Bankkoppeling instellen

Koppel nu je zakelijke bankrekening aan je administratie en bespaar veel tijd!

Zakelijke bankrekening koppelen

Minder tijd kwijt zijn aan je administratie. Dat klinkt goed, toch? Koppel hiervoor je zakelijke bankrekening aan je administratie in SnelStart. Bankmutaties worden dagelijks automatisch bijgewerkt. Hierdoor zie je bijvoorbeeld meteen welke facturen al betaald zijn. En welke inkoopfacturen je zelf nog moet betalen. Handig! Dat scheelt enorm veel tijd met het handmatig controleren van betalingen.

Je kunt je SnelStart-administratie koppelen aan zakelijke bankrekeningen van Knab, ABN AMRO, Rabobank, ING, Regiobank en Triodos.

Stappenplan bankkoppeling maken met ING, Triodos, Rabobank of Regiobank

  1. Ga naar web.snelstart.nl en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

  2. Open je administratie en ga naar Kas en bank en kies Nieuw.

  3. Vul het volledige IBAN-nummer in. SnelStart vult daarna automatisch de BIC-code in.

  4. Selecteer bij Grootboekrekening het dagboek Bank waarin de mutaties moeten worden geboekt. In dit dagboek worden de bankmutaties gezet na het inlezen.


    TIP: Vind je het instellen van een grootboekrekening lastig? Vraag dan hulp aan je boekhouder of accountant. Hier vind je een boekhouder en lees je hoe je gemakkelijk samenwerkt

  5. Ga naar Koppelingen en vul in de zoekbalk de naam van de bank in. In dit geval ING, Triodos of Rabobank.

  6. Klik op de tegel van de bank en klik op Aanvragen. Je wordt doorverwezen naar onze website.

  7. Klik vervolgens op Vraag nu de bankkoppeling aan. Je wordt doorverwezen naar de website van de bank. Loop vanaf daar de stappen door om de koppeling aan te vragen.

  8. Je koppeling met de ING, Triodos en Rabobank werkt meteen en vanaf de volgende werkdag worden je bankafschriften automatisch ingelezen.

In de volgende artikelen vind je meer informatie over het instellen van de automatisch bankkoppeling voor:

 

Stappenplan bankkoppeling maken ABN Amro en Knab

De koppelingen maak je vanuit SnelStart 12. De stappen van de twee koppelingen verschillen iets. In deze artikelen leggen we je stap voor stap uit hoe je de koppeling maakt.

 

Handmatig bankafschriften inlezen

Heb je een zakelijke rekening bij een andere bank? Geen probleem! Ook dan kun je bankmutaties inlezen in je administratie. Dit doe je handmatig door (bijvoorbeeld eens per maand) je afschriften te downloaden vanuit je bankomgeving om deze vervolgens weer te uploaden in SnelStart. Dit vraagt om iets meer handelingen maar scheelt nog steeds veel handmatig werk.

Bij het pakket inBalans werk je meestal in SnelStart 12. Er zijn ook nog 2 andere modules waar je in kunt werken: SnelStart Web en de SnelStart App. Je leest meer over deze modules en de verschillen tussen de modules op deze pagina.

Wist je dat je...

  • Er diverse trainingen gegeven worden om SnelStart optimaal te benutten.

  • Je abonnement nu al kunt activeren? De eerste 30 dagen blijven gratis.

Direct door?

Ga dan naar de volgende stap: maak facturen (op)

visual-portret klantenservice

Vragen? Bel, mail of chat

Kom je er even niet uit? Onze Klantenservice helpt graag. Neem gerust contact met ons op via 0222 36 30 60 of neem een kijkje op het Kennisplein.

Naar Kennisplein