Bedrijfsgegevens wijzigen

Om facturen te maken en je btw-aangifte te doen, moeten de juiste bedrijfsgegevens in SnelStart staan. Hier lees je hoe je dat doet.

Snel aan de gang? Bekijk de video

 

Vul je bedrijfsgegevens in

De Belastingdienst stelt bepaalde eisen aan facturen. Zo moet je bijvoorbeeld altijd de volgende zaken op je factuur vermelden:

  • De naam en het volledige adres van jouw bedrijf (niet alleen het postbusnummer).

  • Je btw-identificatienummer.

  • Je KvK-nummer.

Start daarom met het aanvullen van al je bedrijfsgegevens in SnelStart, zoals je bedrijfsnaam, KvK-nummer en btw-nummer. Op je facturen worden dan deze voor de Belastingdienst verplichte gegevens automatisch vermeld.

 

Kleineondernemersregeling (KOR)

In je bedrijfsgegevens geef je ook aan of je wel of geen btw moet berekenen. Zo kun je bijvoorbeeld als eenmanszaak mét Kleineondernemersregeling (KOR) aangeven dat jij vrijgesteld bent van de btw. Vervolgens worden jouw facturen standaard zonder btw opgemaakt. In dit artikel lees je meer over de KOR en hoe je dit instelt in SnelStart.

 

Waar vul ik mijn bedrijfsgegevens aan?

Met je gebruikersnaam (je e-mailadres) en je wachtwoord kun je inloggen in SnelStart Web. Je vindt de knop voor de inlogpagina rechtsboven op de SnelStart website.

Heb je nog geen wachtwoord aangemaakt? Op deze pagina lees je hoe je dat doet.

 

Stap voor stap

  1. Maak je administratie aan. Klik op 'Nieuwe administratie'.

  2. Geef je administratie een naam en klik op 'aanmaken'.

  3. Ga vervolgens naar 'Bedrijfsgegevens wijzigen' en vul de bedrijfsgegevens aan.

  4. Kies voor 'Opslaan'.

Tip: Er wordt automatisch een online administratie aangemaakt met de naam ‘Mijn administratie’. Ook na het bevestigen van je abonnement kun je in deze administratie verder werken.

Wil je de naam van je administratie wijzigen? Klik dan op de naam van je administratie en kies voor Administratiebeheer.

 

Heb je dit al geregeld?

Het is verstandig om meteen met je boekhouder of accountant te checken of je jouw administratie goed opzet. Zo voorkom je dat je zaken verkeerd boekt. 

In SnelStart kun je eenvoudig online samenwerken met een accountant of boekhouder. Je spreekt samen af wie wat doet in de administratie en je accountant kijkt over je schouder met je mee. Je zet de samenwerking op in 3 eenvoudige stappen. Op deze pagina lees je hoe je dat doet.

Heb je nog geen accountant of boekhouder? Je vindt hier een overzicht van alle kantoren bij jou in de buurt. 

 

Door met de volgende stap?

Nooit meer een propvol dashboardkastje. Maak direct foto's van je bonnetjes. Boek ze in. Klaar!

Direct naar stap 2

 

Tevreden over je nieuwe boekhoudsoftware?

Je kunt nu al je abonnement activeren. Je eerste maand blijft gratis. Klik bij 'Taken' op 'Bevestig abonnement' en ervaar direct alle gemakken.

visual-portret klantenservice

Vragen? Bel, mail of chat

Kom je er even niet uit? Onze Klantenservice helpt graag. Neem gerust contact met ons op via 0222 36 30 60 of neem een kijkje op het Kennisplein.

Naar Kennisplein