De administratieve motor van duizenden sportverenigingen
Onze totaaloplossing automatiseert de boekhouding en biedt veel extra gemakken.
Als penningmeester heb je bijna geen omkijken meer naar slecht betalende leden.
Je kunt de clubadministratie zoveel automatiseren als je zelf wilt.
Waarom een boekhoudprogramma voor sportverenigingen?
Een goed boekhoudprogramma automatiseert handmatige werkzaamheden. Dat betekent dat er geen menselijke fouten in de administratie sluipen en dat je er minder tijd aan kwijt bent. Zelfs penningmeesters stoppen liever 1 dan 4 uur per week in de administratie. SnelStart helpt bovendien bij meer dan de administratie.
Ledenadministratie en contributie
Contributies, kantine-inkomsten, sponsorgelden, bankmutaties: alles is in no-time verwerkt in de administratie. Ook de facturatie en het uitdraaien van rapportages is zo gedaan. Wist je dat je met SnelStart bijvoorbeeld ook je ledenadministratie kunt bijhouden en documenten kunt beheren en ondertekenen?
Sportief budgetbeheer
Het opstellen en beheren van het budget is complex en tijdrovend. Je vereniging heeft weliswaar geen winstoogmerk, maar je wilt ook geen verlies draaien. Onverwachte kosten, schommelingen in inkomsten en uitgaven, het plannen van langetermijninvesteringen: het vereist zorgvuldige aandacht. Met de kant-en-klare rapportages van SnelStart heb je altijd realtime inzicht in de cijfers van de vereniging voor jezelf en het bestuur.
Intuïtief en eenvoudig
Veel verenigingen kiezen voor SnelStart vanwege de gebruiksvriendelijkheid. De software werkt zó intuïtief en eenvoudig dat elke penningmeester er snel mee uit de voeten kan. Ook zonder boekhoudkundige ervaring. SnelStart doet wat het moet doen en maakt het je op alle vlakken zo makkelijk mogelijk om je vereniging te besturen.
Check je ClubConditieGratis adviesgesprek voor sportclubs
SnelStart heeft veel handige functionaliteiten voor sportclubs. Zonder poespas, voor een aantrekkelijke prijs. Iets voor jouw vereniging?
Gratis adviesgesprek inplannenTevreden penningmeesters
Ik heb een drukke baan en weinig tijd. Wat we kunnen automatiseren, automatiseren we. Met de administratie ben ik nu uren sneller klaar dan de vorige penningmeester.
Voordelen voor jouw sportvereniging
Met SnelStart is de boekhouding van je vereniging snel op orde. Zoveel mogelijk administratieve werkzaamheden gaan automatisch en je vereniging wordt op allerlei vlakken ondersteund.
Altijd op orde en up-to-date
- Geen omkijken naar contributie-inning
- Realtime inzicht en rapportages
- Conform actuele wet- en regelgeving
Het programma is heel makkelijk en overzichtelijk, het wijst zich vanzelf. Een kind kan de was doen.
Ik gebruik SnelStart voor een vereniging. Maken en versturen van facturen is eenvoudig. Ook ideaal vind ik het aanmaken van de incasso batches voor de bank.
Een prima pakket. Alles wat je nodig hebt zit erin. Ook de service is uitstekend. Kortom: aan te bevelen.
Meestgestelde vragen
Meestgestelde vragen
In de meeste gevallen zet je dit eenvoudig zelf over (of samen met je boekhouder). Als je een complexere administratie hebt, kan dat best lastig zijn. In dat geval kunnen de SnelStart-implementatiepartners je helpen om alle gegevens uit je oude boekhoudpakket over te zetten naar SnelStart. Zo maak je de best mogelijke start naar een makkelijke administratie.
Je kunt SnelStart heel eenvoudig uitproberen.
1. Meld je aan met je naam, bedrijfsnaam en e-mailadres en ontvangt een e-mail om je gebruikersnaam en wachtwoord aan te maken.
2. Je ontvangt een e-mail om je wachtwoord in te stellen.
3. Log in via web.snelstart.nl en je kunt met je administratie aan de slag. Om je goed op weg te helpen ontvang je nog enkele e-mails.
Je kunt je abonnement voor je SnelStart-pakket per maand of per jaar betalen. De abonnementskosten worden vooraf in rekening gebracht.
Verbruikskosten
De verbruikskosten zijn de kosten die eventueel maandelijks bovenop je vaste abonnementskosten komen. Dit zijn de kosten voor extra online administraties of extra gebruikers. De verbruikskosten worden berekend over een maand en worden achteraf gefactureerd. Hier vind je meer informatie over de kosten voor extra gebruikers of extra administraties.
Automatische incasso
Als je dat wilt kun je de factuur per automatische incasso betalen. Je factuur wordt 14 dagen na de factuurdatum geïncasseerd. Je kunt de datum voor automatische incasso niet wijzigen. Wij houden de wettelijke termijn van 14 dagen aan.
Meer informatie over facturen
Meer informatie over facturen vind je op ons kennisplein.
SnelStart kun je een maand lang gratis en vrijblijvend proberen. Is het toch niets voor jou? Dan hoef je niets te doen. Het abonnement wordt pas definitief als je hem zelf activeert.
Je kunt veel zelf en een boekhouder of accountant die met SnelStart werkt kan je ook helpen. Daarnaast helpen wij je na het starten van je proefabonnement in 7 simpele stappen met het digitaliseren van je administratie.
Je kunt je bankrekening koppelen aan de administratie in SnelStart. Een bankkoppeling zorgt ervoor dat alle bankmutaties dagelijks op de goede plek in de boekhouding terechtkomen. Hierdoor zie je bijvoorbeeld meteen welke facturen al betaald zijn. En welke inkoopfacturen de klant nog moet betalen. Handig!
Let op: je kunt ING, Knab, Triodos, Rabobank en ABN AMRO koppelen aan SnelStart. Van andere banken kun je de afschriften inlezen en handmatig verwerken.
Absoluut. SnelStart inBalans is uitermate geschikt om van je abonnementen een verdienmodel te maken. Je selecteert eenvoudig welke klanten een factuur moeten krijgen voor welk abonnement. Zo zijn je abonnementsfacturen altijd op tijd. Uiteraard wordt alles automatisch verwerkt in je administratie.
Met SnelStart inBalans stuur je snel herinneringen of aanmaningen en rekeningoverzichten voor vervallen klantfacturen. Dossiervorming is ook meteen goed geregeld.
Wij spraken meerdere penningmeesters die met SnelStart werken. Nieuwsgierig? Lees de praktijkverhalen van penningmeesters Alfredo Molin van hockeyvereniging MHC Goirle en Vincent Valk van de Hollandsche Manege.