Samenwerken met boekhouder of accountant

Minder papieren administratie, meer tijd over om te ondernemen

Zeker weten dat je alles goed verwerkt in je administratie

Een boekhouder of accountant kan je helpen bij het opstellen van de jaarrekening, het doen van je inkomstenbelasting en nog veel meer. Het is dan handig dat je beiden, tegelijkertijd, kunt inloggen in je administratie. 

Heb je nog geen boekhouder of accountant? Vind er hier een bij jou in de buurt.

Heb je wel een boekhouder of accountant, maar werkt deze nog niet met SnelStart? Meld hem of haar aan via dit formulier.


Waarom is samenwerken zo handig?

Je boekhouder kijkt van afstand met je mee in je administratie en grijpt in waar nodig. Dat is handig als je bijvoorbeeld een vraag hebt terwijl je je boekhouding bijwerkt. Je boekhouder kan dan meekijken op je scherm en je direct verder helpen. Daarnaast kan hij of zij tussentijds controleren wat je verwerkt hebt en eventuele foutjes meteen aanpassen. 

Om online te kunnen samenwerken hoef je alleen je boekhouder of accountant rechten te geven over je administratie in SnelStart. Dit is helemaal gratis! Je boekhouder moet natuurlijk zelf ook SnelStart gebruiken. 

Samen werken in een online administratie

Je werkt in een online administratie, dat wil zeggen dat deze online wordt opgeslagen, in de cloud. Deze administratie is te openen via jouw SnelStart-licentie en – als je rechten hebt gegeven – via die van je accountant. Jullie bepalen zelf wie wat doet in de administratie. Maak jij alleen je facturen en verwerkt je accountant de inkopen? Of wil je zelf de hele boekhouding doen, maar grootboekrekeningen en rapportages uitbesteden? Waar nodig laat je dingen over aan de expert, terwijl je zelf makkelijk door kunt werken. Doordat je samen online werkt, bespaar je enorm veel tijd. Zo kun je bijvoorbeeld ook gemakkelijk vragen stellen en hoef je geen afspraak te maken voor het afleveren van je papieren administratie!

Wil jij dit ook? Volg dan de onderstaande stappen.

 

Binnen 5 minuten je accountant toevoegen voor Online samenwerken

  1. Log in SnelStart 12 in met je e-mailadres en wachtwoord.

  2. Open je administratie en klik op de tab Administratie > Rechten.

  3. Kies in het linker menu voor Nieuw en selecteer bij Type de keuze Accountants- en administratiekantoren.

  4. Zoek in het kopje Plaats naar de juiste plek van het kantoor.

  5. En selecteer daarna bij Kantoor het juiste kantoor en kies voor opslaan. Let op dat het blokje Toegang blokkeren niet is aangevinkt.

  6. Het kantoor dat je hebt geselecteerd ontvangt een bevestigingsmail en ziet automatisch jouw administratie in hun lijst staan.

  7. Klaar! Je accountant en jij kunnen vanaf nu altijd samen in de administratie werken.

 

Wist je dat je...

chat3

Vragen? Bel, mail of chat

Kom je er even niet uit? Onze Klantenservice helpt graag. Neem gerust contact met ons op via 0222 36 30 60 of neem een kijkje op het Kennisplein.

Naar Kennisplein