SnelStart Polaris is de moderne en veilige opvolger van SnelStart 12. Vertrouwd, snel, eenvoudig en volledig in de cloud. We rollen SnelStart Polaris stap voor stap uit: eerst voor boekhouders en accountants, en nu ook voor steeds meer nieuwe ondernemers. Klanten die werken met inBalans, inZicht, inControle of inHandel starten direct in Polaris. De overstap voor bestaande ondernemers volgt snel.
Bekijk SnelStart Polaris Naar de roadmap
SnelStart Polaris is de veilige en moderne opvolger van desktopapplicatie SnelStart 12 – en later ook van SnelStart Web. Met deze nieuwste versie van SnelStart zijn boekhouders én ondernemers verzekerd van de modernste technologie, optimale beveiliging en continue doorontwikkeling.
SnelStart Polaris werkt volledig in de cloud, in een goed beveiligde omgeving die geschikt is voor zowel Apple- als Microsoft-gebruikers. Het combineert het vertrouwde van SnelStart 12 met een moderne interface en slimme functies. Zo werken gebruikers snel en eenvoudig, zonder te switchen tussen desktop en web.
Boekhouden was nog nooit zo veilig, modern en up-to-date.
Benieuwd hoe jouw klanten kunnen starten in SnelStart Polaris? Ontdek het in 2 minuten met de Routewijzer.
Binnenkort is SnelStart Polaris voor alle ondernemers beschikbaar. Om hen goed te kunnen helpen, is het handig als je zelf alvast hebt gewerkt in de vernieuwde applicatie. Log alvast in op SnelStart Polaris.
Wil je altijd op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen? Hou je mail in de gaten, check onze roadmap én de 'SnelStart Polaris'-pagina waar je nu bent. Zo mis je niets.
Je wilt natuurlijk dat je klanten straks soepel aan de slag gaan met SnelStart Polaris. In de meeste gevallen zijn geen voorbereidingen nodig, maar het is wel slim om ze op tijd te informeren over de nieuwe applicatie, de voordelen en de verbeterde functionaliteiten.
Kom er in 2 minuten achter hoe jouw klanten kunnen starten met SnelStart Polaris met onze nieuwe Routewijzer! Ontdek aan de hand van een paar korte vragen waar je klanten nu staan én hoe ze eenvoudig aan de slag kunnen, zodra SnelStart Polaris voor hen beschikbaar is.
Ook vanuit SnelStart houden we ondernemers met een eigen SnelStart-licentie regelmatig op de hoogte van wat verandert en wat ze kunnen verwachten.
Werkt je klant nog (gedeeltelijk) offline? Zorg dan eerst dat je zijn administratie online zet.
Gelukkig zet je klantadministraties eenvoudig online. In dit artikel ontdek je hoe je dit snel regelt in SnelStart 12.
Hebben klanten ondersteuning nodig bij het online gaan? Onze SnelStart-consultants helpen hen hier graag mee. Neem hiervoor contact met ons op.
Laat je klanten binnenkort een praktische training op locatie volgen. Ze ontdekken precies hoe SnelStart Polaris werkt en krijgen direct antwoord op al hun vragen.
Zo kunnen je klanten extra snel en soepel aan de slag met SnelStart Polaris.
Zodra SnelStart Polaris beschikbaar is voor ondernemers, ontvangen zij een e-mail. Vanaf dat moment kunnen je klanten inloggen en kennismaken met de nieuwste software.
Zo ontdekken ze op hun gemak alle mogelijkheden en profiteren ze van de slimme voordelen die SnelStart Polaris te bieden heeft.
Alles wat ze straks doen in SnelStart Polaris, blijft ook in SnelStart 12 beschikbaar. Of ze nu factureren in SnelStart Polaris of boeken in SnelStart 12: gegevens blijven toegankelijk. Zo gaat iedereen zorgeloos van start.
Gebruikt je klant voornamelijk SnelStart Web? Dan kan hij straks beter nog even wachten met het gebruiken van SnelStart Polaris.
Met SnelStart Polaris betaal je zakelijke facturen direct vanuit je boekhouding. Geen gedoe met overtypen of heen en weer klikken tussen systemen.
Koppel je zakelijke rekening één keer aan SnelStart Polaris, kies de factuur die je wil betalen en je wordt automatisch doorgestuurd naar je bank. Alle betaalgegevens staan al voor je klaar, jij hoeft alleen nog maar te bevestigen.
Banktransacties worden meerdere keren per dag verwerkt, dus je administratie is altijd up-to-date.
Boekhouden en betalen, slim geregeld op één plek.

De meeste koppelingen werken via onze API en blijven gewoon functioneren in SnelStart Polaris. Gebruikt je klant een ander type koppeling, zoals een gateway-koppeling? Dan kan hij ook met SnelStart Polaris aan de slag, zolang hij SnelStart 12 geïnstalleerd houdt op de computer waarop de koppeling draait. Leg hiervoor wel even contact met één van onze SnelStart-consultants.
Heeft je klant voor 2025 de Kassa-module gekoppeld aan SnelStart? Dan werkt die koppeling mogelijk niet meer in SnelStart Polaris. Neem hierover ook contact op met een van onze consultants.
Benieuwd hoe we in de toekomst koppelingen eenvoudiger en overzichtelijker maken? Lees er meer over in deze FAQ.

Sjablonen worden niet automatisch meegenomen naar SnelStart Polaris, maar eenvoudige opmaken kun je wél gemakkelijk overzetten.
SnelStart Polaris beschikt over een vernieuwde lay-outontwerper waarmee je sjablonen voor facturen, aanmaningen en rapportages sneller en eenvoudiger beheert.
Werken klanten met complexe, op maat gemaakte sjablonen? Daarvoor komt een sjablonengenerator beschikbaar waarmee ook uitgebreide opmaken eenvoudig kunnen worden overgezet.
We zorgen ervoor dat alle tijd en moeite die klanten in sjablonen hebben gestoken, niet verloren gaat.

SnelStart Polaris is een webapplicatie en biedt daarom een andere sneltoetsintegratie dan SnelStart 12. Intensieve toetsenbordgebruikers kunnen daarom enige aanpassing ervaren. We werken voortdurend aan de gebruikservaring en onderzoeken verbeteringen om de werkstroom verder te optimaliseren. In SnelStart Polaris open je soms ook een nieuw tabblad in de browser, terwijl dit in SnelStart 12 binnen dezelfde applicatie gebeurde.
Gebruikt je klant het pakket inStap? En de functionaliteit 'boekhouden' in SnelStart 12? In SnelStart Polaris is deze functionaliteit beschikbaar vanaf het pakket inKaart.
Je klant kan inStap blijven gebruiken, maar wil hij of zij de boekhoudfunctie blijven gebruiken? Dan is inKaart een mooie oplossing.
Speciaal voor inStap-klanten die de boekhoudfunctie gebruiken is er een overgangsregeling. Deze klanten kunnen contact opnemen als ze hiervan gebruik willen maken.
Gebruikt je klant inKaart? Dan profiteert hij straks van een verbeterde bankkoppelingen via PSD2. SnelStart Polaris werkt met realtime bijgewerkte transacties. Ook historische gegevens zijn eenvoudig op te halen, bijvoorbeeld als er een dag ontbreekt.
Is je klant gewend om bulkacties of betaal- en incassobatches te gebruiken in SnelStart 12? In SnelStart Polaris zijn deze functies onderdeel van het pakket inBalans.
Wil je klant deze functies blijven gebruiken? Dan biedt inBalans een mooie oplossing.
Speciaal voor inKaart-klanten die dit gebruiken is er een overgangsregeling. Deze klanten kunnen contact opnemen als ze hiervan gebruik willen maken.
Gebruikt je klant inZicht? In SnelStart Polaris werkt inZicht nóg slimmer en soepeler, zodat hij sneller en makkelijker zijn werk doet:
Werk zonder onderbrekingen – In SnelStart Polaris worden batch-acties, zoals pakbonnen afdrukken of ordertypes omzetten, op de achtergrond verwerkt. Zo kan je klant gewoon doorwerken.
Altijd overzicht van prijsafspraken – In SnelStart Polaris zie je in één oogopslag alle prijsafspraken. Beheer, analyseer, filter, zoek en sorteer ze eenvoudig vanuit één centrale plek.
Meer flexibiliteit in lay-outs – De verbeterde lay-outontwerper maakt het werken met meerdere of aangepaste lay-outs makkelijker dan ooit, zonder in te leveren op flexibiliteit.
Maak rapportages op maat – Met de nieuwe lay-outontwerper stel je moeiteloos rapportages en overzichten samen, precies zoals jij ze nodig hebt.
Gebruikt je klant inControle? In SnelStart Polaris werkt inControle nóg slimmer en soepeler, zodat hij sneller en makkelijker zijn werk doet:
Werk zonder onderbrekingen – In SnelStart Polaris worden batch-acties, zoals pakbonnen afdrukken of ordertypes omzetten, op de achtergrond verwerkt. Zo kan je klant gewoon doorwerken.
Altijd overzicht van prijsafspraken – SnelStart Polaris toont in één oogopslag alle prijsafspraken. Ze zijn vanuit één centrale plek eenvoudig te beheren, analyseren, filteren, vinden en sorteren.
Meer flexibiliteit in lay-outs – De verbeterde lay-outontwerper maakt het werken met meerdere of aangepaste lay-outs makkelijker dan ooit, zonder in te leveren op flexibiliteit.
Maak rapportages op maat – Met de nieuwe lay-outontwerper stelt je klant moeiteloos rapportages en overzichten samen, precies zoals hij ze nodig hebt.
Gebruikt je klant inHandel? In SnelStart Polaris zijn verschillende diensten direct geïntegreerd, waarvoor nu nog een aparte koppeling of uitbreiding nodig is. Dit zorgt voor een snellere, stabielere en veiligere werking.
De volgende diensten zijn in SnelStart Polaris geïntegreerd:
Werkt je klant nog met een service-abonnement? In SnelStart Polaris zijn deze abonnementen niet meer beschikbaar, maar er zijn mooie alternatieven die beter aansluiten bij de nieuwste mogelijkheden.
SnelStart Polaris is ontwikkeld met de hoogste beveiligingsstandaarden, zodat jij en je klanten altijd werken in een up-to-date en goed beveiligde omgeving. Doordat SnelStart Polaris volledig cloud-gebaseerd is, worden beveiligingsrisico’s aanzienlijk verminderd.
Help je klanten daarom met de overstap naar een geschikt SnelStart-pakket. Vragen? Neem contact met ons op.
Wil je altijd op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen? Houd je mail in de gaten, check onze roadmap én de 'SnelStart Polaris'-pagina waar je nu bent. Zo mis je niets en ontdek je direct wat voor jou en je klanten belangrijk is.
SnelStart Polaris is functioneel compleet. Alle functies uit SnelStart 12 zijn nu beschikbaar in SnelStart Polaris, volledig in de cloud.
De software is continu in ontwikkeling: we blijven verbeteren. We lossen bugs op, voegen functies toe en luisteren naar feedback van gebruikers.
Wil je altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen? Bekijk de roadmap pagina en ontdek wat we hebben opgeleverd, waar we aan werken en wat er gepland staat. Daar vind je ook de release notes met de verbeteringen die al zijn doorgevoerd in SnelStart Polaris.
SnelStart 12 en SnelStart Web blijven voorlopig gewoon beschikbaar, maar alle verdere ontwikkeling vindt plaats in SnelStart Polaris.
Dit najaar laten we steeds meer nieuwe ondernemersklanten met uitgebreide pakketten direct starten in SnelStart Polaris. Zij zouden voorheen gestart zijn in SnelStart 12. Nieuwe klanten met basispakketten blijven voorlopig starten in SnelStart Web. We laten daarnaast steeds meer bestaande ondernemersklanten starten in SnelStart Polaris. Ook dit gebeurt gefaseerd en met persoonlijke ondersteuning vanuit SnelStart.
Intussen werken we door aan de laatste grote stap: SnelStart Polaris functioneel gelijk aan SnelStart Web én geschikt voor mobiel gebruik maken. Zodra dat zo is zullen alle nieuwe klanten starten in SnelStart Polaris.
Nee. Je klanten kunnen SnelStart Polaris voor dezelfde prijs gebruiken. We zorgen dat de prijs van SnelStart Polaris ook in de toekomst in verhouding blijft met de meerwaarde die je ervoor krijgt.
SnelStart Polaris werkt volledig in de cloud. Dat is een bewuste keuze om administraties zo veilig mogelijk te houden. Lokaal opgeslagen administraties zijn gevoeliger voor gegevensverlies of onbevoegde toegang.
Daarom dienen (klant)administraties online te staan. Ondernemers hebben hiervoor een eigen SnelStart-licentie nodig. Dit vormt de basis voor toekomstbestendig werken én voor een veilige, efficiënte werkomgeving.
Heb je nog klanten die offline werken?
Help jouw klanten eenvoudig overstappen naar SnelStart Polaris door hun administraties tijdig online te zetten. Zo ben je samen verzekerd van veilig en efficiënt werken.
Administratie online zetten: zo geregeld
Het overzetten van een administratie is snel en eenvoudig. In dit artikel tonen we stap voor stap hoe je dit doet in SnelStart 12.
Hulp nodig?
Onze consultants staan voor je klaar. Neem gerust contact met ons op om te sparren of je vragen te stellen. We denken graag met je mee.
Sjablonen worden niet automatisch meegenomen naar SnelStart Polaris, maar eenvoudige opmaken zet je gemakkelijk zelf over.
SnelStart Polaris beschikt over een vernieuwde lay-outontwerper waarmee je sjablonen voor facturen, aanmaningen en rapportages sneller en eenvoudiger beheert.
Werkt je klant met complexe, op maat gemaakte sjablonen? Dan kun je werken met een sjablonengenerator, waarmee je ook uitgebreide opmaken eenvoudig overzet.
De meeste koppelingen werken via onze API en blijven gewoon functioneren in SnelStart Polaris. Maakt je klant gebruik van een andere vorm van koppeling, zoals een gateway-koppeling? Deze koppelingen blijven in eerste instantie gewoon werken in SnelStart Polaris, zolang je deze geïnstalleerd houdt op dezelfde computer waarop ook SnelStart 12 draait. SnelStart Polaris en SnelStart 12 synchroniseren namelijk op de achtergrond gegevens met elkaar.
In de toekomst zullen we minder externe koppelingen ondersteunen. Veel losse koppelingen worden weinig gebruikt en daarom stapsgewijs geminimaliseerd. We doen dit om het voor onze klanten overzichtelijker en eenvoudiger te maken. Daarnaast breiden we SnelStart steeds verder uit met slimme, geïntegreerde oplossingen die deze externe koppelingen vervangen. Zo werken klanten stabieler, sneller en zonder losse koppelingen.
Als we stoppen met het ondersteunen van een koppeling, laten we dit op tijd weten. Klanten weten dus altijd waar ze aan toe zijn.
Op ons Kennisplein vind je meer gedetailleerde informatie over SnelStart Polaris. Hou daarnaast je mail in de gaten, check onze roadmap én de 'SnelStart Polaris'-pagina waar je nu bent. Zo mis je niets.
Heb je vragen? Onze consultants helpen je graag verder.
📞 Bel ons op: +31 (0) 222 36 30 61
📧 Mail ons via: regiokantoormidden@snelstart.nl of regiokantoornoord@snelstart.nl.