Vragen over de tariefwijziging

SnelStart past de tarieven aan

De tarieven van sommige SnelStart-abonnementen zijn veranderd. 

Je vindt het nieuwe maandbedrag voor je SnelStart-pakket en de datum waarop de wijziging ingaat in de e-mail die je hebt ontvangen. 

 

Op deze pagina vind je het antwoord op de meestgestelde vragen over de tariefwijziging en een overzicht van de nieuwe tarieven.

Meestgestelde vragen

Wat zijn de nieuwe tarieven?

Tabel_tarieven_2024 inclusief Accountant def

Alle tarieven zijn exclusief btw.

De tarieven van de pakketten inOrde en inHandel, de service-abonnementen, de Kassa-module, SnelStart 12 Plus en extra gebruikers en administraties wijzigen niet per 1 juli 2024. 

In dit artikel vind je meer informatie over de pakket- en verbruikskosten van SnelStart.

Waarom worden de tarieven aangepast?

De ontwikkelingen in de markt vragen van ons dat we blijven investeren in onze producten en diensten. Dat maakt het ook noodzakelijk om van tijd tot tijd onze tarieven aan te passen. 

Investeren in de toekomst
Onze applicaties bieden ondernemers alles wat ze nodig hebben om hun administratie goed bij te houden. We zijn deze applicaties volledig aan het vernieuwen. Bovendien werken we achter de schermen doorlopend aan nieuwe oplossingen en het toepassen van nieuwe technieken op onze software. Door hierin te investeren, vergroten we de toegevoegde waarde van onze software.

Wat staat er voor mij als klant tegenover een prijsverhoging?

Bij SnelStart werken we doorlopend aan het verder verbeteren van de kwaliteit van ons product en het vergroten van de mogelijkheden. Zo voegen we per 1 juli 2024 nieuwe functionaliteiten toe, die je nog meer grip geven op je boekhouding en werk. 

Ondernemers: nieuwe belastingmonitor
Vanaf 1 juli zie je met de nieuwe belastingmonitor in één oogopslag hoeveel geld je apart moet zetten voor je jaarlijkse aangifte inkomsten- of vennootschapsbelasting. De monitor is volledig geïntegreerd in SnelStart Web en werkt automatisch! Zo weet je precies waar je aan toe bent en kun je zorgeloos ondernemen. We houden je hierover op de hoogte.

Kantoren: nieuw fiscaal pakket
Op 1 juli krijg je toegang tot nieuwe fiscale functionaliteiten in je SnelStart-omgeving, die automatisch koppelen met je bestaande gegevens. 

Vanuit een vernieuwd dashboard heb je toegang tot je cliëntenoverzicht. Hier sla je belangrijke klantinformatie op, zoals de NAW-gegevens, instellingen voor de belastingplicht en houd je bij welke administraties bij welke klanten horen. Ook je kantoorinstellingen regel je makkelijk in het dashboard. Upload je eigen PKI-certificaat en haal snel serviceberichten op bij de Belastingdienst. Het machtigingenregister van de Belastingdienst beheer je eenvoudig vanuit SnelStart.

En de aangifte vennootschapsbelasting? Ook die doe je vanaf belastingjaar 2024 vanuit SnelStart. Aan de werkwijze van je bestaande werkzaamheden verandert niks, die doe je gewoon zoals je nu al gewend bent.  

Steeds meer functionaliteiten
Gefaseerd voegen we steeds meer functionaliteiten toe aan het fiscale pakket. Denk aan het indienen van een verzoek wijziging aanslag inkomstenbelasting 2024, toeslagen 2024 (alle toeslagen worden ondersteund), aangifte inkomsten- en vennootschapsbelasting 2024 en de uitstelregeling 2024. En het allermooiste? Je hoeft hier niets voor te doen. Alle nieuwe functionaliteiten verschijnen automatisch in je SnelStart-omgeving! Zo werk je nog sneller en gemakkelijker en geef je jouw klanten nóg beter advies.

Om je een idee te geven van het dashboard vind je hieronder drie schermen, die weergeven hoe het dashboard er op 1 juli uitziet. 

Scherm 1: Klantdossier

SST - Accountancy Dossier klant

Scherm 2: Klantenlijst

SST - Accountancy Suite

Scherm 3: Fiscale functionaliteiten

SST - Accountancy Fiscaal

Komen er nog meer tariefwijzigingen in de toekomst?

Prijsstelling is bij SnelStart een “gevoelig” punt. We zijn in de regel terughoudend met prijsverhogingen. Zo maken we de keuze om niet alle prijsverhogingen van onze leveranciers door te belasten in de prijsstelling. 

We kijken eens per jaar goed of het nodig is om de tarieven te wijzigen, maar we streven er altijd naar om deze zoveel mogelijk te beperken.

Hoe is bepaald hoeveel duurder een pakket wordt?

We hebben gekeken naar de kosten in verhouding tot wat wij bieden in de markt. Op basis daarvan hebben we onze tarieven aangepast. 

Zo is dit jaar besloten om alleen de tarieven te verhogen van pakketten met toegang tot de nieuwe belastingmonitor. 

Wat betekent de tariefwijziging voor klanten die jaarlijks hun SnelStart-pakket betalen?

Sommige klanten kiezen ervoor om hun SnelStart-abonnement in één keer voor een heel jaar te betalen. Voor klanten die jaarlijks betalen gaat de tariefwijziging in op het eerstvolgende moment, na 1 juli 2024, dat zij hun jaarlijkse factuur ontvangen.

Wat is de uitgebreide bankkoppeling waarover gecommuniceerd wordt?

In de communicatie over de tariefwijziging wordt gesproken over een compleet nieuw bankdomein, gebaseerd op PSD2, waardoor klanten zonder kostbare uitgebreide bankkoppeling snel transactie-informatie van hun zakelijke betaalrekening kunnen ophalen. Deze koppeling is al beschikbaar voor diverse grote banken.

Wil je hier meer over weten? Lees dan dit kennispleinartikel over de bankkoppeling

Kan ik (kosteloos) opzeggen naar aanleiding van deze prijsverhoging?

Ja, dat kan conform de afspraken die er met je gemaakt zijn bij het afnemen van het abonnement. Klik hier voor meer informatie.

Kan ik (kosteloos) overstappen naar een ander SnelStart-pakket?

Ja, dat kan conform onze afspraken hierover.

Gebruik jij het SnelStart-pakket dat het beste bij jouw bedrijf past? In dit boekje vind je meer informatie over de verschillende SnelStart-pakketten.

In dit artikel vind je meer informatie over het overstappen naar een ander SnelStart-pakket.

Ik wil graag contact opnemen.

Heb je nog vragen over de wijzigingen? Aarzel niet om contact op te nemen, we helpen je graag! Je kunt bellen met onze klantenservice op 0222 36 30 60.

Stel je liever een vraag via e-mail? Stuur dan een berichtje naar klantenservice@snelstart.nl

Ben je even niet in de gelegenheid om te bellen? Je kunt ons ook bereiken via de chat. De mogelijkheid om te chatten verschijnt aan de rechterkant van je beeldscherm op onder andere de pagina van de klantenservice

Onze klantenservice is geopend van maandag t/m donderdag van 9.00 tot 18.00 uur en op vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Op zaterdag, zondag en nationale feestdagen zijn wij gesloten.