RGS

SnelStart is RGS ready. Wat houdt dat precies in en wat heb je er aan? RGS staat voor Referentie GrootboekSchema en helpt jou ontzettend veel tijd te besparen.

Wat is RGS? 

 

RGS is een gestandaardiseerd grootboekschema. Met RGS is het gemakkelijker om gegevens uit de bronadministratie te delen met andere systemen, zoals de Belastingdienst.  

 

RGS

Nieuwe administratie op basis van RGS

Alle nieuwe administraties die in SnelStart worden aangemaakt, zijn op basis van RGS. Iedere administratie, groot of klein, beschikt over alle benodigde grootboekrekeningen voor een degelijke boekhouding. Daarnaast is het mogelijk om extra grootboekrekeningen aan te maken.

Lees meer over RGS en SnelStart 

Snel gegevens uitwisselen met de Belastingdienst

RGS is een algemene standaard waarin grootboekrekeningen en (sub)rubrieken worden ondergebracht. In RGS staan alle grootboekrekeningen die nodig zijn om te rapporteren aan overheden, banken en andere publieke en private organisaties. Daarnaast zijn er grootboekrekeningen opgenomen die veel gebruikt worden voor interne rapportages.

Gegevens koppelen aan  externe software

De SnelStart-administratie kan aan een reeks softwarepartners gekoppeld worden, zoals Nextens, Visionplanner en LoanStreet. Met de komst van RGS is het een stuk eenvoudiger geworden om gegevens uit te wisselen met partners. Er wordt niet alleen veel tijd bespaard door het automatisch overnemen van de gegevens, de kans op (handmatige) fouten is ook een stuk kleiner. Vanuit SnelStart kun je gratis koppelen aan onze softwarepartners. Let op: het kan wel zo zijn dat de partner een bedrag vraagt om zijn koppeling te gebruiken.

Lees meer over de voordelen van RGS