Waarom moet ik inloggen?

Waarom inloggen van belang is

Vanaf SnelStart 12 verschijnt bij het opstarten van het programma een inlogvenster. Inloggen is noodzakelijk om bijvoorbeeld uw programma te activeren. Maar er zijn meer redenen:


Licenties

Bij het inloggen maakt u verbinding met het SnelStart Services Platform. Via dit platform is het invoeren of kopiëren van licentiecodes niet (meer) nodig. Zodra u inlogt wordt de juiste licentie automatisch opgehaald. Ook bij een wijziging in uw licentie wordt deze automatisch toegepast op elke werkplek waar u SnelStart gebruikt.


Gebruikersbeheer

Na het inloggen komt u in het venster administratiebeheer terecht. Hier kunt u kiezen voor de knop gebruikers. Hier kunt u voor medewerkers die ook met SnelStart moeten werken extra gebruikers aanmaken en beheren. Daarnaast kunt u hier ook de rechten van de extra gebruikers regelen.

Deze extra gebruikers krijgen een eigen SnelStartID, bestaande uit een uniek e-mailadres en een wachtwoord dat zij zelf in moeten stellen. Met het eigen SnelStartID kunnen de extra gebruikers inloggen in SnelStart en administraties openen die onder de account vallen.
Lees of bekijk hier meer over gebruikersbeheer.


Beveiliging van uw gegevens

Als u uw administratie opent terwijl u bent ingelogd, wordt deze eigendom van uw account. Hiermee worden uw gegevens gekoppeld aan uw administratie om zo een betere beveiliging van uw gegevens te waarborgen. Hierdoor kunnen externe gebruikers met een SnelStartID die niet onder het account vallen de administratie niet openen en zich dus niet onrechtmatig toegang verschaffen tot de bedrijfsgegevens.

Wie kan mijn administratiegegevens inzien?
Uw gegevens worden in een beveiligde softwareomgeving opgeslagen indien uw administratie online staat. Alleen uzelf en de gebruikers die u rechten geeft kunnen uw gegevens inzien. Onze (helpdesk)medewerkers hebben dus geen toegang tot uw offline of online administratie. Voor meer informatie zie onze algemene voorwaarden.


Administratie vrijgeven

Wilt u uw administratie overdragen aan een gebruiker van een ander SnelStart account, bijvoorbeeld als u de administratie voor uw cliënt heeft ingericht en deze vervolgens wilt overdragen, dan is het mogelijk het eigendom op te heffen. De accountgegevens worden dan verwijderd en de administratie kan door elke willekeurige SnelStart gebruiker worden geopend.

Het vrijgeven van een administratie is alleen mogelijk wanneer u bent ingelogd. Alleen dan kunnen wij verifiëren of u de eigenaar bent en dus de administratie mag vrijgeven.
Lees hier meer over het vrijgeven van een administratie.


Versturen van btw-aangifte of opgaaf ICP

Ook het versturen van een btw-aangifte of opgaaf ICP gaat via het SnelStart Services Platform. Uw aangifte wordt beveiligd aangeboden aan het platform, omgezet in SBR-formaat en vervolgens beveiligd doorgestuurd naar de belastingdienst.
Lees of bekijk hier meer over het versturen van de btw-aangifte.


Werken in een online administratie

Met een online administratie krijgt u naast een goede samenwerking met de accountant / administratiekantoor, meer inzicht en sneller advies ook een betere ondersteuning. Ook bespaart u in de kosten, omdat uw boekhouding niet meer bij u op locatie bijgewerkt hoeft te worden. Door in te loggen heeft uzelf, altijd en overal, direct toegang tot actuele gegevens en bent u altijd op de hoogte van uw financiële situatie. Met een online administratie kunt u ook werken op meerdere locaties. Lees of bekijk hier meer over werken in een online administratie.

E-mailen via het platform

Tot slot dient u ook ingelogd te zijn op het SnelStart Service Platform als u gebruikt maakt van de mailservice. Oftewel, als u e-mails verstuurt via het SnelStart Service Platform.