Nieuw in SnelStart 12.33


Back-up maken van een klantadministratie

Als u werkt met SnelStart Accountant, dan is het nu mogelijk om een back-up te maken van de online administratie van uw cliënt(en). De gemaakte back-up wordt weergegeven in het overzicht van back-ups bij uw cliënt.

 

Automatisch 's nachts mutaties inlezen in online administratie

Als u gebruik maakt van de directe bankkoppeling met uw ABN AMRO-rekening of uw Knab Zakelijk rekening, dan kunt u deze zo instellen dat 's nachts automatisch de mutaties worden bijgewerkt in uw online administratie.

Deze functionaliteit is nog in testfase en wordt daarom op dit moment nog beperkt beschikbaar gesteld.


Meer nieuwe basisopmaken toegevoegd

Naast de nieuwe basisopmaak voor facturen en offertes is nu ook voor een aantal andere verkoopdocumenten een nieuwe basisopmaak ingevoerd. Het gaat om de volgende documenten:

  • Bevestiging
  • Werkbon
  • Pakbon
  • Pakbon Backorder (inControle)

Hiermee krijgen ook deze documenten een moderner uiterlijk. Bovendien is de regelhoogte van alle basis factuuropmaken verkleind van 0,58 naar 0,50.

Nog makkelijker boekhouden met SnelStart 12.33


Administratie openen

  • In SnelStart 12.32 kon een foutrapport optreden bij het openen van de administratie of bij het inlezen van bankafschriften:
    'NullReferenceException: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object.'

    De oorzaak hiervan was dat afschriften werden ingelezen die al op een eerder moment waren ingelezen in een oudere versie, SnelStart 12.22 of lager.

Inkopen

  • Op het tabblad Inkoopboeking is de kolom Grootboek breder gemaakt.

Verkopen - UBL

  • Het in nu mogelijk om een extern referentienummer mee te geven in een UBL-bestand dat u naar uw klant verstuurt. Dit referentienummer kunt u invullen in het veld 'omschrijving' in het kader 'algemeen' in het verkoopscherm. In het verleden gaf SnelStart het interne ordernummer mee.

Lijst/Grafiekontwerpen

  • Het foutrapport “FileNotFoundException: Kan bestand of assembly DevExpress.Pdf.v16.1.Core of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden.” dat optrad bij het exporteren van een grafiek naar pdf is opgelost.

Notificaties

  • De notificatie bij een afgekeurde btw- / icp-aangiftes bevat nu ook de administratienaam, gebruiker die de aangifte heeft verzonden en datum van verzending.

Overzichten

  • Bij overzicht Klanten - Alle facturen per periode is de afstand tussen factuurnummer en relatienaam groter gemaakt.
  • Bij overzicht Inkopen - Openstaande bestellingen is het ordernummer zichtbaar gemaakt.
  • Op diverse omzetlijsten (artikelen, artikelen met aantal verkocht, klanten en leveranciers) wordt nu ook de periode getoond.

Factuuropmaak en sjablonen

  • In de opmaakeditor is het knopje Help werkend gemaakt. Deze linkt nu door naar een artikel op het kennisplein.

Ribbon (menubalk)

  • De optie 'Openstaande inkoopfacturen' is nu direct in de Ribbon zichtbaar op tabblad RELATIES en RAPPORTAGE.
  • In het tabblad FACTUREN zijn de knoppen Omzetlijst klanten, Openstaande verkoopfacturen en Openstaande inkoopfacturen toegevoegd.

Verkopen

  • Als vanuit Verkopen een kopie van een factuur naar een nieuwe (credit)factuur werd gemaakt, kwam er geen bijlage bij de boeking.