![]() |
|
Nieuw in SnelStart 12.9
Bijlagen bij boekingenin-pakket
Beschikbaar in de pakketten: inStap, inKaart, inBalans, inZicht en inControle Bij boekingen in het boekhoudvenster is het mogelijk bestanden tot max. 10Mb als bijlage toe te voegen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een PDF-bestand van een factuur. Bijgevoegde bestanden kunnen worden bekeken vanuit SnelStart. Beschikt u nog niet over inStap, inKaart, inBalans, inZicht of inControle? Klik hier om direct over te stappen. |
Handmatig bankafschriften inlezenin-pakket
Beschikbaar in de pakketten: inKaart, inBalans, inZicht en inControle In het boekhoudvenster is het nu mogelijk direct een gedownload afschriftbestand in te lezen. In plaats van het bestand op te moeten slaan in een gespecificeerde map, kan nu een afschriftbestand in een willekeurige map gekozen worden. De standaardlocatie is echter de map Downloads, omdat hier de meeste bestanden automatisch worden opgeslagen. Beschikt u nog niet over inStap, inKaart, inBalans, inZicht of inControle? Klik hier om direct over te stappen. |
Pakketkeuze voor accountantsin-pakket
Beschikbaar in het pakket: SnelStart Accountant In het scherm Licentiebeheer kunnen accountants- en administratiekantoren, die werken met SnelStart Accountant, hun pakketinstelling aanpassen aan het pakket dat hun klanten gebruiken. Beschikt u nog niet over in het nieuwe SnelStart Accountant pakket? Klik hier om direct over te stappen. |
Uitbreiding functionaliteiten van het pakket inZichtDe volgende functionaliteiten, die eerder vanaf inControle beschikbaar waren, zijn bij het pakket inZicht toegevoegd:
|
TLS/SSL encryptie beschikbaar bij e-mailen vanuit SnelStartVoor het versturen van facturen e.d. vanuit SnelStart is het nu ook mogelijk gebruik te maken van TLS/SSL encryptie. Hierdoor kan er ook gemaild worden met gebruik van Hotmail- en Gmailaccounts. |
![]() |
|
Nieuw in voorgaande versies van SnelStart 12
Betalingskenmerk btw-aangifteHet betalingskenmerk en btw-nummer zijn zichtbaar in het btw-venster. Daarnaast is ook het IBAN van de belastingdienst zichtbaar in dit venster. Deze gegevens kunnen worden gekopieerd om ze te plakken in bijvoorbeeld een e-mailbericht of te gebruiken voor de betaling. |
Aangifte BTW en ICP: instellingen ondertekenen worden onthoudenDe gegevens die worden ingevuld bij ‘Aangifte ondertekenen’ worden onthouden. Zo worden de voorletters, tussenvoegsel, achternaam, telefoonnummer en beconnummer onthouden, zodat een volgende aangifte sneller kan worden gedaan. |
Uitbreiding functionaliteiten van het pakket inZichtDe volgende functionaliteiten, die eerder vanaf inControle beschikbaar waren, zijn bij het pakket inZicht toegevoegd:
|
BTW verlegd nu vanaf inKaartDe functionaliteit van btw-verlegd is verschoven naar inKaart, dit was voorheen inBalans. |
RDW wijzigingenWettelijke RDW-wijzigingen met betrekking tot afmelden APK zijn in het pakket toegepast. |
GrossierkoppelingenVanaf SnelStart 12.7 is het mogelijk om met SnelStart Garage uw administratie direct te koppelen met webshops van diverse grossiers zoals PartsCat (voorheen Brezan) en grossiers die zijn aangesloten bij Mijngrossier.nl en Aldoc. |
Verbeterde verwerking gestorneerde postenVanaf SnelStart 12.7 kunnen gestorneerde posten opnieuw worden klaargezet. Gestorneerde posten worden bovendien duidelijk gemarkeerd en voorzien van een afkeurcode. Hierdoor ziet u direct de reden van storneren. Lees meer... |
Wettelijke wijzigingDe gebreken die de APK-keurmeester kan opgeven zijn veranderd. Dit houdt in dat enkele gebreken zijn vervallen en nieuwe gebreken zijn toegevoegd. Daarnaast zijn er enkele tekstuele wijzigingen doorgevoerd. Deze wijziging is per 1 april 2015 ingegaan. |
TabbladbeheerVanaf SnelStart 12.5 kunt u gebruik maken van tabbladbeheer in het verkoop- en het inkoopvenster. Met het de knop tabbladen zet u SnelStart in de wijzigstand en kunt u de losse kaders schermonderdelen naar eigen inzicht verplaatsen. Van elk schermonderdeel kunt u een eigen tabblad maken, maar het is ook mogelijk om alle losse tabbladen te verzamelen als kader in het tabblad Algemeen. Lees en bekijk hier alles over tabbladbeheer. |
VoertuigenPer 1 maart 2015 past het RDC de berichtgeving aan rondom ORB. SnelStart heeft aanpassing gedaan zodat u deze diensten ook na 1 maart 2015 kan blijven gebruiken. |
Aanpassingen voor aangifte btw en ICP 2015Per 1 februari 2015 moet een OB en ICP aangifte met de Nederlands Taxonomie 9.0 verstuurd kunnen worden. In januari heeft SnelStart in het SnelStart Services platform taxonomie geïmplementeerd zodat u de aangiftes kan blijven versturen. |
Drempelbedrag instellen voor facturen via verkooporderbeheerIn SnelStart heeft u nu de mogelijkheid om een drempelbedrag voor factureren in te stellen. U stelt hiermee kleine factuurbedragen tijdelijk uit. Facturen worden verzameld totdat het minimum factuurbedrag is bereikt, of het ingestelde aantal dagen verstreken is. Lees hier meer over een drempelbedrag instellen. |
Online administratie (Beta)In SnelStart 12 is het nu mogelijk om naast een lokale of netwerk administratie ook een online administratie aan te maken. Een online administratie geeft u veel voordelen zoals het eenvoudig samenwerken met een administratiekantoor of accountant wanneer deze ook met SnelStart werkt. Omdat de online administratie een Beta is, zal deze op aanvraag beschikbaar zijn. Een online administratie kunt u hier aanvragen. Bekijk hier ons webinar over online administratie. |
Online back-up (Beta)In SnelStart 12 is de online back-up opgenomen. Hier vindt u een overzicht van alle back-ups die gemaakt zijn van uw online administraties. U kunt deze back-ups terugzetten, verwijderen of downloaden. |
Responsive User InterfaceIn SnelStart 12 zijn de belangrijkste schermen voorzien van een responsive user inferface. Dit betekent dat de schermen meeschalen met de resolutie van uw computer, de teksten zijn daarmee beter leesbaar geworden. |
Nieuwe productnamenDe software hanteert vanaf SnelStart 11 vijf nieuwe productnamen die staan voor vijf verschillende pakketten. De pakketten zijn samengesteld op basis van specifieke eigenschappen. U kunt kiezen uit inStap, inKaart, inBalans, inZicht of inControle. Heeft u nog een of meerdere oude producten van SnelStart? Dan verandert er voor u niets. Bij uitbreiding van uw software functionaliteit zult u pas overgaan op een van de vijf nieuwe pakketten. Bekijk hier ons webinar over het nieuwe licentiemodel. |
UitstralingSnelStart 12 hebben wij voorzien van een hedendaagse uitstraling. Er is ook aandacht besteed aan de lettertypes en de leesbaarheid van het product. |
Snel StartenIn SnelStart 12 is gekozen voor een nog gemakkelijker navigeerbaar menu (Ribbon). Onderdelen die u veel gebruikt vindt u op de verwachte plaats. Onderdelen die u minder gebruikt vindt u onder 'Instellingen'. Het menu 'Onderhoud' is verleden tijd. Op deze manier kunt u sneller het gewenste resultaat boeken. De functionaliteiten zijn uiteraard gelijk gebleven. Om gemakkelijker te wisselen tussen vensters is er voor gekozen om de vensters in tabbladen te tonen. Bekijk hier ons webinar over Starten met SnelStart 12. |
AdministratiebeheerHet oude menu 'Administratie' is met de komst van het nieuwe navigeermenu uitgefaseerd. De functionaliteiten vindt u grotendeels terug in het scherm 'Administratiebeheer'. |
Nieuwe database techniekHet database type MDB (MS Access) is in SnelStart 12 niet langer beschikbaar. Reden hiervoor is dat MDB in bepaalde situaties niet de gewenste stabiliteit geeft en uw database daardoor corrupt kan raken. Maakt u gebruik van een MDB administratie, dan wordt deze in SnelStart 12 geconverteerd naar een administratie van het type SQL. Bij de installatie van SnelStart 12 wordt SQL Express LocalDB geïnstalleerd op uw computer. Deze heeft u nodig om uw lokale SQL administratie te openen in SnelStart 12. De conversie van MDB naar het nieuwe type administratie gaat automatisch. Om uw data veilig te stellen maakt SnelStart 12 eerst een back-up van uw huidige administratie en plaatst deze in de map 'Backup MDB'. Deze map vindt u in dezelfde map als uw administratie. Bekijk hier ons webinar over multi-users en het gebruik van een lokale administratie in localDB. In SnelStart 12 is de optie om automatisch een herstelpunt te maken voor MDB administraties verwijderd. |
Nieuw standaard back-up formaatEen nieuwe back-up wordt in SnelStart 12 geëxporteerd naar een bacpac bestand. Dit is een standaard backup formaat van Microsoft SQL. Backups ouder dan versie 7 van SnelStart kunnen niet meer worden teruggezet in SnelStart 12. Hiervoor kan SnelStart 11 gebruikt worden. |
SnelStart Services PlatformSnelStart 12 werkt i.c.m. het SnelStart Services Platform. Dit is een online platform dat is voorzien van extra diensten die uw werkproces gemakkelijker maken, zoals het ophalen van uw licentiecode en het elektronisch aanleveren van uw aangifte via SBR. |
InloggenBij het opstarten van SnelStart 12 wordt een inlogscherm getoond. Met dit inlogscherm authentiseert u zich met uw Mijn SnelStart-inloggegevens voor het SnelStart Services Platform, en kunt u dus gebruik maken van de extra diensten van SnelStart. Bij het inloggen wordt direct uw licentie opgehaald en ingesteld. Deze hoeft u dus zelf niet meer op te halen vanuit Mijn SnelStart op de website. |
Eenvoudig werken met meerdere gebruikersHet werken met meerdere gebruikers is vanaf SnelStart 12.3 aanzienlijk verbeterd. In tegenstelling tot vorige versies wordt er vanaf SnelStart 12.3 gebruik gemaakt van één systeem voor het werken met meerdere gebruikers. |
Extra gebruikers aanmakenHeeft u een van de nieuwe vijf pakketten inStap, inKaart, inBalans, inZicht of InControle en wilt u met meerdere gebruikers in uw administratie(s) werken? Dan kunt u deze gebruikers aanmaken in het scherm 'Gebruikers'. De gebruikers die u aanmaakt ontvangen per e-mail instructies over het instellen van een wachtwoord en het downloaden van de software. |
RollenVoor de gebruikers die u aanmaakt in het scherm Gebruikers kunt u een rol instellen.
Standaard
|
SnelStart klaar voor SBR!SnelStart 12 is geschikt voor het aanleveren van een SBR aangifte (OB en ICP) aan de Belastingdienst. Dit is een dienst die wordt geleverd via het SnelStart Services Platform. Om van deze dienst gebruik te maken dient u te zijn ingelogd in SnelStart 12 met uw Mijn SnelStart-gegevens. Bekijk hier ons webinar over SBR-aangifte. |
![]() |
Voor het opgeloste punt staat een code beginnend met C003..., C004..., KB... of TFS... Deze code verwijst naar onze interne systemen. Mocht u vragen hebben over een bepaald punt, dan kunt u met deze code uw vraag stellen bij onze klantenservice. |
Administratiebeheer
TFS42672 | De optie “Laatst geopende administratie” geeft geen Fase 6 foutmeldingen meer. |
C00385182 | De grootte van de online administraties is nu zichtbaar in het info scherm |
TFS30554 | Het is vanaf nu zichtbaar of een netwerk administratie onder Windows of SQL authenticatie is toegevoegd in de administratielijst. Daarnaast is zichtbaar indien gebruik gemaakt wordt van SQL authenticatie welke gebruiker dit is. |
Licentiebeheer
TFS43132 | Indien gebruik wordt gemaakt van de accountant licentie is het mogelijk om te wisselen tussen de verschillende InPakketten, zodat het voor u als accountant / dealer mogelijk is om aan klanten de verschillen te laten zien tussen de verschillende pakketten. |
Verkopen / Verkooporderbeheer
C00430803 | Het klantnummer in digitale facturen (UBL) wordt nu in het standaard veld opgeslagen. Waardoor deze bestanden beter uitwisselbaar zijn tussen verschillende systemen. Bij het aanmaken van een UBL-bestand stond het klantnummer in de tag CustomerAssignedAccountID in plaats van SupplierAssignedAccountID |
TFS36686 | De beschikbare acties onder de knop [Factuur] waren niet goed te selecteren. |
Boekhouden
TFS42629 | Het openen van het boekhoudvenster is geoptimaliseerd. |
C00470405 | Bankboekingen bleven onterecht gemarkeerd als ongelezen indien kostenplaats verplicht was. |
C00370767 | Het inlezen van een digitale facturen (UBL) ging niet goed, indien in het bestand specifieke tekens stonden. |
BTW aangifte
C00509460 | Bij een afdruk van de BTW aangifte werd de datum onjuist getoond. |
C527343 | Het betalingskenmerk bij fiscale eenheid werd verkeerd berekend. |
ICP aangifte
C00407476 | ICP aangifte bij gebroken boekjaar wordt over verkeerde periode berekend indien periode per maand. |
Importeren
C00351243 | De melding "Er kan niet gezocht worden naar een doel record gezocht worden met een Lege tekst" tijdens het importeren van gegevens komt nu niet meer onnodig naar voren. |
Integratie
TFS31209 | Gateway documentatie (SnelStartGatewayInterface.chm) is geactualiseerd. Deze bevat nu de laatste wijzigingen en updates. |
Diversen
C00406211 | De ribbon (het menu) in SnelStart werd niet goed weergegeven bij een DPI van 125 of hoger |
![]() |
Voor het opgeloste punt staat een code beginnend met C003..., C004..., KB... of TFS... Deze code verwijst naar onze interne systemen. Mocht u vragen hebben over een bepaald punt, dan kunt u met deze code uw vraag stellen bij onze klantenservice. |
Administratiebeheer
C00510563 | Indien het vinkje laatst geopende administratie aan staat kunt u bij een SQL administratie die is toegevoegd onder SQL authenticatie de volgende melding krijgen: Fase 4: openen database. Login failed for user ''. Daarna kunt u wel gewoon de administratie openen. |
C00491878 | Bij online zetten van een grote administratie mislukt het om een backup terug te zetten. |
Factureren
C00329305 | In sommige gevallen was het zo dat afbeeldingen verdwenen bij het afdrukken / e-mailen van facturen/herinneringen/aanmaningen. Dit punt is niet opgelost. |
C00528909 | Kopie opmaak uit andere administratie geeft fout(rapport) Login failed for user 'login_xx'. |
![]() |
Let op: Als een administratie geopend is in 12.9 kan deze niet meer in 12.4.0 of ouder worden geopend, maar wel in 12.4.2 of hoger. |