SnelStart Polaris

SnelStart Polaris is de moderne en veilige opvolger van SnelStart 12. Vertrouwd, snel, eenvoudig en volledig in de cloud. Boekhouders en accountants kunnen al werken met de bètaversie, binnenkort is de applicatie beschikbaar voor ondernemers. Hier vind je de belangrijkste informatie.

Bekijk de bètaversie Naar de roadmap
Polaris Nieuwsbrief vierkant

Wat is SnelStart Polaris?

SnelStart Polaris is de veilige en moderne opvolger van desktopapplicatie SnelStart 12 – en later ook van SnelStart Web. Met deze nieuwste versie van SnelStart zijn boekhouders én ondernemers verzekerd van de modernste technologie, optimale beveiliging en continue doorontwikkeling.

SnelStart Polaris werkt volledig in de cloud, in een goed beveiligde omgeving die geschikt is voor zowel Apple- als Microsoft-gebruikers. Het combineert het vertrouwde van SnelStart 12 met een moderne interface en slimme functies. Zo werken gebruikers snel en eenvoudig, zonder te switchen tussen desktop en web.

Boekhouden was nog nooit zo veilig, modern en up-to-date.

SnelStart Polaris in één minuut

Wat betekent SnelStart Polaris voor jou?

  • Je ondersteunt ondernemers bij de overstap naar een eigen licentie en online administratie.
  • Je helpt klanten bij het migreren van sjablonen en koppelingen.
  • Je werkt nauw samen met de SnelStart-specialisten in de regio.
overstapservice

De belangrijkste voordelen van SnelStart Polaris

ondernemer_laptop

Vervanging SnelStart 12 en Web

  1. SnelStart 12
    SnelStart Polaris is de veilige en moderne opvolger van SnelStart 12. Werkt de klant voornamelijk in SnelStart 12? Dan kan hij binnenkort SnelStart Polaris gebruiken.

  2. SnelStart Web
    Eerst vervangen we SnelStart 12, daarna breiden we SnelStart Polaris uit met een versie die volledig is afgestemd op web- en app-gebruikers.

Maak je klaar voor een vliegende start

Binnenkort is SnelStart Polaris voor ondernemers beschikbaar. Om hen goed te kunnen helpen, is het handig als je zelf alvast hebt gewerkt in de nieuwe applicatie. Log alvast in in de bètaversie van SnelStart Polaris.

Inloggen in SnelStart Polaris

Wil je altijd op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen? Hou je mail in de gaten, check onze roadmap én de 'SnelStart Polaris'-pagina waar je nu bent. Zo mis je niets.

Je wilt natuurlijk dat je klanten straks soepel aan de slag gaan met SnelStart Polaris. In de meeste gevallen zijn geen voorbereidingen nodig, maar het is wel slim om ze op tijd te informeren over de nieuwe applicatie, de voordelen en de verbeterde functionaliteiten.

Ook vanuit SnelStart houden we ondernemers met een eigen SnelStart-licentie regelmatig op de hoogte van wat verandert en wat ze kunnen verwachten.

Werkt je klant nog (gedeeltelijk) offline? Zorg dan eerst dat je zijn administratie online zet.

Gelukkig zet je klantadministraties eenvoudig online. In dit artikel ontdek je hoe je dit snel regelt in SnelStart 12.

Heeft je klant ondersteuning nodig bij het overzetten? Onze specialisten in de regio helpen hem hier graag mee. Neem hiervoor contact met ons op. 

Laat je klanten binnenkort een praktische training op locatie volgen. Ze ontdekken precies hoe SnelStart Polaris werkt en krijgen direct antwoord op al hun vragen.

Zo kunnen je klanten extra snel en soepel aan de slag met SnelStart Polaris.

Zodra SnelStart Polaris beschikbaar is voor ondernemers, ontvangen zij een e-mail. Vanaf dat moment kunnen je klanten inloggen en kennismaken met de nieuwste software.

Zo ontdekken ze op hun gemak alle mogelijkheden en profiteren ze van de slimme voordelen die SnelStart Polaris te bieden heeft.

Alles wat ze straks doen in SnelStart Polaris, blijft ook in SnelStart 12 beschikbaar. Of ze nu factureren in SnelStart Polaris of boeken in SnelStart 12: gegevens blijven toegankelijk. Zo gaat iedereen zorgeloos van start.

Gebruikt je klant voornamelijk SnelStart Web? Dan kan hij straks beter nog even wachten met het gebruiken van SnelStart Polaris.

Wat is nieuw?

In SnelStart Polaris is de navigatie geoptimaliseerd, waardoor de gebruiker de meeste onderdelen in minder klikken bereikt – meestal binnen drie. Dit bespaart tijd en maakt de workflow efficiënter.

Grote acties, zoals facturen versturen of banktransacties koppelen, worden op de achtergrond verwerkt. Gebruikers hoeven niet te wachten tot een taak is voltooid, maar kunnen direct verder werken. Dit verhoogt de productiviteit en voorkomt onnodige onderbrekingen.

Het inrichten van documenten, sjablonen en rapportages is nu eenvoudiger en flexibeler. De gebruiker maakt sneller aanpassingen en heeft meer mogelijkheden om lay-outs naar wens vorm te geven. Dit bespaart tijd en maakt het beheer overzichtelijker.

SnelStart Polaris koppelt direct met de zakelijke rekening en verwerkt banktransacties realtime. Dit geeft altijd een actueel inzicht in de cashflow en ontbrekende transacties zijn eenvoudigaan te vullen. Zo blijft de administratie altijd compleet en up-to-date.

In één overzicht is precies zichtbaar wie toegang heeft tot een administratie. Dit maakt het instellen en beheren van gebruikersrechten eenvoudiger en zorgt dat alleen de juiste personen toegang hebben tot specifieke gegevens.

Gebruikersbeheer Polaris

 

Gebruikt je klant koppelingen?

De meeste koppelingen werken via onze API en blijven gewoon functioneren in SnelStart Polaris. Gebruikt je klant een ander type koppeling, zoals een gateway-koppeling? Dan kan hij ook met SnelStart Polaris aan de slag, zolang hij SnelStart 12 geïnstalleerd houdt op de computer waarop de koppeling draait. Leg hiervoor wel even contact met een van de specialisten in de regio.

Heeft je klant voor 2025 de Kassa-module gekoppeld aan SnelStart? Dan werkt die koppeling mogelijk niet meer in SnelStart Polaris. Neem contact op met een van de specialisten in de regio.

Benieuwd hoe we in de toekomst koppelingen eenvoudiger en overzichtelijker maken? Lees er meer over in deze FAQ.

afrekenen met SnelStart Kassa

Wat is anders?

SnelStart Polaris introduceert een modern en intuïtief ontwerp dat aansluit bij de huidige softwarestandaarden. Het uiterlijk en de navigatie verschillen soms van SnelStart 12, wat enige gewenning kan vragen. Dankzij het intuïtieve ontwerp en de snelle navigatie voelt de interface echter snel vertrouwd, zodat je efficiënt kunt blijven werken.

Vernieuwde interface

Sjablonen worden niet automatisch meegenomen naar SnelStart Polaris, maar eenvoudige opmaken kun je wél gemakkelijk overzetten.

SnelStart Polaris beschikt over een vernieuwde lay-outontwerper waarmee je sjablonen voor facturen, aanmaningen en rapportages sneller en eenvoudiger beheert.

Werken klanten met complexe, op maat gemaakte sjablonen? Daarvoor komt een sjablonengenerator beschikbaar waarmee ook uitgebreide opmaken eenvoudig kunnen worden overgezet.

We zorgen ervoor dat alle tijd en moeite die klanten het afgelopen jaar in sjablonen hebben gestoken, niet verloren gaat.

Geavanceerde editor

 

SnelStart Polaris werkt uitsluitend online en biedt geen ondersteuning voor lokale- en netwerkadministraties. Wie nu offline werkt, moet de administraties naar de cloud migreren om met SnelStart Polaris te kunnen werken. Zo waarborgt SnelStart Polaris de allerhoogste veiligheid.

SnelStart Polaris is een webapplicatie en biedt daarom een andere sneltoetsintegratie dan SnelStart 12. Intensieve toetsenbordgebruikers kunnen daarom enige aanpassing ervaren. We werken voortdurend aan de gebruikservaring en onderzoeken verbeteringen om de werkstroom verder te optimaliseren. In SnelStart Polaris open je soms ook een nieuw tabblad in de browser, terwijl dit in SnelStart 12 binnen dezelfde applicatie gebeurde.

Voordelen en veranderingen per pakket

Gebruikt je klant het pakket inStap? En de functionaliteit 'boekhouden' in SnelStart 12? In SnelStart Polaris is deze functionaliteit beschikbaar vanaf het pakket inKaart.

Je klant kan inStap blijven gebruiken, maar wil hij of zij de boekhoudfunctie blijven gebruiken? Dan is inKaart een mooie oplossing.

Speciaal voor inStap-klanten die de boekhoudfunctie gebruiken is er een overgangsregeling. Deze klanten kunnen contact opnemen als ze hiervan gebruik willen maken.

laptop_samenwerken_joey

Gebruikt je klant inKaart? Dan profiteert hij straks van een verbeterde bankkoppelingen via PSD2. SnelStart Polaris werkt met realtime bijgewerkte transacties. Ook historische gegevens zijn eenvoudig op te halen, bijvoorbeeld als er een dag ontbreekt. 

Is je klant gewend om bulkacties of betaal- en incassobatches te gebruiken in SnelStart 12? In SnelStart Polaris zijn deze functies onderdeel van het pakket inBalans.

Wil je klant deze functies blijven gebruiken? Dan biedt inBalans een mooie oplossing.

Speciaal voor inKaart-klanten die dit gebruiken is er een overgangsregeling. Deze klanten kunnen contact opnemen als ze hiervan gebruik willen maken.

laptop_samenwerken_joey
Gebruik je klant inBalans? In SnelStart Polaris werkt inBalans nóg slimmer en soepeler, zodat hij sneller en makkelijker zijn werk doet:
  • Sneller bulkacties uitvoeren – Factureer abonnementen efficiënter met de verbeterde bulkfunctie. Zo is de ondernemer in no time klaar.
  • Eenvoudig betaal- en incassobestanden genereren – Maak met één druk op de knop een bestand aan, volledig volgens de nieuwste SEPA-standaarden. 
laptop_samenwerken_joey

Gebruikt je klant inZicht? In SnelStart Polaris werkt inZicht nóg slimmer en soepeler, zodat hij sneller en makkelijker zijn werk doet:

  • Werk zonder onderbrekingen – In SnelStart Polaris worden batch-acties, zoals pakbonnen afdrukken of ordertypes omzetten, op de achtergrond verwerkt. Zo kan je klant gewoon doorwerken.

  • Altijd overzicht van prijsafspraken – In SnelStart Polaris zie je in één oogopslag alle prijsafspraken. Beheer, analyseer, filter, zoek en sorteer ze eenvoudig vanuit één centrale plek.

  • Meer flexibiliteit in lay-outs – De verbeterde lay-outontwerper maakt het werken met meerdere of aangepaste lay-outs makkelijker dan ooit, zonder in te leveren op flexibiliteit.

  • Maak rapportages op maat – Met de nieuwe lay-outontwerper stel je moeiteloos rapportages en overzichten samen, precies zoals jij ze nodig hebt. 

laptop_samenwerken_joey

Gebruikt je klant inControle? In SnelStart Polaris werkt inControle nóg slimmer en soepeler, zodat hij sneller en makkelijker zijn werk doet:

  • Werk zonder onderbrekingen – In SnelStart Polaris worden batch-acties, zoals pakbonnen afdrukken of ordertypes omzetten, op de achtergrond verwerkt. Zo kan je klant gewoon doorwerken.

  • Altijd overzicht van prijsafspraken – SnelStart Polaris toont in één oogopslag alle prijsafspraken. Ze zijn vanuit één centrale plek eenvoudig te beheren, analyseren, filteren, vinden en sorteren. 

  • Meer flexibiliteit in lay-outs – De verbeterde lay-outontwerper maakt het werken met meerdere of aangepaste lay-outs makkelijker dan ooit, zonder in te leveren op flexibiliteit.

  • Maak rapportages op maat – Met de nieuwe lay-outontwerper stelt je  klant moeiteloos rapportages en overzichten samen, precies zoals hij ze nodig hebt. 

laptop_samenwerken_joey

Gebruikt je klant inHandel? In SnelStart Polaris zijn verschillende diensten direct geïntegreerd, waarvoor nu nog een aparte koppeling of uitbreiding nodig is. Dit zorgt voor een snellere, stabielere en veiligere werking.

De volgende diensten zijn in SnelStart Polaris geïntegreerd:

  • Pakketjes aanmelden vanuit orders
  • Orders splitsen in meerdere pakketjes
  • Alle belangrijke pakketverzenders aangesloten
  • Status webshopkoppeling zichtbaar in SnelStart Polaris
  • Logs webshopkoppeling zichtbaar in SnelStart Polaris
  • Status en Logs betaalproviders zichtbaar in SnelStart Polaris
  • Alle belangrijke webshopkoppelingen en betaalprovider koppelingen beschikbaar in SnelStart Polaris
laptop_samenwerken_joey

Werkt je klant nog met een service-abonnement? In SnelStart Polaris zijn deze abonnementen niet meer beschikbaar, maar er zijn mooie alternatieven die beter aansluiten bij de nieuwste mogelijkheden.

SnelStart Polaris is ontwikkeld met de hoogste beveiligingsstandaarden, zodat jij en je klanten altijd werken in een up-to-date en goed beveiligde omgeving. Doordat SnelStart Polaris volledig cloud-gebaseerd is, worden beveiligingsrisico’s aanzienlijk verminderd.

Help je klanten daarom met de overstap naar een geschikt SnelStart-pakket. Vragen? Neem contact met ons op. 

laptop_samenwerken_joey

Blijf up-to-date

Wil je altijd op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen? Houd je mail in de gaten, check onze roadmap én de 'SnelStart Polaris'-pagina waar je nu bent. Zo mis je niets en ontdek je direct wat voor jou en je klanten belangrijk is.

Meestgestelde vragen

De naam SnelStart Polaris verwijst naar de poolster Polaris – de enige stabiele ster in de Melkweg. Net zoals deze ster al eeuwenlang richting en betrouwbaarheid biedt, vormt SnelStart Polaris een stabiele basis voor jouw werk. De poolster blijft altijd op dezelfde plek, terwijl andere sterren bewegen. Dat is precies wat SnelStart Polaris voor jou betekent: een betrouwbaar, toekomstgericht platform dat richting geeft.

Van de ster Polaris is er maar één, net als de ster in ons logo. Met het unieke SnelStart Polaris bouwen we verder aan een stabiele totaaloplossing voor vandaag en morgen.
 

Je kunt de bèta gebruiken via https://app.snelstart.nl.

Ook kun je via het menu op snelstart.nl op 'Inloggen' klikken en kiezen voor 'Accountant bèta'.

De bèta van SnelStart Polaris is functioneel compleet: alle functies uit SnelStart 12 zijn nu beschikbaar in Polaris, volledig in de cloud.

De volgende stap is samen met onze klanten zorgen dat SnelStart Polaris in de dagelijkse praktijk net zo prettig, betrouwbaar en efficiënt werkt als je gewend bent. Daarom verwerken we dagelijks feedback en werken we intensief samen met een groep boekhouders en inControle klanten die SnelStart Polaris actief gebruiken. Hun ervaringen helpen ons om de puntjes op de i te zetten.

Wanneer zij het vertrouwen hebben dat SnelStart Polaris helemaal klaar is voor brede inzet, sluiten we de bètafase af en volgt de officiële release. Hier is geen vaste datum aan gekoppeld. We willen vooral zeker weten dat SnelStart Polaris ook in de praktijk soepel werkt.

Vanaf dat moment stellen we SnelStart Polaris ook beschikbaar voor ondernemers: eerst voor gebruikers van SnelStart 12, daarna ook voor gebruikers van SnelStart Web.

De bèta van SnelStart Polaris is functioneel compleet. Alle functies uit SnelStart 12 zijn nu beschikbaar in SnelStart Polaris, volledig in de cloud. Maar daarmee zijn we er nog niet.

De volgende stap is toetsen hoe SnelStart Polaris in de praktijk werkt. We verwerken dagelijks feedback van gebruikers en werken nauw samen met een groep accountants en inControle klanten die SnelStart Polaris intensief gebruiken. Hun ervaringen helpen ons om de laatste verbeteringen door te voeren. Zodra zij het vertrouwen uitspreken dat SnelStart Polaris stabiel en prettig werkt in de dagelijkse praktijk, sluiten we de bètafase af en volgt de officiële release.

Wil je altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen? Bekijk de roadmap pagina en ontdek wat we hebben opgeleverd, waar we aan werken en wat er gepland staat.

SnelStart 12 en SnelStart Web blijven voorlopig gewoon beschikbaar, maar alle verdere ontwikkeling vindt plaats in SnelStart Polaris.

We werken momenteel hard aan de afronding van de bètafase van SnelStart Polaris voor boekhouders en accountants. Hierbij zijn we bezig met het toevoegen van de laatste functionaliteiten om SnelStart Polaris volledig gelijkwaardig te maken aan SnelStart 12. Ook optimaliseren we het product aan de hand van gebruikersfeedback.

Zodra de definitieve releasedatum bekend is, informeren we je direct. Vanaf dat moment wordt SnelStart Polaris ook gefaseerd beschikbaar gesteld voor ondernemers. In eerste instantie voor gebruikers van SnelStart 12, daarna voor gebruikers van SnelStart Web.

Nee. SnelStart Polaris kun je voor exact dezelfde prijs gebruiken als SnelStart 12 en we zorgen dat de prijs van SnelStart Polaris ook in de toekomst altijd in verhouding blijft met de meerwaarde die je ervoor krijgt.

Alle functionaliteiten van SnelStart 12 vallen onder de basislicentie van SnelStart Polaris. Voor bepaalde geavanceerde aanvullende opties, zoals jaarrekeningen of loonadministratie, is in de toekomst een aparte licentie nodig.

De toekomst van veilig en efficiënt boekhouden ligt in de cloud. SnelStart Polaris biedt ondernemers, boekhouders en accountants extra ondersteuning naast de vertrouwde functionaliteiten. Nieuwe functies worden alleen in SnelStart Polaris ontwikkeld.

Om van deze voordelen te profiteren, moeten (klant)administraties wel online staan. Dit vormt de basis voor toekomstbestendig werken en verzekerd zijn van een veilige, efficiënte werkomgeving.

Boekhouders en accountants kunnen al trainingen volgen om te starten met online werken.

Sjablonen worden niet automatisch meegenomen naar SnelStart Polaris, maar eenvoudige opmaken zet je gemakkelijk zelf over.

SnelStart Polaris beschikt over een vernieuwde lay-outontwerper waarmee je sjablonen voor facturen, aanmaningen en rapportages sneller en eenvoudiger beheert.

Werkt je klant met complexe, op maat gemaakte sjablonen? Binnenkort kun je werken met een sjablonengenerator, waarmee je ook uitgebreide opmaken eenvoudig overzet. 

 

De meeste koppelingen werken via onze API en blijven gewoon functioneren in SnelStart Polaris. Maakt je klant gebruik van een andere vorm van koppeling, zoals een gateway-koppeling? Dan kan hij ook met SnelStart Polaris aan de slag. Hij moet SnelStart 12 dan geïnstalleerd houden op de computer waarop de koppeling draait. 

In de toekomst zullen we minder externe koppelingen ondersteunen. Veel losse koppelingen worden weinig gebruikt en daarom stapsgewijs geminimaliseerd. We doen dit om het voor onze klanten overzichtelijker en eenvoudiger te maken. Daarnaast breiden we SnelStart steeds verder uit met slimme, geïntegreerde oplossingen die deze externe koppelingen vervangen. Zo werken klanten stabieler, sneller en zonder losse koppelingen.

Als we stoppen met het ondersteunen van een koppeling, laten we dit op tijd weten. Klanten weten dus altijd waar ze aan toe zijn.

 

Op ons Kennisplein vind je meer informatie over SnelStart Polaris.

Tip Tamara Nieuwsbrief vierkant

Hulp nodig? We staan voor je klaar

Heb je vragen? Onze productspecialisten in de regio helpen je graag verder.

📞 Bel ons op: +31 (0) 222 36 30 61
📧 Mail ons via: regiokantoormidden@snelstart.nl of regiokantoornoord@snelstart.nl.