)
SnelStart Polaris werkt volledig in de cloud, in een goed beveiligde omgeving die
geschikt is voor zowel Apple- als Microsoft-gebruikers. Het combineert het vertrouwde van desktopversie SnelStart 12 met een moderne interface en slimme functies. Zo werk je snel en eenvoudig, zonder te switchen tussen desktop en web.
Boekhouden was nog nooit zo veilig, modern en up-to-date.
SnelStart Polaris is ontwikkeld vanuit de veranderende behoefte van ondernemers. Online werken is inmiddels de norm. En dat vraagt om de snelste, veiligste en slimste software.
Daarom ontwikkelden we een nieuwe boekhoudomgeving, die perfect aansluit op de moderne manier van werken. Volledig in de cloud, met de nieuwste technologie én de hoogste beveiligingsstandaarden.
Alles wat je nodig hebt in één applicatie: van factureren en betalingen tot het bijhouden van je administratie.
SnelStart Polaris komt eraan! Benieuwd wat dit voor jou betekent? Volg de ontwikkelingen op deze pagina en hou je mail in de gaten.
Zodra SnelStart Polaris beschikbaar is, ontvang je een e-mail. Vanaf dat moment kun je inloggen en op je gemak kennismaken met de nieuwste versie van SnelStart. Ontdek alle mogelijkheden en profiteer van de slimme voordelen van SnelStart Polaris.
Alles wat je doet in SnelStart Polaris, blijft ook beschikbaar in SnelStart 12. Of je nu factureert in SnelStart Polaris of boekt in SnelStart 12 - je gegevens blijven overal toegankelijk. Zo ga je zorgeloos van start.
⚠️ Werk je vooral in SnelStart Web? Dan is het slim om nog even te wachten starten in SnelStart Polaris. Houd deze pagina in de gaten voor updates.
SnelStart Polaris introduceert een modern ontwerp dat aansluit bij de softwarestandaarden van nu. Het uiterlijk en de navigatie verschillen soms van SnelStart 12, wat misschien even wennen is. Dankzij het intuïtieve ontwerp en de snelle navigatie voelt de interface echter snel vertrouwd, zodat je snel en gemakkelijk blijft werken.
SnelStart Polaris werkt volledig online. Gebruik je nog een lokale of netwerkadministratie? Geen probleem: je zet je administratie eenvoudig online via SnelStart 12. Op ons Kennisplein vind je een stapsgewijze uitleg.
Door online te werken in SnelStart Polaris profiteer je van maximale beveiliging. De cloud-omgeving voldoet aan de hoogste beveiligingsstandaarden, met automatische updates, multifactorauthenticatie en toegangscontrole. Zo zijn je gegevens altijd goed beschermd en werk je veilig, waar en wanneer je maar wilt.
Sjablonen worden niet automatisch meegenomen naar SnelStart Polaris, maar eenvoudige opmaken zet je gemakkelijk zelf over.
SnelStart Polaris beschikt over een vernieuwde lay-outontwerper waarmee je sjablonen voor facturen, aanmaningen en rapportages sneller en eenvoudiger beheert.
Werk je met complexe, op maat gemaakte sjablonen? Binnenkort kun je werken met een sjablonengenerator, waarmee je ook uitgebreide opmaken eenvoudig overzet. Zo zorgen we dat de tijd die je in het afgelopen jaar in sjablonen hebt gestoken niet verloren gaat.
Gebruik je als inStap-klant in SnelStart 12 de functionaliteit 'boekhouden'? In SnelStart Polaris is deze functionaliteit beschikbaar vanaf het pakket inKaart.
Je kunt inStap blijven gebruiken, maar wil je de boekhoudfunctie blijven gebruiken? Dan is inKaart een mooie oplossing. Met SnelStart inKaart boekhoud je zelfstandig, met de vrijheid om zelf te bepalen wat je doet en wat je aan je boekhouder of accountant overlaat. Zo houd je grip op je financiën én op je bedrijf.
Speciaal voor inStap-klanten die de boekhoudfunctie gebruiken is er een overgangsregeling naar inKaart. Je kunt contact opnemen als je hiervan gebruik wilt maken.
Met inKaart profiteer je straks van verbeterde bankkoppelingen via PSD2. Dit betekent dat je beschikt over realtime bijgewerkte transacties en de mogelijkheid om historische transacties op te halen (bijvoorbeeld als er een dag ontbreekt).
Ben je als inKaart-klant gewend om bulkacties of betaal- en incassobatches te gebruiken in SnelStart 12? In SnelStart Polaris zijn deze functies onderdeel van het pakket inBalans. Wil je deze functies blijven gebruiken? Dan biedt inBalans voor jou een mooie oplossing. SnelStart inBalans automatiseert werkzaamheden die je nu vaak handmatig doet. Of het nu gaat om abonnementen, tweedehandsverkopen of debiteurenbeheer, met inBalans regel je dit slim en automatisch. Zo houd je meer tijd over voor je onderneming.
Speciaal voor inKaart-gebruikers die met bulkacties en betaal- en incassobatches werken is er een overgangsregeling naar inBalans. Hiermee blijf je profiteren van de functies die voor jou belangrijk zijn. Neem contact met ons op als je van deze regeling gebruik wilt maken.
Gebruik je inZicht? In SnelStart Polaris werkt inZicht nóg slimmer en soepeler, zodat jij sneller en makkelijker je werk doet:
Werk zonder onderbrekingen – In SnelStart Polaris worden batch-acties, zoals pakbonnen afdrukken of ordertypes omzetten, op de achtergrond verwerkt. Zo kun jij gewoon doorwerken.
Altijd overzicht van prijsafspraken – In SnelStart Polaris zie je in één oogopslag alle prijsafspraken. Beheer, analyseer, filter, zoek en sorteer ze eenvoudig vanuit één centrale plek.
Meer flexibiliteit in lay-outs – De verbeterde lay-outontwerper maakt het werken met meerdere of aangepaste lay-outs makkelijker dan ooit, zonder in te leveren op flexibiliteit.
Maak rapportages op maat – Met de nieuwe lay-outontwerper stel je moeiteloos rapportages en overzichten samen, precies zoals jij ze nodig hebt.
Gebruik je inControle? In SnelStart Polaris werkt inControle nóg slimmer en soepeler, zodat jij sneller en makkelijker je werk doet:
Werk zonder onderbrekingen – In SnelStart Polaris worden batch-acties, zoals pakbonnen afdrukken of ordertypes omzetten, op de achtergrond verwerkt. Zo kun jij gewoon doorwerken!
Altijd overzicht van prijsafspraken – In SnelStart Polaris zie je in één oogopslag alle prijsafspraken. Beheer, analyseer, filter, zoek en sorteer ze eenvoudig vanuit één centrale plek.
Meer flexibiliteit in lay-outs – De verbeterde lay-outontwerper maakt het werken met meerdere of aangepaste lay-outs makkelijker dan ooit, zonder in te leveren op flexibiliteit.
Maak rapportages op maat – Met de nieuwe lay-outontwerper stel je moeiteloos rapportages en overzichten samen, precies zoals jij ze nodig hebt.
Gebruik je inHandel? In SnelStart Polaris zijn verschillende diensten direct geïntegreerd, waarvoor je nu nog een aparte koppeling of uitbreiding nodig hebt. Dit zorgt voor een snellere, stabielere en veiligere werking.
De volgende diensten zijn in SnelStart Polaris geïntegreerd:
Werk je nog met een service-abonnement? In SnelStart Polaris zijn deze abonnementen niet meer beschikbaar, maar er zijn mooie alternatieven die beter aansluiten bij de nieuwste mogelijkheden.
SnelStart Polaris is ontwikkeld met de hoogste beveiligingsstandaarden, zodat je altijd werkt in een up-to-date en goed beveiligde omgeving. Doordat SnelStart Polaris volledig cloud-gebaseerd is, worden beveiligingsrisico’s aanzienlijk verminderd.
Wil je ondersteuning bij de overstap? Onze specialisten helpen je graag om je administratie online te zetten. Neem hiervoor contact met ons op.
Wil je altijd op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen? Houd je mail in de gaten, check onze roadmap én de 'SnelStart Polaris'-pagina waar je nu bent. Zo mis je niets en ontdek je direct wat voor jou belangrijk is.
We werken momenteel hard aan de afronding van de bètafase van SnelStart Polaris voor boekhouders en accountants.
Zodra de definitieve releasedatum bekend is, informeren we je direct. Vanaf dat moment stellen we SnelStart Polaris ook beschikbaar voor ondernemers. In eerste instantie voor gebruikers van SnelStart 12, daarna voor gebruikers van SnelStart Web.
In principe hoef je helemaal niets te doen. Als je administratie online staat, kun je straks zó van start met SnelStart Polaris.
Blijf op de hoogte van de releasedatum door je mailbox in de gaten te houden én deze pagina te bekijken. Zodra SnelStart Polaris beschikbaar is, kun je direct inloggen en gebruikmaken van alle slimme mogelijkheden.
Dan kun je voorlopig nog in SnelStart Web blijven werken.
We maken SnelStart Polaris eerst gereed voor gebruikers van SnelStart 12, daarna voor gebruikers van SnelStart Web.
Je krijgt bericht zodra SnelStart Polaris alle functionaliteiten bevat die jij als Web-gebruiker nodig hebt.
De meeste koppelingen met andere software werken via onze API en blijven gewoon werken in SnelStart Polaris. Gebruik je een gateway-koppeling? Dan kun je ook met SnelStart Polaris aan de slag. In dat geval houd je SnelStart 12 geïnstalleerd op de computer waarop de koppeling draait.*
In de toekomst zullen we minder externe koppelingen ondersteunen. Veel losse koppelingen worden weinig gebruikt en daarom stapsgewijs geminimaliseerd. We doen dit om het voor jou als klant overzichtelijker en eenvoudiger te maken. Daarnaast breiden we SnelStart steeds verder uit met slimme, geïntegreerde oplossingen die deze externe koppelingen vervangen. Zo werk je stabieler, sneller en zonder losse koppelingen.
Als we stoppen met het ondersteunen van een koppeling, laten we dit op tijd weten. Je weet dus altijd waar je aan toe bent.
* Weet je niet zeker wat voor koppeling je gebruikt? Je kunt dit eenvoudig controleren via onze pagina met alle koppelingen. Ga naar de specifieke pagina van jouw koppeling en check wat bij ‘Type koppeling’ staat. ‘API’ staat voor de API-koppeling, ‘Integratie’ staat voor de gateway-koppeling.
In SnelStart Polaris is dit type abonnement niet meer beschikbaar. Geen zorgen: er zijn mooie alternatieven die beter passen bij de nieuwste mogelijkheden van onze software.
SnelStart Polaris is volledig cloud-gebaseerd en ontwikkeld volgens de hoogste beveiligingsstandaarden. Zo werk je altijd in een up-to-date en optimaal beveiligde omgeving – met minder risico op dataverlies of cyberdreigingen.
Hulp nodig bij de overstap? Onze specialisten staan klaar om je te helpen met het online zetten van je administratie. Neem gerust contact met ons op.
Sjablonen worden niet automatisch meegenomen naar SnelStart Polaris, maar eenvoudige opmaken zet je gemakkelijk zelf over.
SnelStart Polaris beschikt over een vernieuwde lay-outontwerper waarmee je sjablonen voor facturen, aanmaningen en rapportages sneller en eenvoudiger beheert.
Werk je met complexe, op maat gemaakte sjablonen? Binnenkort kun je werken met een sjablonengenerator, waarmee je ook uitgebreide opmaken eenvoudig overzet. Zo zorgen we dat de tijd die je in het afgelopen jaar in sjablonen hebt gestoken niet verloren gaat.
SnelStart Polaris werkt volledig in de cloud. Offline werken is dus niet meer mogelijk. Maar dat is juist een groot voordeel voor jou als ondernemer. Door je administratie online te zetten, werk je veiliger, makkelijker en efficiënter.
Wat levert het je op?
✔ Je hebt altijd en overal toegang tot je administratie, ook onderweg of thuis.
✔ Je gegevens zijn veilig opgeslagen, zelfs bij brand, diefstal of een kapotte computer.
✔ Je werkt in een moderne, goed beveiligde omgeving die altijd up-to-date is.
✔ Je boekhouder kan tegelijk met jou in de administratie werken. Dat scheelt tijd en voorkomt fouten.
✔ Jij houdt grip op je cijfers en profiteert sneller van advies op maat.
Het online zetten van de administratie is zo geregeld. In dit artikel laten we je stap voor stap zien hoe je dit eenvoudig doet in SnelStart 12.
Heb je vragen of wil je even sparren? Onze specialisten staan voor je klaar. Neem gerust contact op. We denken graag met je mee.
Wil je graag persoonlijk advies over jouw situatie voordat je start met SnelStart Polaris? Bijvoorbeeld over het overzetten van op maat gemaakte sjablonen, het migreren van (veel) offline administraties of het werken met meerdere gebruikers, grote administraties of koppelingen?
Plan dan eenvoudig een gratis terugbelverzoek in met een productspecialist bij jou in de regio. Hij denkt met je mee en helpt je graag verder.
Heb je een algemene vraag over SnelStart Polaris? Neem dan contact op met onze klantenservice:
📞 Bel ons op: +31 (0) 222 36 30 60
📧 Mail ons via: klantenservice@snelstart.nl