![]() |
|
Nieuw in SnelStart 12.7
Grossierkoppelingen Vanaf SnelStart 12.7 is het mogelijk om met SnelStart Garage uw administratie direct te koppelen met webshops van diverse grossiers zoals PartsCat (voorheen Brezan) en grossiers die zijn aangesloten bij Mijngrossier.nl en Aldoc. Vanuit SnelStart plaatst u onderdelen in uw winkelwagentje bij de grossier. Deze onderdelen neemt u met één druk op de knop over in uw order in SnelStart en bestelt u eventueel direct. Lees meer... |
Verbeterde verwerking gestorneerde posten Vanaf SnelStart 12.7 kunnen gestorneerde posten opnieuw worden klaargezet. Gestorneerde posten worden bovendien duidelijk gemarkeerd en voorzien van een afkeurcode. Hierdoor ziet u direct de reden van storneren. Lees meer... |
Nieuw in voorgaande versies van SnelStart 12
Wettelijke wijzigingDe gebreken die de APK-keurmeester kan opgeven zijn veranderd. Dit houdt in dat enkele gebreken zijn vervallen en nieuwe gebreken zijn toegevoegd. Daarnaast zijn er enkele tekstuele wijzigingen doorgevoerd. Deze wijziging is per 1 april 2015 ingegaan. |
TabbladbeheerVanaf SnelStart 12.5 kunt u gebruik maken van tabbladbeheer in het verkoop- en het inkoopvenster. Met het de knop tabbladen zet u SnelStart in de wijzigstand en kunt u de losse kaders schermonderdelen naar eigen inzicht verplaatsen. Van elk schermonderdeel kunt u een eigen tabblad maken, maar het is ook mogelijk om alle losse tabbladen te verzamelen als kader in het tabblad Algemeen. Lees en bekijk hier alles over tabbladbeheer. |
VoertuigenPer 1 maart 2015 past het RDC de berichtgeving aan rondom ORB. SnelStart heeft aanpassing gedaan zodat u deze diensten ook na 1 maart 2015 kan blijven gebruiken. |
Aanpassingen voor aangifte btw en ICP 2015Per 1 februari 2015 moet een OB en ICP aangifte met de Nederlands Taxonomie 9.0 verstuurd kunnen worden. In januari heeft SnelStart in het SnelStart Services platform taxonomie geïmplementeerd zodat u de aangiftes kan blijven versturen. |
Drempelbedrag instellen voor facturen via verkooporderbeheerIn SnelStart heeft u nu de mogelijkheid om een drempelbedrag voor factureren in te stellen. U stelt hiermee kleine factuurbedragen tijdelijk uit. Facturen worden verzameld totdat het minimum factuurbedrag is bereikt, of het ingestelde aantal dagen verstreken is. Lees hier meer over een drempelbedrag instellen. |
Online administratie (Beta)In SnelStart 12 is het nu mogelijk om naast een lokale of netwerk administratie ook een online administratie aan te maken. Een online administratie geeft u veel voordelen zoals het eenvoudig samenwerken met een administratiekantoor of accountant wanneer deze ook met SnelStart werkt. Omdat de online administratie een Beta is, zal deze op aanvraag beschikbaar zijn. Een online administratie kunt u hier aanvragen. Bekijk hier ons webinar over online administratie. |
Online back-up (Beta)In SnelStart 12 is de online back-up opgenomen. Hier vindt u een overzicht van alle back-ups die gemaakt zijn van uw online administraties. U kunt deze back-ups terugzetten, verwijderen of downloaden. |
Responsive User InterfaceIn SnelStart 12 zijn de belangrijkste schermen voorzien van een responsive user inferface. Dit betekent dat de schermen meeschalen met de resolutie van uw computer, de teksten zijn daarmee beter leesbaar geworden. |
Nieuwe productnamenDe software hanteert vanaf SnelStart 11 vijf nieuwe productnamen die staan voor vijf verschillende pakketten. De pakketten zijn samengesteld op basis van specifieke eigenschappen. U kunt kiezen uit inStap, inKaart, inBalans, inZicht of inControle. Heeft u nog een of meerdere oude producten van SnelStart? Dan verandert er voor u niets. Bij uitbreiding van uw software functionaliteit zult u pas overgaan op een van de vijf nieuwe pakketten. Bekijk hier ons webinar over het nieuwe licentiemodel. |
UitstralingSnelStart 12 hebben wij voorzien van een hedendaagse uitstraling. Er is ook aandacht besteed aan de lettertypes en de leesbaarheid van het product. |
Snel StartenIn SnelStart 12 is gekozen voor een nog gemakkelijker navigeerbaar menu (Ribbon). Onderdelen die u veel gebruikt vindt u op de verwachte plaats. Onderdelen die u minder gebruikt vindt u onder 'Instellingen'. Het menu 'Onderhoud' is verleden tijd. Op deze manier kunt u sneller het gewenste resultaat boeken. De functionaliteiten zijn uiteraard gelijk gebleven. Om gemakkelijker te wisselen tussen vensters is er voor gekozen om de vensters in tabbladen te tonen. Bekijk hier ons webinar over Starten met SnelStart 12. |
AdministratiebeheerHet oude menu 'Administratie' is met de komst van het nieuwe navigeermenu uitgefaseerd. De functionaliteiten vindt u grotendeels terug in het scherm 'Administratiebeheer'. |
Nieuwe database techniekHet database type MDB (MS Access) is in SnelStart 12 niet langer beschikbaar. Reden hiervoor is dat MDB in bepaalde situaties niet de gewenste stabiliteit geeft en uw database daardoor corrupt kan raken. Maakt u gebruik van een MDB administratie, dan wordt deze in SnelStart 12 geconverteerd naar een administratie van het type SQL. Bij de installatie van SnelStart 12 wordt SQL Express LocalDB geïnstalleerd op uw computer. Deze heeft u nodig om uw lokale SQL administratie te openen in SnelStart 12. De conversie van MDB naar het nieuwe type administratie gaat automatisch. Om uw data veilig te stellen maakt SnelStart 12 eerst een back-up van uw huidige administratie en plaatst deze in de map 'Backup MDB'. Deze map vindt u in dezelfde map als uw administratie. Bekijk hier ons webinar over multi-users en het gebruik van een lokale administratie in localDB. In SnelStart 12 is de optie om automatisch een herstelpunt te maken voor MDB administraties verwijderd. |
Nieuw standaard back-up formaatEen nieuwe back-up wordt in SnelStart 12 geëxporteerd naar een bacpac bestand. Dit is een standaard backup formaat van Microsoft SQL. Backups ouder dan versie 7 van SnelStart kunnen niet meer worden teruggezet in SnelStart 12. Hiervoor kan SnelStart 11 gebruikt worden. |
SnelStart Services PlatformSnelStart 12 werkt i.c.m. het SnelStart Services Platform. Dit is een online platform dat is voorzien van extra diensten die uw werkproces gemakkelijker maken, zoals het ophalen van uw licentiecode en het elektronisch aanleveren van uw aangifte via SBR. |
InloggenBij het opstarten van SnelStart 12 wordt een inlogscherm getoond. Met dit inlogscherm authentiseert u zich met uw Mijn SnelStart-inloggegevens voor het SnelStart Services Platform, en kunt u dus gebruik maken van de extra diensten van SnelStart. Bij het inloggen wordt direct uw licentie opgehaald en ingesteld. Deze hoeft u dus zelf niet meer op te halen vanuit Mijn SnelStart op de website. |
Eenvoudig werken met meerdere gebruikersHet werken met meerdere gebruikers is vanaf SnelStart 12.3 aanzienlijk verbeterd. In tegenstelling tot vorige versies wordt er vanaf SnelStart 12.3 gebruik gemaakt van één systeem voor het werken met meerdere gebruikers. |
Extra gebruikers aanmakenHeeft u een van de nieuwe vijf pakketten inStap, inKaart, inBalans, inZicht of InControle en wilt u met meerdere gebruikers in uw administratie(s) werken? Dan kunt u deze gebruikers aanmaken in het scherm 'Gebruikers'. De gebruikers die u aanmaakt ontvangen per e-mail instructies over het instellen van een wachtwoord en het downloaden van de software. |
RollenVoor de gebruikers die u aanmaakt in het scherm Gebruikers kunt u een rol instellen.
Standaard
|
SnelStart klaar voor SBR!SnelStart 12 is geschikt voor het aanleveren van een SBR aangifte (OB en ICP) aan de Belastingdienst. Dit is een dienst die wordt geleverd via het SnelStart Services Platform. Om van deze dienst gebruik te maken dient u te zijn ingelogd in SnelStart 12 met uw Mijn SnelStart-gegevens. Bekijk hier ons webinar over SBR-aangifte. |

Voor het opgeloste punt staat een code beginnend met C003..., C004..., KB... of TFS... Deze code verwijst naar onze interne systemen. Mocht u vragen hebben over een bepaald punt, dan kunt u met deze code uw vraag stellen bij onze klantenservice.
Algemeen
(Notificaties) Notificaties vanuit het Service Platform waren tijdelijk uitgeschakeld. Deze zijn weer aangezet. | |
C00454118 | Bij de licenties InZicht en InControle stond na installatie onterecht de add-on: 'accountant' aan. |
TFS36726 | Horizontaal scrollen in diverse schermen functioneerde niet naar behoren. |
Facturen
C00456620 | (Verkopen) Na het scrollen in het verkopen venster kwam bij het afsluiten van SnelStart een foutrapport. |
C00449397 | (Tabbladbeheer) De tabbladinstellingen werden niet onthouden na een update. |
TFS26111 | (Verkopen) Betalingen registreren toonde geen totaalsaldo van geselecteerde facturen. |
C00431324 | (Verkopen) Er kwam een foutrapport bij het afsluiten SnelStart in specifieke gevallen als het scherm verkopen open stond. |
Boekhouden
C00384337 | Order/factuur F4 zoeken op klant, naam, venster viel in sommige gevallen buiten beeld. |
Administraties
TFS36886 | (Administratiebeheer) De lijst met administraties uit versie 12.4 werd onterecht meegenomen naar nieuwere versies. |
Periodeuitwisseling
C00451547 | Een periode exporteren gaf de foutmelding: incorrect syntax near ) indien er gebruik werd gemaakt van een memoveld bij extra velden of een kaartenbak. |
C00453000 | Periode exporteren gaf indien gebruik werd gemaakt van extra velden met daarin een afbeeldingsveld een foutrapport 'de opgegeven methode wordt niet ondersteund'. |
Artikelen
C00430122 | In het venster artikelen kwam een foutrapport na toetsen tab of enter bij de licentie InStap of zonder de licentie prijsmaker, omdat het scherm staffelprijzen onterecht werd getoond. |
Rapportage
C00358702 | Het oude logo van SnelStart stond in de voet van een afdruk, het logo is vervangen door het nieuwe logo in zwart/wit. |
TFS38286 | De overzichten van kostenplaatsen misten de omschrijving. |
Garage
C00462115 | Extra veld aanmaken bij voertuigen gaf de melding "de opgegeven methode wordt niet ondersteund." |
C00331437 | ORB gaf een foutmelding: "Formaat kentekendocumentnummer is ongeldig." |
Integratie (voorheen Gateway)
TFS38148 | (Gateway) De methode mtdGWayPdfFactuurOpslaan gaf een blanco pdf |
C00426429 | (Tabbladbeheer) De tabbladen Ordermemo/Abonnement/Financieel zijn niet beschikbaar in tabbladbeheer. |
Wordt verwacht
TFS35916 | (Garage) Wettelijke wijziging: Bij het raadplegen van voertuig-resultaat of antwoordbericht, worden zes brandstofsoorten teruggeleverd in plaats van twee. Deze wijziging gaat per 1 april 2015 in. Door de late aanlevering van de specificaties kon deze wijziging helaas niet op tijd worden doorgevoerd. De RDW zal coulance toepassen totdat alle softwareleveranciers hun programma hebben aangepast. |
![]() |
Let op: Als een administratie geopend is in 12.7 kan deze niet meer in 12.4.0 of ouder worden geopend, maar wel in 12.4.2 of hoger. |