Hoe kun je een periode blokkeren voor je klant?

De jaarafsluiting is een momentopname. Als er later nog aanpassingen worden gemaakt in de administratie kloppen de eindejaarsgegevens niet meer.

Als het boekjaar is afgesloten, wil je eigenlijk niet dat je klant nog gegevens wijzigt of boekingen maakt in het oude jaar. Door de periode te blokkeren, kan je klant geen wijzigingen meer maken in de administratie van het afgesloten boekjaar.

Open de online administratie van je klant. Ga naar het tabblad Administratie → Cliëntcontrole en klik op Nieuw om een nieuwe blokkering in te stellen. Vul de datum in tot en met wanneer je de periode wilt blokkeren. Als de periode gecontroleerd is, kan je dit aanvinken in het scherm. Op het moment dat de klant een wijziging wil maken, verschijnt de melding dat de periode is geblokkeerd en (indien van toepassing) gecontroleerd. 

Een uitgebreide beschrijving vind je op ons Kennisplein. 

 

chat3

Vragen? Bel, mail of chat

Kom je er even niet uit? Onze Klantenservice helpt graag. Neem gerust contact met ons op via 0222 36 30 60 of neem een kijkje op het Kennisplein.

Naar Kennisplein