De boekhoud-applicatie
wordt vernieuwd

Door te vernieuwen blijven we slagvaardig in de toekomst.

Op deze pagina lees je waar we aan werken en vind je antwoorden op de meest gestelde vragen.

Visual-ondernemer-2-klein-2

Toekomstbestendige software

Samen met een groep accountants en boekhouders werken we aan een vernieuwde boekhoudapplicatie. Na bijna 40 jaar software ontwikkelen, is dit een belangrijk project, waarmee SnelStart slagvaardig blijft voor de toekomst. 

 

Met de komst van de vernieuwde applicatie verdwijnt het onderscheid tussen de verschillende SnelStart-applicaties. Deze  worden samengevoegd tot één systeem. In de vernieuwde SnelStart cloudomgeving is uiteindelijk alle functionaliteit van SnelStart beschikbaar. Zo voelt deze moderne applicatie toch heel vertrouwd aan.


Waarom een vernieuwde online boekhoudapplicatie?
De voordelen op een rij

  • Eén applicatie, waardoor je niet langer hoeft te switchen tussen desktop en web
  • Verbeterde performance, doordat zowel de software als de database in de cloud staan
  • Platformonafhankelijke omgeving, waardoor ook Apple-gebruikers eenvoudig kunnen werken met SnelStart
  • De vernieuwde applicatie biedt nog meer mogelijkheden voor innovatie
  • De software draait vanuit de cloud in plaats van op je computer. Zo werk je automatisch met de laatste updates
  • Nieuwe intuïtieve gebruikersinterface (in ontwikkeling): vernieuwd en toch vertrouwd
icoon rapportage2-1
visual_nieuwe-boekhoudapplicatie2

Samenwerking met gebruikers

De vernieuwde online boekhoudapplicatie wordt ontwikkeld in samenwerking met een groep accountants en boekhouders. Hun eerste indruk is positief. De feedback wordt gebruikt om de applicatie verder te verbeteren.

Zodra alles optimaal aansluit bij de wensen en behoeften maken we de software beschikbaar voor alle kantoren.

Release notes:
Wat is toegevoegd
en waar werken we aan?

We hebben al veel gerealiseerd:

Er is een volledig nieuwe IT-architectuur ontwikkeld. Door dit fundament is het nu en in de toekomst eenvoudiger om nieuwe of gewijzigde functionaliteit te programmeren.

Daarnaast werken technisch al een aantal onderdelen, zoals inloggen, administratie openen, grootboeken, kostenplaatsen, relaties en bijlagen. 

Meest recente release

11 mei 2023

Btw- en ICP-aangifte

De vernieuwde boekhoudomgeving bevat een groot deel van de functionaliteit voor het doen van de btw-en ICP-aangiftes en je kunt deze nu indienen. Een aantal onderdelen zijn nog in ontwikkeling.

OSS-aangifte overzicht

Je kunt de in andere EU-landen verschuldigde btw via het éénloketsysteem of One Stop Shop (OSS) van de Belastingdienst aangeven. Hiervoor gebruik je het OSS-overzicht, met een overzicht van de buitenlandse btw per land per kwartaal.

Voorgaande releases

13 april 2023

Nieuw en uniek voor de online boekhoudapplicatie: OCR voor Verkopen

OCR (Optical Character Recognition) is nu ook beschikbaar voor Verkopen. Zo boek je verkoopfacturen nog sneller in. Een unieke functionaliteit voor de vernieuwde online boekhoudapplicatie, want OCR voor Verkopen is niet beschikbaar in SnelStart Web of SnelStart 12. 

Tijdens het uploaden van de verkopen vindt op de achtergrond het OCR (optical character recognition, oftewel optische tekenherkenning) proces plaats. Alle herkende gegevens, zoals de klant en de bedragen, worden automatisch voor je ingevuld in de administratie. Je hoeft de boekingen alleen te controleren en waar nodig aan te vullen.

Grootboekmutatiekaarten

Er zijn meer mogelijkheden bij het sorteren, filteren en kiezen van kolommen.

15 maart 2023

OCR (Optical Character Recognition) voor Inkopen

OCR voor Inkopen was tot nu toe alleen beschikbaar in SnelStart Web. Deze functionaliteit is een mooie aanvulling op de vernieuwde boekhoudapplicatie.

Cliënt controle

Met cliënt controle kun je een periode blokkeren in de administratie van je klant.

Administratie aanmaken

De lay-out van het scherm voor het aanmaken van een administratie is geüpdatet. 

28 februari 2023

Vernieuwde boekhoudscherm

Diverse aanpassingen n.a.v. feedback van de test-gebruikers, waaronder:

  • Overzicht van alle boekingsregels in het venster zonder te scrollen
  • Sorteren van boekingen met behulp van maand- en jaarmappen
  • Werken met sneltoetsen en toetsenbord-navigatie.

Uitklappen grootboekrekeningen

  • Uitklappen van grootboekrekeningen, zodat je alle boekingen eenvoudig kunt bekijken.

26 januari 2023

Bankrekening beheren

Met de functie Bankrekening beheren kun je bankrekeningen toevoegen aan een administratie of ze verwijderen. Daarnaast kun je bankrekeningen koppelen aan grootboekrekeningen. 

22 december 2022

RGS-brugstaat

Om het overnemen van gegevens uit administraties snel en foutloos te maken, zijn veel koppelingen mogelijk met fiscale en rapportagesoftware. Zo kun je bijvoorbeeld de winstaangifte IB en VPB snel doen via zulke koppelingen. 

Wie geen koppeling gebruikt, moest resultaten en balansgegevens handmatig overnemen in de aangifte- of rapportagesoftware. Dat is bewerkelijk en er is altijd kans op fouten. Daar heeft SnelStart een oplossing voor ontwikkeld: de RGS Brugstaat.

De RGS Brugstaat is een gestandaardiseerde lijst met grootboekrekeningen en saldo’s. Deze heeft de vorm van een .xml-bestand en bevat alle cijfers uit de SnelStart-administratie die nodig zijn voor rapportages als de winstaangifte IB en VPB.

De administratie moet hiervoor wel in RGS staan. Meer weten over RGS en SnelStart? Begin dan hier.

Met het pakket SnelStart Accountant kun je een administratie koppelen aan RGS. Je eigen grootboekrekeningschema blijft daarbij behouden. In dit artikel leggen we uit hoe het werkt.

Je stelt de RGS Brugstaat samen vanuit de administratie in SnelStart en kunt deze daarna downloaden. De gedownloade cijfers importeer je in aangifte- of rapportagesoftware. Hoe dat moet, verschilt per pakket of platform. Raadpleeg hiervoor het betreffende softwarepakket of platform.

 Bedrijfsmiddelen

Met de functie Bedrijfsmiddelen voer je eenvoudig vaste activa op. Na het invullen van de verkrijgingswaarde, restwaarde en het bepalen van de afschrijvingsperiode worden de maandelijkse afschrijvingen automatisch geboekt. 

Niet alleen bespaar je met deze functie enorm veel tijd, er is ook minder kans dat een afschrijving verkeerd wordt ingeboekt of boekingen worden vergeten. De boekwaarde van de bedrijfsmiddelen is op elk moment inzichtelijk en via het memoriaaldagboek zijn de afschrijvingen per maand te volgen.

De administratie moet hiervoor wel in RGS staan. Meer weten over RGS en SnelStart? Begin dan hier.

Met het pakket SnelStart Accountant kun je een administratie koppelen aan RGS. Je eigen grootboekrekeningschema blijft daarbij behouden. In dit artikel leggen we uit hoe het werkt. 

21 oktober 2022

Verbeteringen in boekhouden

O.a. sorteren van boekingen en berekeningen maken in de rekenvelden. Beschikbare functionaliteiten:

  • Dagboeken
  • Instellen grootboekrekeningen
  • Instellen rubrieken
  • Instellen kostenplaatsen
  • Inclusief bankafschrift toevoegen

Verbeteringen in Rapportages

O.a. uitbreiding van filters en mogelijkheden om onderliggende boekingen per grootboekrekening te bekijken. Beschikbare functionaliteiten:

  • Grootboekmutatiekaarten
  • Kolommenbalans
  • Periodebalans
  • Periodevergelijking
  • Overzicht openstaande inkoopfacturen en facturen

 

We werken aan de volgende punten:

We werken nog hard aan andere verbeteringen en het uitbreiden van de beschikbare features. We laten je weten wanneer deze gereed zijn. Onderstaand een aantal zaken waar we aan werken :

  • Rubriceren van rapportages zoals de periodevergelijking en periodebalans.
  • Een boekjaar afsluiten.

 


annette-contact-inorde

We staan voor je klaar

Heb je vragen over de vernieuwde online boekhoudapplicatie? Neem dan een kijkje bij de onderstaande Meestgestelde vragen.

Staat je vraag er niet bij? Aarzel niet contact met ons op te nemen, we helpen je graag. Je kunt ons bereiken op 0222 36 30 60. Stel je je vraag liever via e-mail? Stuur dan een berichtje naar klantenservice@snelstart.nl.

Meestgestelde vragen

Waarom ontwikkelt SnelStart deze vernieuwde online boekhoudapplicatie?

Met de komst van de vernieuwde applicatie verdwijnt het onderscheid tussen de verschillende SnelStart-applicaties. Deze  worden samengevoegd tot één systeem. In de vernieuwde SnelStart cloudomgeving is uiteindelijk alle functionaliteit van SnelStart beschikbaar. Zo voelt deze moderne applicatie toch heel vertrouwd aan.

Na bijna 40 jaar software ontwikkelen, is dit een belangrijk project, waarmee SnelStart slagvaardig blijft voor de toekomst. 

  • Eén applicatie, waardoor je niet langer hoeft te switchen tussen desktop en web
  • Verbeterde performance, doordat zowel de software als de database in de cloud staan
  • Platformonafhankelijke omgeving, waardoor ook Apple-gebruikers eenvoudig kunnen werken met SnelStart
  • De vernieuwde applicatie biedt nog meer mogelijkheden voor innovatie
  • De software draait vanuit de cloud in plaats van op je computer. Zo werk je automatisch met de laatste updates
  • Nieuwe intuïtieve gebruikersinterface (in ontwikkeling): vernieuwd en toch vertrouwd

 

Vanaf wanneer kan ik met de vernieuwde online boekhoudapplicatie werken?

Sinds september is een aantal boekhouders en accountants gestart met het uitproberen van een deel van de functionaliteiten in de vernieuwde applicatie. Hun eerste indruk is positief. De feedback wordt gebruikt om de applicatie verder te verbeteren. .

Zodra alles optimaal aansluit bij de wensen en behoeften maken we de software beschikbaar voor alle kantoren. We laten je tijdig weten wanneer je met de vernieuwde online boekhoudapplicatie aan de slag kunt.

Zijn er nieuwe functionaliteiten beschikbaar?

Houd deze pagina in de gaten voor updates. Onder het kopje Release notes vertellen we wat er onlangs is opgeleverd voor de testgroep en waar we in de komende tijd aan werken.

Kunnen ondernemers ook met de vernieuwde online boekhoudapplicatie werken?

De vernieuwde online boekhoudapplicatie is op dit moment alleen beschikbaar voor enkele accountants en boekhouders.  Op basis van hun feedback maken onze IT-developers aanpassingen en lossen ze gesignaleerde problemen op.

We laten je tijdig weten vanaf wanneer ondernemers gebruik kunnen maken van de vernieuwde online applicatie. 

 

Zijn er in de toekomst kosten verbonden aan het gebruik van de vernieuwde online boekhoudapplicatie?

In de toekomst betaal je abonnementskosten voor het gebruik van de SnelStart online boekhoudapplicatie, net zoals je nu abonnementskosten voor het gebruik van SnelStart 12 en SnelStart Web betaalt.