Bonnetjes en inkopen verwerken

Nooit meer een propvol dashboardkastje. Maak direct foto's van je bonnetjes. Boek ze in. Klaar!

Snel aan de gang? Bekijk de video

 

Uploaden, herkennen en klaar

Bonnetjes en inkoopfacturen kun je gemakkelijk uploaden in je SnelStart administratie. Dat doe je door een foto van een bonnetje te maken met de SnelStart app of door digitale bestanden vanuit je computer of telefoon aan je SnelStart administratie toe te voegen. We beschrijven straks stap voor stap hoe je dit doet.

 

Scan & herken

Tijdens het uploaden van de bonnetjes en inkoopfacturen vindt op de achtergrond ons OCR (optical character recognition, oftewel optische tekenherkenning)-proces plaats. Alle bestanden doorlopen automatisch het OCR-proces tijdens het opladen. Alle herkende gegevens, zoals de leverancier en de bedragen, worden automatisch voor je ingevuld in de administratie. Je hoeft de boekingen alleen te controleren en waar nodig aan te vullen.

 

Stap voor Stap

  1. Open de SnelStart-app. Nog niet gedownload? De app is beschikbaar voor iOS en Android.

  2. Kies bon of factuur en kies toevoegen.

  3. SnelStart scant de bon en vraagt je om de bon te controleren in 2 stappen:

    • Controleer de gegevens die automatisch zijn ingevuld en vul aan waar nodig.

    • Kies waar de kosten voor waren.

In dit artikel vind je meer informatie over het inboeken van bonnetjes en inkoopfacturen.

 

Bankkoppeling 

Heb je de factuur al betaald en is je bankrekening gekoppeld met SnelStart? Dan is de gekoppelde betaling direct zichtbaar bij het inboeken van de inkoopfactuur. Zo boek je zonder te wachten en met minder klikken alle inkopen in je administratie. Dat scheelt flink wat tijd. In een volgende instructie leggen we je uit hoe je je bankrekening koppelt.

 

Heb je dit al geregeld?

Het is verstandig om meteen met je boekhouder of accountant te checken of je jouw administratie goed opzet. Zo voorkom je dat je zaken verkeerd boekt. 

In SnelStart kun je eenvoudig online samenwerken met een accountant of boekhouder. Je spreekt samen af wie wat doet in de administratie en je accountant kijkt over je schouder met je mee. Je zet de samenwerking op in 3 eenvoudige stappen. Op deze pagina lees je hoe je dat doet.

Heb je nog geen accountant of boekhouder? Je vindt hier een overzicht van alle kantoren bij jou in de buurt. 

 

Door met stap 3

Een factuur is als een visitekaartje. Daarmee laat jij een sterke indruk achter.
Maak een professioneel uitziende factuur in jouw huisstijl op.

Direct naar stap 3

 

Tevreden over je nieuwe boekhoudsoftware?

Je kunt nu al je abonnement activeren. Je eerste maand blijft gratis. Klik bij 'Taken' op 'Bevestig abonnement' en ervaar direct alle gemakken.

visual-portret klantenservice

Vragen? Bel, mail of chat

Kom je er even niet uit? Onze Klantenservice helpt graag. Neem gerust contact met ons op via 0222 36 30 60 of neem een kijkje op het Kennisplein.

Naar Kennisplein