Werken in de bèta-versie
Werken in een bèta-versie geeft je dé kans om je stem te laten horen over de software waarmee je iedere dag werkt.
We willen vooral dat je lekker aan de slag gaat in de vernieuwde boekhoudapplicatie. Hoe meer, hoe beter, want dan kunnen wij de software sneller en gerichter optimaliseren. En zo beschik jij straks over intuïtieve software die je optimaal ondersteunt.
Daarom vragen we je ook om eerlijk te zijn. Wat vind je fijn? Wat vind je vervelend? Je kunt je feedback geven via het Feedback Forum.
Heb je vragen over de applicatie? Rechtsboven in het scherm vind je een knop naar het Kennisplein voor SnelStart 23.
Let op: het gaat om een bèta-versie. Dit houdt in dat beschikbare functionaliteiten misschien nog kleine aanpassingen nodig hebben. En dat nog niet alle functionaliteiten beschikbaar zijn.
Let op: je kunt alleen online administraties openen in SnelStart 23.
Veelgenoemde feedback
Jouw input is van groot belang en we zijn enorm dankbaar voor je hulp bij het verbeteren van de vernieuwde applicatie. Alle feedback wordt zorgvuldig bekeken en beoordeeld.
De focus bij het ontwikkelen van de software ligt in eerste instantie op het creëren van een goed functionerende applicatie met alle benodigde functionaliteit. De ontwikkelcapaciteit zetten we daarbij zo optimaal mogelijk in. Dit betekent dat we feedback over 'bugs' (fouten in de software) zo snel mogelijk oplossen.
Echter, dit betekent ook dat we een aantal andere feedbackpunten pas op een later moment oppakken, ook al worden deze verbeterpunten door meerdere gebruikers benoemd. Bij de onderstaande release notes vind je een overzicht van deze verbeterpunten.
Release notes
21 juni 2023
De volgende functionaliteiten zijn beschikbaar in SnelStart 23:
- Administratiebeheer
- Administratie aanmaken
- Relaties
- Klanten en leveranciers aanmaken
- Boekhouden
- Dagboeken (incl. OCR voor inkopen én verkopen)
- Instellen grootboekrekeningen
- Instellen rubrieken
- Instellen kostenplaatsen
- Inclusief bankafschrift toevoegen
- Btw- en ICP-aangifte. Houd er rekening mee dat een aantal onderdelen nog in ontwikkeling zijn. Dit zijn:
- Aangifte indienen namens de klant
- Aangifte mailen naar de klant
- Btw privégebruik
- Afdrukken van de aangifte (dit kan nu alleen via de browser)
- OSS-aangifte overzicht
- RGS Brugstaat
- Bedrijfsmiddelen
- Cliënt controle
- Periode blokkade
- Financiële rapportages
- Grootboekmutatiekaarten (meer mogelijkheden bij sorteren, filteren en kiezen kolommen)
- Kolommenbalans (met rubricering o.b.v. RGS en eigen ingestelde rubricering)
- Periodebalans
- Periodevergelijking
- Overzicht openstaande inkoopfacturen en facturen
Alle feedback wordt zorgvuldig bekeken en beoordeeld. De focus bij het ontwikkelen van de software ligt in eerste instantie op het creëren van een goed functionerende applicatie met alle benodigde functionaliteit. De ontwikkelcapaciteit zetten we daarbij zo optimaal mogelijk in. Dit betekent dat we feedback over 'bugs' (fouten in de software) zo snel mogelijk oplossen.
Echter, dit betekent ook dat we een aantal andere feedbackpunten pas op een later moment oppakken, ook al worden deze verbeterpunten door meerdere gebruikers benoemd. Onderstaand vind je een overzicht van deze verbeterpunten.
- Accountantsdashboard / Controleren werkvoorraad: http://snelstart.uservoice.com/forums/946780/suggestions/46361245
- Het controleren van het banksaldo: http://snelstart.uservoice.com/forums/946780/suggestions/45677872
- Het kopiëren van memoriaalboekingen: http://snelstart.uservoice.com/forums/946780/suggestions/45612118
- Overzicht (kolommenbalans, periodebalans, periodevergelijking etc.) afdrukken naar PDF: http://snelstart.uservoice.com/forums/946780/suggestions/45585805
- Audittrail (bijhouden wie wat gedaan heeft in de administratie): http://snelstart.uservoice.com/forums/946780/suggestions/46548049
- Meerdere boekingen tegelijk aanpassen: http://snelstart.uservoice.com/forums/946780/suggestions/46419637
- Bankmutatie zoeken vanuit openstaande factuuroverzicht: http://snelstart.uservoice.com/forums/946780/suggestions/46033723
- Meerdere punten m.b.t. bedrijfsmiddelen waaronder het aanmaken van een activastaat en het tonen van de huidige boekwaarde.
- Werken met tabbladen zoals in SnelStart 12.
- Uitgebreid zoeken zoals in SnelStart 12.
- Onthouden van filters.
- Diverse lay-out issues, zoals witruimte, lettertype en -grootte, kleuren, benamingen etc. Deze punten worden goed bekeken en waar nodig aangepast.
Op het Feedbackforum kun je stemmen op feedback van andere gebruikers. Het aantal stemmen weegt mee bij het bepalen van de zaken die we het eerst oppakken, dus laat weten wat jij belangrijk vindt.
We ontwikkelen op dit moment de functionaliteit rondom het exporteren en afdrukken van overzichten. Daarnaast werken we aan een aantal kleine verbeterpunten die naar voren kwamen bij het gebruik door een grotere groep kantoren.
In de komende tijd werken we aan andere ontbrekende boekhoudfunctionaliteiten, zoals aangifte mailen, btw privégebruik, gebruikersbeheer (rollen en rechten), rapporten beschikbaar maken in de applicatie en het boekjaar afsluiten.
-
Ga naar de URL van de applicatie: https://boekhouden.snelstart.nl.
-
Log in met je SnelStart gebruikersnaam en wachtwoord (de gegevens die je gebruikt om in te loggen in SnelStart 12 of SnelStart Web).
-
We horen graag wat je van de vernieuwde applicatie vindt via het Feedback Forum: www.snelstart.nl/feedbackforum
Toelichting van onze directeur Herman Weessies

Zo start je
-
Ga naar de URL van de applicatie: https://boekhouden.snelstart.nl.
-
Log in met je SnelStart gebruikersnaam en wachtwoord (de gegevens die je gebruikt om in te loggen in SnelStart 12 of SnelStart Web).
-
We horen graag wat je van de vernieuwde applicatie vindt via het Feedback Forum: www.snelstart.nl/feedbackforum
Heb je vragen over de applicatie? Rechtsboven in het scherm vind je een knop naar het Kennisplein voor SnelStart 23.
Op het Feedbackforum kun je ook stemmen op feedback van andere gebruikers. Het aantal stemmen weegt mee bij het bepalen van de zaken die we het eerst oppakken, dus laat weten wat jij belangrijk vindt.
Meestgestelde vragen
Meestgestelde vragen
Wil je weten hoe je een functionaliteit in SnelStart 23 kunt gebruiken? Neem dan een kijkje op het Kennisplein speciaal voor SnelStart 23.
Je vindt de knop naar het Kennisplein rechtsboven in de applicatie.
Staat je vraag er niet bij? Aarzel niet om contact op te nemen, we helpen je graag. Bel onze klantenservice via (0222) 36 30 60 of mail naar klantenservice@snelstart.nl.
Nee, je kunt in SnelStart 23 alleen administraties die online staan bekijken en bewerken.
Lokale of netwerk administraties verschijnen niet in de lijst met administraties die je kunt openen in SnelStart 23.
De vernieuwde software bevindt zich in de bèta-fase. Dit betekent dat de beschikbare functionaliteiten misschien nog kleine aanpassingen nodig hebben, die pas aan het licht komen tijdens het testen met een grotere groep gebruikers. Daarom is jouw feedback zo waardevol.
De vernieuwde boekhoudapplicatie bevat nog niet alle functionaliteiten van de huidige software. De bèta-versie bestaat uit de boekhoudfunctionaliteiten waar je dagelijks en periodiek mee werkt in de praktijk. De volgende functionaliteiten zijn beschikbaar in de vernieuwde software:
- Administratiebeheer
- Administratie aanmaken
- Relaties
- Klanten en leveranciers aanmaken
- Boekhouden
- Dagboeken (incl. OCR voor inkopen én verkopen)
- Instellen grootboekrekeningen
- Instellen rubrieken
- Instellen kostenplaatsen
- Inclusief bankafschrift toevoegen
- Btw- en ICP-aangifte. Houd er rekening mee dat een aantal onderdelen nog in ontwikkeling zijn. Dit zijn:
- Aangifte indienen namens de klant
- Aangifte mailen naar de klant
- Btw privégebruik
- Afdrukken van de aangifte (dit kan nu alleen via de browser)
- OSS-aangifte overzicht
- RGS Brugstaat
- Bedrijfsmiddelen
- Cliënt controle
- Periode blokkade
- Financiële rapportages
- Grootboekmutatiekaarten (meer mogelijkheden bij sorteren, filteren en kiezen kolommen)
- Kolommenbalans (met rubricering o.b.v. RGS en eigen ingestelde rubricering)
- Periodebalans
- Periodevergelijking
- Overzicht openstaande inkoopfacturen en facturen
We verwachten dat je tijdens het gebruik van de vernieuwde software feedback geeft. Jouw feedback is belangrijk en zorgt ervoor dat de applicatie optimaal aansluit op de wensen en behoeften van onze gebruikers.
We willen vooral dat je lekker aan de slag gaat in de vernieuwde boekhoudapplicatie. Hoe meer, hoe beter, want dan kunnen wij de software sneller en gerichter optimaliseren. En zo beschik jij straks over intuïtieve software die je optimaal ondersteunt. Daarom vragen we je ook om eerlijk te zijn. Wat vind je fijn? Wat mis je? Wat vind je vervelend? Jouw inzichten helpen ons enorm.
Kortom: pak deze kans om feedback te geven over de software waar je dagelijks mee werkt. Zo zorg je dat jouw boekhoudapplicatie nóg beter aansluit op je eigen wensen en behoeften. Je kunt ons je feedback geven via het Feedback Forum: www.snelstart.nl/feedbackforum.
Zodra we zeker weten dat de functionaliteiten goed werken met meer gebruikers, schalen we op. Dat doen we in kleine stappen. Bij elke stap geven we een extra groep kantoren toegang tot de applicatie.
Ja, als je collega's met dezelfde licentie voor het pakket Accountant werken (met hetzelfde relatienummer) dan hebben ze ook toegang tot SnelStart 23.
Maken je collega's ook gebruik van SnelStart 23? Deel dan deze pagina, dan blijven ze op de hoogte van alle ontwikkelingen.
Ja, je werkt met dezelfde gegevens als in de andere SnelStart-applicaties.
De vernieuwde boekhoudapplicatie bevat nog niet alle huidige functionaliteiten. Een aantal taken moet je nog verrichten in de SnelStart 12 (desktop) of Web-omgeving. De gegevens worden echter opgeslagen in één database. Daardoor maakt het niet uit in welke applicatie je werkt: SnelStart 12, de Web-omgeving of de vernieuwde boekhoudapplicatie. De gegevens worden tussen de applicaties gesynchroniseerd.
De bèta-versie bestaat uit de boekhoudfunctionaliteiten waar je dagelijks en periodiek mee werkt in de praktijk. In de dienstverlening aan je klanten kun je de nieuwe applicatie gebruiken voor het inrichten, verwerken en controleren van de boekhouding en het verzorgen van de aangifte.
De vernieuwde boekhoudapplicatie bevat nog niet alle huidige functionaliteiten. Verzorg je ook de facturatie, betalingen of incasso's voor je klant? Dit kan nog niet met de nieuwe applicatie. Deze functionaliteit is voorlopig alleen beschikbaar in de SnelStart-desktopapplicatie.
Nee. Een selecte groep boekhouders en accountants werkt sinds september 2022 al met onze vernieuwde boekhoudfunctionaliteit. Hun feedback is gebruikt om de applicatie verder te ontwikkelen naar de volgende stap.
- Ontbrekende boekhoudfunctionaliteiten, zoals aangifte mailen, btw privégebruik, gebruikersbeheer (rollen en rechten), exporteren van overzichten naar PDF en Excel, rapporten beschikbaar maken in de applicatie en het boekjaar afsluiten.
- Aanpassingen voor zaken die aan het licht komen bij gebruik door een grotere groep gebruikers.
In de volgende fase gaan we aan de slag met de inkoop- en verkoopfunctionaliteit. Deze functionaliteiten ontwikkelen we in eerste instantie met een testgroep boekhouders en accountants. Zodra we zeker weten dat de functionaliteiten goed werken, schalen we op en voegen we de functionaliteiten toe aan de bèta-versie van de vernieuwde Accountant-applicatie. Wanneer alle functionaliteiten zijn toegevoegd en alles goed werkt, wordt de software op de markt gebracht.
SnelStart 23 is op dit moment alleen beschikbaar voor accountants en boekhouders. Op basis van hun feedback maken onze IT-developers aanpassingen en lossen ze gesignaleerde problemen op.
We laten je tijdig weten vanaf wanneer ondernemers gebruik kunnen maken van de vernieuwde online applicatie.
Voorlopig kun je SnelStart 12 gewoon blijven gebruiken.
De gegevens worden opgeslagen in één database. Daardoor maakt het niet uit in welke applicatie je werkt: SnelStart 12, de Web-omgeving of SnelStart 23. De gegevens worden tussen de applicaties gesynchroniseerd.

We staan voor je klaar
Vragen over onze vernieuwde software?
Aarzel niet om contact op te nemen, we helpen je graag. Bel onze klantenservice via (0222) 36 30 60 of mail naar klantenservice@snelstart.nl.