SnelStart 12 Plus
Ontdek de nieuwe omgeving

De afgelopen tijd heeft SnelStart een nieuwe versie van de desktopapplicatie ontwikkeld. Een eerste stap naar volledig online werken!

Heb je tijdens het gebruik vragen of wil je graag meer informatie? Kijk dan bij 'Meestgestelde vragen' onderaan op deze pagina of neem contact met ons op.

 

De voordelen op een rijtje:

  • Platformonafhankelijke omgeving, waardoor ook Apple-gebruikers eenvoudig kunnen werken met SnelStart
  • Alle functionaliteiten beschikbaar van SnelStart 12 en de meeste functionaliteiten van SnelStart Web
  • De software draait vanuit de cloud in plaats van op je computer
  • Ideaal voor ondernemers met een oudere computer of bij problemen met de internetverbinding
Q4_overweging_steph
annette-contact-inorde

We staan voor je klaar

Wil je graag meer weten of heb je vragen over de nieuwe omgeving? Aarzel niet om contact op te nemen, we helpen je graag! Je kunt bellen met de klantenservice op +31 (0)222 36 30 60.

Stel je liever een vraag per mail? Stuur dan een bericht naar klantenservice@snelstart.nl

Meestgestelde vragen

Vanaf wanneer is SnelStart 12 Plus beschikbaar?

Je kunt je aanmelden voor SnelStart 12 Plus via de speciale aanmeldpagina.

Ik wil graag werken met SnelStart 12 Plus, waar meld ik me aan?

Je kunt je aanmelden voor SnelStart 12 Plus via de speciale aanmeldpagina.

Hoe installeer ik SnelStart 12 Plus?

Bekijk deze handige stappenplannen  voor Windows, Chromebook of Mac.

Wat kost SnelStart 12 Plus?

De kosten voor SnelStart 12 Plus zijn € 10 per gebruiker per maand. Deze kosten komen bovenop de huidige pakketkosten en het reguliere tarief voor een extra gebruiker. Het bedrag wordt automatisch in rekening gebracht.

Voorbeeld: 

Stel je voor dat je het pakket inKaart hebt en SnelStart 12 Plus gebruikt en dat je 2 gebruikers hebt. Dan zijn de kosten als volgt opgebouwd:

  • inKaart: €15 euro per maand

  • 1 extra gebruiker inKaart: €3 per maand

  • 2 gebruikers van SnelStart 12 Plus: 2 x €10
  • Totaalkosten per maand: €38 per maand

*De bovengenoemde prijzen zijn exclusief btw.

Hier vind je meer informatie over de kosten voor extra gebruikers.

Hier vind je meer informatie over de pakketkosten

Wanneer ontvang je een factuur?

Zoals gewoonlijk ontvang je 1 factuur per maand. Deze factuur bestaat uit de kosten voor je pakket (die vooraf in rekening worden gebracht) en de verbruikskosten (die achteraf worden gefactureerd). SnelStart 12 Plus valt onder ‘verbruik’ en wordt toegevoegd aan de verbruikskosten. De kosten worden dus achteraf in rekening gebracht. Maak je in februari gebruik van SnelStart 12 Plus dan betaal je deze kosten in maart. 

Voorbeeld:
Stel je voor dat je met het pakket inKaart bent gestart op 1 februari, je maandelijks betaalt, je SnelStart 12 Plus gebruikt en dat je 2 gebruikers voor SnelStart 12 Plus hebt. Dan ziet de facturatie er als volgt uit:

  • Kosten van je pakket
    Voor het pakket inKaart  voor de periode 1 februari-28 februari betaal je €15. Je ontvangt deze factuur begin februari.
  • Kosten van je verbruik
    Voor het verbruik van februari ontvang je de factuur begin maart. Op deze factuur staan dan ook de pakketkosten voor de maand maart. De verbruikskosten bestaan uit:
    -1 extra gebruiker inKaart: €3 per maand
    -2 gebruikers voor SnelStart 12 Plus: 2 x €10 per maand

*De bovengenoemde prijzen zijn exclusief btw.

Werkt SnelStart 12 Plus sneller dan Snelstart 12?

SnelStart 12 Plus is niet per definitie sneller dan het huidige SnelStart 12 programma.

Omdat bij SnelStart 12 Plus de desktopapplicatie vanuit het datacenter in de Microsoft Azure cloud draait kan dit een betere performance geven. Bijvoorbeeld doordat de hardware sneller is of de verbinding met de online administratie sneller werkt.

Of dit daadwerkelijk ervoor zorgt dat SnelStart 12 Plus sneller werkt is afhankelijk van veel factoren waaronder je huidige (lokale) omgeving en internetverbinding.

Ik gebruik (Apple) Mac. Kan ik werken in SnelStart 12 Plus?

SnelStart 12 Plus draait in de Microsoft Azure cloud, een platformonafhankelijke omgeving. Dit betekent dat ook Apple-gebruikers eenvoudig kunnen werken met SnelStart 12 Plus.

Is het mogelijk om te stoppen met SnelStart 12 Plus?

Stoppen met SnelStart 12 Plus kan op elk moment door individuele gebruikers apart of tegelijk afmelden via de speciale afmeldpagina.

De kosten voor SnelStart 12 Plus zijn per maand en worden achteraf gefactureerd. Als je je afmeldt in februari dan zul je in maart de laatste factuur ontvangen voor SnelStart 12 Plus.

Alle gegevens die je hebt opgeslagen in SnelStart 12 Plus blijven beschikbaar in de verschillende SnelStart-applicaties. Je raakt dus niets kwijt.

Hoe kan ik één óf meerdere gebruiker(s) afmelden voor SnelStart 12 Plus?

Je kunt individuele gebruikers apart afmelden voor SnelStart 12 Plus. Je kunt ook alle gebruikers tegelijk afmelden door dit aan te vinken. Dit doe je via de speciale afmeldpagina.

De aanpassingen in je administratie zijn terug te vinden in SnelStart 12 en SnelStart Web. Je raakt dus niets kwijt.

Ik heb mij afgemeld. Wanneer ontvang je de laatste factuur voor SnelStart 12 Plus?

De kosten voor SnelStart 12 Plus zijn per maand en worden achteraf gefactureerd. Als je je afmeldt in februari dan zul je in maart de laatste factuur ontvangen voor SnelStart 12 Plus.

Welke functionaliteiten zijn alleen in SnelStart Web mogelijk

Via SnelStart Web kunnen klanten in grote aantallen in/verkoopfacturen uploaden, overige documenten uploaden, e-mailgeschiedenis inzien en de mailbox instellen.

Kunnen administratie- of accountantskantoren ook SnelStart 12 Plus gebruiken?

Ja,  administratie- of accountantskantoren kunnen ook SnelStart 12 Plus gebruiken. 

Je kunt je aanmelden voor SnelStart 12 Plus via de speciale aanmeldpagina.

Kan ik ook met lokale administraties werken in SnelStart 12 Plus?

Nee, je kunt niet met lokale administraties werken in Snelstart 12 Plus.

SnelStart 12 Plus draait volledig vanuit de cloud en werkt daarom alleen met online administraties.

Mijn administratie staat nog niet online. Wat moet ik doen?

In SnelStart 12 Plus werk je volledig online. Zowel de administraties als het programma staan online. Dit betekent dat alleen online administraties zichtbaar zijn.

Staan nog niet al jouw administraties online? Zet ze dan eerst online in SnelStart 12 via deze instructies.

Bij elk pakket is één online administratie inbegrepen. Wanneer je meerdere administraties online zet wordt hier €2,50 per administratie per maand voor gerekend.

Ik heb een idee! Hoe geef ik dat door?

Via het ideeënplatform kun je op elk moment een idee doorgeven over SnelStart 12 Plus. 

Voor vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice. Bel 0222 36 30 60. Stel je liever een vraag via e-mail? Stuur dan een berichtje naar klantenservice@snelstart.nl.

Wordt mijn wachtwoord op een macOS-apparaat onthouden?

Nee, het is nog niet mogelijk om inloggegevens in de virtuele omgeving op een macOS te onthouden. Dit kan wel op een Windows-computer.

Het printen werkt niet. Wat kan ik doen?

Controleer voor het printen of de standaard printer goed ingesteld staat. Het kan voor komen dat deze veranderd is.

Kan ik met iOS bestanden downloaden of uploaden?

Na het aanpassen van een instelling is dit mogelijk. Sluit SnelStart 12 Plus en de virtuele omgeving af en start Microsoft Remote. Kies bij Microsoft Remote Desktop de optie ‘preferences’ en het tabblad General. Selecteer daarna bij Folder het mapje voor SnelStart. Nu kun je dit scherm weer afsluiten en kun je bestanden downloaden en uploaden.

Kan ik blijven werken met bankafschriften en incasso’s?

Ja, door eenmalig de locatie op je computer aan te passen via ‘bankrekeningen’. Lees hier hoe je dit kunt doen.

Kan ik gebruik maken van mijn Gateway-koppelingen?

Alleen gateway-koppelingen die werken met een online administratie kunnen blijven werken. Hiervoor blijft een lokale installatie wel noodzakelijk. SnelStart 12 Plus kan naast deze lokale installatie worden geïnstalleerd en worden gebruikt.

Kan ik bestanden slepen vanuit lokale mappen?

Nee, dit is helaas (nog) niet mogelijk. Bestanden kun je uploaden via de knop ‘bijlage bij boeking’.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Ben je het wachtwoord van de virtuele omgeving vergeten? Vul hier je unieke gebruikersnaam in om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Ben je het wachtwoord van SnelStart vergeten? Vul hier je gebruikelijke e-mailadres in om je wachtwoord opnieuw in te stellen.