Release notes 12.18 (14-04-2016)

De systeemeisen voor versie 12.18 vindt u hier.
Uitroeptekentje


In de releasenotes kunt u bij verschillende onderwerpen doorlinken naar onze 'help-artikelen' of webinars. Dit wordt weergegeven door middel van blauwe woorden, u kunt hierop klikken voor extra informatie. Bekijk hier het algemene webinar over wat er nieuw is in SnelStart 12, of klik hier voor de belangrijkste verschillen tussen SnelStart 12 en oudere versies. 




Nieuw in SnelStart 12.18

Bankkoppeling met Knab bank

Geen bankafschriften meer zelf downloaden, maar uw rekening bij de Knab bank direct koppelen aan uw administratie. Uw mutaties verschijnen dagelijks automatisch in uw administratie.

Lees meer op het KennisPlein

E-facturen inlezen via eVerbinding

E-facturatie is de toekomst. Geen papieren inkoopfacturen meer verwerken, maar digitaal ontvangen en verwerken. Dat kan in samenwerking met eVerbinding. U stelt eenmalig uw account in en alle inkoopfacturen die u ontvangt via eVerbinding worden automatisch verwerkt in uw administratie.

Lees meer op het KennisPlein   Bekijk het webinar

Thema / Kleurstelling wijzigen

Vanaf SnelStart 12.18 beschikt u over een aantal thema's waarmee u de kleurstelling van SnelStart kunt aanpassen.

image-1
image-1
image-1

 

Basisopmaak

In navolging van de factuur- en offerteopmaak, is nu ook de basisopmaak voor rekeningoverzichten, eerste en tweede herinnering en aanmaningen volledig herzien en vernieuwd.


 

Verbeteringen boekhoudvenster

Er is een groot aantal aanpassingen doorgevoerd in het boekhoudvenster, voor meer gebruiksgemak:

  • Het is makkelijker om de sortering van de boekingen te wijzigen;
  • Met de nieuwe knop 'Nieuw' in de knoppenbalk maakt u direct een nieuwe boeking in het geselecteerde dagboek;
  • Met de nieuwe knop 'Zoeken' in de knoppenbalk opent u direct het onderdeel Zoeken uitgebreid;
  • Bij zoeken uitgebreid is het nu mogelijk om van datum tot en met datum te zoeken;
  • Bij zoeken uitgebreid is het nu mogelijk om te zoeken op bedrag van en tot en met;
  • In de dagboeken inkopen en verkopen is het label Boekingsdatum vervangen voor Factuurdatum;

 
 
Uitroeptekentje


In de releasenotes kunt u bij verschillende onderwerpen doorlinken naar onze 'help-artikelen' of webinars. Dit wordt weergegeven door middel van blauwe woorden, u kunt hierop klikken voor extra informatie. Bekijk hier het algemene webinar over wat er nieuw is in SnelStart 12, of klik hier voor de belangrijkste verschillen tussen SnelStart 12 en oudere versies. 




Nieuw in voorgaande versies van SnelStart 12

Zoeken op het KennisPlein

Door middel van het zoekvenster in het lint zoekt u direct een antwoord op uw vragen op het SnelStart KennisPlein

Vernieuwde basisopmaken

Een aantal basisopmaken voor factuursjablonen is volledig vernieuwd. De standaard opmaak voor een aantal verkoopdocumenten is gemoderniseerd. Zo krijgt ook een standaardfactuur een professionele uitstraling. Vernieuwd zijn:

  • Basis Factuur
  • Basis Factuur (betalingskorting/kredietbeperking)
  • Basis Factuur (btw-verlegd)
  • Basis Factuur (marge)
  • Basis Offerte

Koppeling met handelsregister KvK

In het onderhoudsvenster voor leveranciers is nu ook de koppeling met het handelsregister van de Kamer van Koophandel beschikbaar. Leveranciersgegevens kunnen worden opgezocht en overgenomen.

Bankieren

De knop 'Afschriften inlezen' is beter bereikbaar gemaakt. Vanuit het tabblad Snel starten en het tabblad Boekhouden kan deze knop worden gebruikt om bankafschriften in te lezen.

Importeren

Bij het kiezen voor Start importeren en een bestaand importprofiel kunt u direct het gewenste bestand kiezen om te importeren.

Btw-aangifte

Op de btw-aangifte afdruk wordt nu vermeld of het bedrag te ontvangen of te betalen is, en is de uiterste betaaldatum toegevoegd.

Bankieren

Als bij een bankrekening is ingesteld dat afschriftregels automatisch geboekt moeten worden bij het inlezen, worden deze ook automatisch geboekt als er al boekingen van een latere datum in het dagboek staan. Voorheen gebeurde dit niet.

Artikelen

De lengte van de artikelomschrijving op de artikelkaart is vergroot van 100 naar 250 tekens.

Periodeuitwisseling

Bij het importeren van een gecontroleerde periodeuitwisseling wordt de adminitratie niet meer automatisch geoptimaliseerd.

Koppeling met handelsregister

Bij het aanmaken van een klant heeftt u de mogelijkheid om de gegevens van de klant direct over te nemen uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel.

De samenwerking tussen de Kamer van Koophandel en SnelStart is een proef. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Vooralsnog is deze dienst gratis te gebruiken, maar dit zal in de toekomst een betaalde dienst worden.

Aangepaste systeemeisen:

Vanaf versie 12.17 zijn SQL (Express) 2008 en 2008R2 komen te vervallen bij de optionele systeemeisen, wegens het beëindigen van de ondersteuning van Microsoft voor deze versies. Voor meer informatie hierover verwijzen wij u naar de website van Microsoft.

Maakt u nog gebruik van SQL (Express) 2008 of 2008R2, dan adviseren wij u SQL (Express) 2014 te installeren, overleg dit met uw systeembeheerder. Lees meer...

Venster elektronische aangifte instellingen

In deze versie is in het btw-aangiftescherm het venster voor de elektronische aangifte instellingen volledig vernieuwd. Lees meer...

Vanuit klantenkaart direct verkooporder openen voor klant

Het is nu mogelijk om vanuit het venster Klanten direct naar Verkopen te gaan met de geselecteerde klant voor ingevuld.Lees meer...

Het boekhoudvenster opent sneller

De snelheid van het openen van een dagboek is geoptimaliseerd. Dit is met name merkbaar bij dagboeken waarin veel boekingen staan en/of als de sortering op ‘invoervolgorde’ of ‘ongelezen boekingen bovenaan’ is ingesteld.

Optie laatst geopende administratie vervallen

De optie laatst geopende administratie is vervallen en vervangen door het automatisch openen van de administratie als er slechts 1 administratie in de lijst staat met de status gereed. Indien er meerdere administraties in de lijst staan, wordt de administratielijst getoond.Lees meer...

Bestanden opslaan als bijlage nu ook in het Windows licentiemodel

De mogelijkheid om bestanden als bijlage op te slaan bij een boeking is nu ook beschikbaar voor de gebruikers van het Windows licentiemodel.

Bankafschriften inlezen in het boekhoudvenster

Het handmatig inlezen van bankafschrfiten in het boekhoudvenster is nu ook beschikbaar voor de gebruikers van het Windows licentiemodel. Lees meer...

Auditfile opvragen via Integratie (voorheen Gateway)

Het is nu mogelijk voor software die met SnelStart gekoppeld is via SnelStart Integratie (voorheen Gateway) een auditfile op te vragen.

Bankkoppeling met ABN AMRO

Vanuit uw administratie maakt u direct verbinding met uw bankrekening bij ABN AMRO. De mutaties die plaatsgevonden hebben worden automatisch geboekt in uw administratie. Lees meer...

Periodecontrole in online administratie

Accountants die toegang hebben gekregen tot de online administratie van hun cliënten hebben nu de mogelijkheid de periode die zij controleren te blokkeren. Na controle kan de geblokkeerde periode de status gecontroleerd krijgen. (Uitsluitend in nieuwe SnelStart pakketten zoals inStap, inKaart enz.) Lees meer...

Facturen archiveren bij inlezen UBL

Wanneer u UBL facturen inleest in SnelStart worden deze vertaald naar een nieuwe boeking in het dagboek Inkoop. Met deze functionaliteit wordt de factuur en de bijbehorende PDF netjes bij de boeking als bijlage opgeslagen. Lees meer...

Snelheidsverbetering online administratie

Verbetering van de algehele performance van de online administratie door middel van een efficiënter gebruik van opslagcapaciteit en communicatiestromen van en naar databases.

Performance van diverse schermen verbeterd

Door een efficiëntere communicatie tussen SnelStart en de administratie-database is het opstarten van een aantal schermen verbeterd. In sommige gevallen is de opstarttijd zelfs gehalveerd.

Bijlagen bij boekingen 

Bij boekingen in het boekhoudvenster is het mogelijk bestanden tot max. 10Mb als bijlage toe te voegen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een PDF-bestand van een factuur. Bijgevoegde bestanden kunnen worden bekeken vanuit SnelStart. (Uitsluitend in nieuwe SnelStart pakketten zoals inStap, inKaart enz.) Lees meer...

Handmatig bankafschriften inlezen

In het boekhoudvenster is het nu mogelijk direct een gedownload afschriftbestand in te lezen. In plaats van het bestand op te moeten slaan in een gespecificeerde map, kan nu een afschriftbestand in een willekeurige map gekozen worden. De standaardlocatie is echter de map Downloads, omdat hier de meeste bestanden automatisch worden opgeslagen. (Uitsluitend in nieuwe SnelStart pakketten zoals inStap, inKaart enz.) Lees meer...

Pakketkeuze voor accountants

In het scherm Licentiebeheer kunnen accountants- en administratiekantoren, die werken met SnelStart Accountant, hun pakketinstelling aanpassen aan het pakket dat hun klanten gebruiken. (Uitsluitend in nieuwe SnelStart Accountant pakket) Lees meer...

Uitbreiding functionaliteiten van het pakket inZicht

De volgende functionaliteiten, die eerder vanaf inControle beschikbaar waren, zijn bij het pakket inZicht toegevoegd:

  • Verkooporderbeheer
  • Verzamelfacturen

TLS/SSL encryptie beschikbaar bij e-mailen vanuit SnelStart

Voor het versturen van facturen e.d. vanuit SnelStart is het nu ook mogelijk gebruik te maken van TLS/SSL encryptie. Hierdoor kan er ook gemaild worden met gebruik van Hotmail- en Gmailaccounts.

Bestanden opslaan als bijlage nu ook in het Windows licentiemodel

De mogelijkheid om bestanden als bijlage op te slaan bij een boeking is nu ook beschikbaar voor de gebruikers van het Windows licentiemodel.

Bankafschriften inlezen in het boekhoudvenster

Het handmatig inlezen van bankafschrfiten in het boekhoudvenster is nu ook beschikbaar voor de gebruikers van het Windows licentiemodel.

Auditfile opvragen via Integratie (voorheen Gateway)

Het is nu mogelijk voor software die met SnelStart gekoppeld is via SnelStart Integratie (voorheen Gateway) een auditfile op te vragen.

Bankkoppeling met ABN AMRO

Vanuit uw administratie maakt u direct verbinding met uw bankrekening bij ABN AMRO. De mutaties die plaatsgevonden hebben worden automatisch geboekt in uw administratie.

Periodecontrole in online administratie

Accountants die toegang hebben gekregen tot de online administratie van hun cliënten hebben nu de mogelijkheid de periode die zij controleren te blokkeren. Na controle kan de geblokkeerde periode de status gecontroleerd krijgen. (Uitsluitend in nieuwe SnelStart pakketten zoals inStap, inKaart enz.)

Facturen archiveren bij inlezen UBL

Wanneer u UBL facturen inleest in SnelStart worden deze vertaald naar een nieuwe boeking in het dagboek Inkoop. Met deze functionaliteit wordt de factuur en de bijbehorende PDF netjes bij de boeking als bijlage opgeslagen.

Snelheidsverbetering online administratie

Verbetering van de algehele performance van de online administratie door middel van een efficiënter gebruik van opslagcapaciteit en communicatiestromen van en naar databases.

Performance van diverse schermen verbeterd

Door een efficiëntere communicatie tussen SnelStart en de administratie-database is het opstarten van een aantal schermen verbeterd. In sommige gevallen is de opstarttijd zelfs gehalveerd.

Bijlagen bij boekingen 

Bij boekingen in het boekhoudvenster is het mogelijk bestanden tot max. 10Mb als bijlage toe te voegen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een PDF-bestand van een factuur. Bijgevoegde bestanden kunnen worden bekeken vanuit SnelStart. (Uitsluitend in nieuwe SnelStart pakketten zoals inStap, inKaart enz.)

Handmatig bankafschriften inlezen

In het boekhoudvenster is het nu mogelijk direct een gedownload afschriftbestand in te lezen. In plaats van het bestand op te moeten slaan in een gespecificeerde map, kan nu een afschriftbestand in een willekeurige map gekozen worden. De standaardlocatie is echter de map Downloads, omdat hier de meeste bestanden automatisch worden opgeslagen. (Uitsluitend in nieuwe SnelStart pakketten zoals inStap, inKaart enz.)

Pakketkeuze voor accountants

In het scherm Licentiebeheer kunnen accountants- en administratiekantoren, die werken met SnelStart Accountant, hun pakketinstelling aanpassen aan het pakket dat hun klanten gebruiken. (Uitsluitend in nieuwe SnelStart Accountant pakket)

Uitbreiding functionaliteiten van het pakket inZicht

De volgende functionaliteiten, die eerder vanaf inControle beschikbaar waren, zijn bij het pakket inZicht toegevoegd:

  • Verkooporderbeheer
  • Verzamelfacturen

TLS/SSL encryptie beschikbaar bij e-mailen vanuit SnelStart

Voor het versturen van facturen e.d. vanuit SnelStart is het nu ook mogelijk gebruik te maken van TLS/SSL encryptie. Hierdoor kan er ook gemaild worden met gebruik van Hotmail- en Gmailaccounts.

Betalingskenmerk btw-aangifte

Het betalingskenmerk en btw-nummer zijn zichtbaar in het btw-venster. Daarnaast is ook het IBAN van de belastingdienst zichtbaar in dit venster. Deze gegevens kunnen worden gekopieerd om ze te plakken in bijvoorbeeld een e-mailbericht of te gebruiken voor de betaling.

Aangifte BTW en ICP: instellingen ondertekenen worden onthouden

De gegevens die worden ingevuld bij ‘Aangifte ondertekenen’ worden onthouden. Zo worden de voorletters, tussenvoegsel, achternaam, telefoonnummer en beconnummer onthouden, zodat een volgende aangifte sneller kan worden gedaan.
De gegevens worden op de lokale computer opgeslagen en worden dus ook onthouden tussen verschillende administraties.

Uitbreiding functionaliteiten van het pakket inZicht

De volgende functionaliteiten, die eerder vanaf inControle beschikbaar waren, zijn bij het pakket inZicht toegevoegd:

  • Zoeken gefactureerde orders
  • Zoeken alle orders ("Order historie")
  • Zoeken orderregels
  • Uitgebreid journaliseren
  • fifo/lifo
  • Afhandelstatus (in behandeling, uitgevoerd, service/garantie)
  • Factureren drempelbedragen
  • Voorraadniveau instellen
  • Diverse overzichten, waaronder artikelhistorie en werkbonnen.

BTW verlegd nu vanaf inKaart

De functionaliteit van btw-verlegd is verschoven naar inKaart, dit was voorheen inBalans.

RDW wijzigingen

Wettelijke RDW-wijzigingen met betrekking tot afmelden APK zijn in het pakket toegepast.

Grossierkoppelingen

Vanaf SnelStart 12.7 is het mogelijk om met SnelStart Garage uw administratie direct te koppelen met webshops van diverse grossiers zoals PartsCat (voorheen Brezan) en grossiers die zijn aangesloten bij Mijngrossier.nl en Aldoc.

Vanuit SnelStart plaatst u onderdelen in uw winkelwagentje bij de grossier. Deze onderdelen neemt u met één druk op de knop over in uw order in SnelStart en bestelt u eventueel direct. Lees meer...

Verbeterde verwerking gestorneerde posten

Vanaf SnelStart 12.7 kunnen gestorneerde posten opnieuw worden klaargezet. Gestorneerde posten worden bovendien duidelijk gemarkeerd en voorzien van een afkeurcode. Hierdoor ziet u direct de reden van storneren. Lees meer...

Wettelijke wijziging

De gebreken die de APK-keurmeester kan opgeven zijn veranderd. Dit houdt in dat enkele gebreken zijn vervallen en nieuwe gebreken zijn toegevoegd. Daarnaast zijn er enkele tekstuele wijzigingen doorgevoerd. Deze wijziging is per 1 april 2015 ingegaan.

Tabbladbeheer

Vanaf SnelStart 12.5 kunt u gebruik maken van tabbladbeheer in het verkoop- en het inkoopvenster. Met het de knop tabbladen zet u SnelStart in de wijzigstand en kunt u de losse kaders schermonderdelen naar eigen inzicht verplaatsen. Van elk schermonderdeel kunt u een eigen tabblad maken, maar het is ook mogelijk om alle losse tabbladen te verzamelen als kader in het tabblad Algemeen. Lees en bekijk hier alles over tabbladbeheer.

Voertuigen

Per 1 maart 2015 past het RDC de berichtgeving aan rondom ORB. SnelStart heeft aanpassing gedaan zodat u deze diensten ook na 1 maart 2015 kan blijven gebruiken.

Aanpassingen voor aangifte btw en ICP 2015

Per 1 februari 2015 moet een OB en ICP aangifte met de Nederlands Taxonomie 9.0 verstuurd kunnen worden. In januari heeft SnelStart in het SnelStart Services platform taxonomie geïmplementeerd zodat u de aangiftes kan blijven versturen.

Drempelbedrag instellen voor facturen via verkooporderbeheer

In SnelStart heeft u nu de mogelijkheid om een drempelbedrag voor factureren in te stellen. U stelt hiermee kleine factuurbedragen tijdelijk uit. Facturen worden verzameld totdat het minimum factuurbedrag is bereikt, of het ingestelde aantal dagen verstreken is. Lees hier meer over een drempelbedrag instellen.

Online administratie (Beta)

In SnelStart 12 is het nu mogelijk om naast een lokale of netwerk administratie ook een online administratie aan te maken. Een online administratie geeft u veel voordelen zoals het eenvoudig samenwerken met een administratiekantoor of accountant wanneer deze ook met SnelStart werkt. Omdat de online administratie een Beta is, zal deze op aanvraag beschikbaar zijn. Een online administratie kunt u hier aanvragen. Bekijk hier ons webinar over online administratie.

Online back-up (Beta)

In SnelStart 12 is de online back-up opgenomen. Hier vindt u een overzicht van alle back-ups die gemaakt zijn van uw online administraties. U kunt deze back-ups terugzetten, verwijderen of downloaden.

Responsive User Interface

In SnelStart 12 zijn de belangrijkste schermen voorzien van een responsive user inferface. Dit betekent dat de schermen meeschalen met de resolutie van uw computer, de teksten zijn daarmee beter leesbaar geworden. 

Nieuwe productnamen

De software hanteert vanaf SnelStart 11 vijf nieuwe productnamen die staan voor vijf verschillende pakketten. De pakketten zijn samengesteld op basis van specifieke eigenschappen. U kunt kiezen uit inStap, inKaart, inBalans, inZicht of inControle. Heeft u nog een of meerdere oude producten van SnelStart? Dan verandert er voor u niets. Bij uitbreiding van uw software functionaliteit zult u pas overgaan op een van de vijf nieuwe pakketten. Bekijk hier ons webinar over het nieuwe licentiemodel.

Uitstraling

SnelStart 12 hebben wij voorzien van een hedendaagse uitstraling. Er is ook aandacht besteed aan de lettertypes en de leesbaarheid van het product. 

Snel Starten

In SnelStart 12 is gekozen voor een nog gemakkelijker navigeerbaar menu (Ribbon). Onderdelen die u veel gebruikt vindt u op de verwachte plaats. Onderdelen die u minder gebruikt vindt u onder 'Instellingen'. Het menu 'Onderhoud' is verleden tijd. Op deze manier kunt u sneller het gewenste resultaat boeken. De functionaliteiten zijn uiteraard gelijk gebleven. Om gemakkelijker te wisselen tussen vensters is er voor gekozen om de vensters in tabbladen te tonen. Bekijk hier ons webinar over Starten met SnelStart 12.

Administratiebeheer

Het oude menu 'Administratie' is met de komst van het nieuwe navigeermenu uitgefaseerd. De functionaliteiten vindt u grotendeels terug in het scherm 'Administratiebeheer'.

Nieuwe database techniek

Het database type MDB (MS Access) is in SnelStart 12 niet langer beschikbaar. Reden hiervoor is dat MDB in bepaalde situaties niet de gewenste stabiliteit geeft en uw database daardoor corrupt kan raken. Maakt u gebruik van een MDB administratie, dan wordt deze in SnelStart 12 geconverteerd naar een administratie van het type SQL.

Bij de installatie van SnelStart 12 wordt SQL Express LocalDB geïnstalleerd op uw computer. Deze heeft u nodig om uw lokale SQL administratie te openen in SnelStart 12. De conversie van MDB naar het nieuwe type administratie gaat automatisch. Om uw data veilig te stellen maakt SnelStart 12 eerst een back-up van uw huidige administratie en plaatst deze in de map 'Backup MDB'. Deze map vindt u in dezelfde map als uw administratie. Bekijk hier ons webinar over multi-users en het gebruik van een lokale administratie in localDB.

In SnelStart 12 is de optie om automatisch een herstelpunt te maken voor MDB administraties verwijderd. 

Nieuw standaard back-up formaat

Een nieuwe back-up wordt in SnelStart 12 geëxporteerd naar een bacpac bestand. Dit is een standaard backup formaat van Microsoft SQL. Backups ouder dan versie 7 van SnelStart kunnen niet meer worden teruggezet in SnelStart 12. Hiervoor kan SnelStart 11 gebruikt worden.

SnelStart Services Platform

SnelStart 12 werkt i.c.m. het SnelStart Services Platform. Dit is een online platform dat is voorzien van extra diensten die uw werkproces gemakkelijker maken, zoals het ophalen van uw licentiecode en het elektronisch aanleveren van uw aangifte via SBR.

Inloggen

Bij het opstarten van SnelStart 12 wordt een inlogscherm getoond. Met dit inlogscherm authentiseert u zich met uw Mijn SnelStart-inloggegevens voor het SnelStart Services Platform, en kunt u dus gebruik maken van de extra diensten van SnelStart. Bij het inloggen wordt direct uw licentie opgehaald en ingesteld. Deze hoeft u dus zelf niet meer op te halen vanuit Mijn SnelStart op de website.

Eenvoudig werken met meerdere gebruikers 

Het werken met meerdere gebruikers is vanaf SnelStart 12.3 aanzienlijk verbeterd. In tegenstelling tot vorige versies wordt er vanaf SnelStart 12.3 gebruik gemaakt van één systeem voor het werken met meerdere gebruikers. 

Dit geldt voor zowel gebruikers van het oude (Boek, Nota) als het nieuwe licentiemodel (in-pakketten).

Nu hebben alle gebruikers binnen één administratie automatisch dezelfde rechten in deze administratie. De beheerder van de administratie kan de rechten van gebruikers beperken of de toegang ontzeggen. Hierdoor houdt de beheerder altijd zelf controle over wie welke rechten heeft.

Extra gebruikers aanmaken

Heeft u een van de nieuwe vijf pakketten inStap, inKaart, inBalans, inZicht of InControle en wilt u met meerdere gebruikers in uw administratie(s) werken? Dan kunt u deze gebruikers aanmaken in het scherm 'Gebruikers'. De gebruikers die u aanmaakt ontvangen per e-mail instructies over het instellen van een wachtwoord en het downloaden van de software.

Door het toevoegen van een gebruiker wijzigt het periodieke bedrag dat in rekening wordt gebracht conform uw overeenkomst met SnelStart.

Rollen

Voor de gebruikers die u aanmaakt in het scherm Gebruikers kunt u een rol instellen.
SnelStart onderkent 2 type rollen

Beheerder

  • De beheerder kan hetzelfde als de hoofdgebruiker (de persoon die Snelstart heeft aangeschaft)

Standaard

  • De standaard gebruiker wordt beperkt tot het kunnen openen en werken in een administratie
    De standaard gebruiker kan bijvoorbeeld geen gebruikers of administraties aanmaken

SnelStart klaar voor SBR!

SnelStart 12 is geschikt voor het aanleveren van een SBR aangifte (OB en ICP) aan de Belastingdienst. Dit is een dienst die wordt geleverd via het SnelStart Services Platform. Om van deze dienst gebruik te maken dient u te zijn ingelogd in SnelStart 12 met uw Mijn SnelStart-gegevens. Bekijk hier ons webinar over SBR-aangifte.

 
Uitroeptekentje

Voor het opgeloste punt staat een code beginnend met C003..., C004..., KB... of TFS... Deze code verwijst naar onze interne systemen. Mocht u vragen hebben over een bepaald punt, dan kunt u met deze code uw vraag stellen bij onze klantenservice.




Bankrekeningen

C00648692 Bij het opslaan van een gewijzigde bankrekening kwam een onnodige melding "Het veld 'Incasso-contract' is verplicht" indien deze niet was ingevuld.

 

Diversen

C00468546 Het afdrukvoorbeeld van een verkoopdocument werd niet altijd op de monitor getoond waarop SnelStart actief was.

 

Klanten / Artikelen

C00435620 De zoekvelden bij prijsafspraken waren niet goed leesbaar.

 

Boekhouden

C00648065 In specifieke gevallen werden (bij snel werken) de regels van een boeking onterecht meegenomen in een nieuwe boeking.
C00326088 Bij het invoeren van het bedrag in de eerste nieuwe boeking verdween in specifieke gevallen de cursor uit het invoerveld, waardoor het bedrag niet goed kon worden ingevoerd.
C00646135 Na het opslaan van een boeking was het eindsaldo van het boekjaar en 'na boeking' onjuist.
C00644594 Bij het wisselen van dagboek memoriaal naar een ander dagboek, waren de kolommen credit / debet niet geheel zichtbaar bij een resolutie van 1920x1080.
C00361565 Grootboekrekeningen met functie 88 Dienstverlening binnen EU (rubriek 3b), kwamen nooit voor in een boekingsvoorstel.
C00616624 Saldo rechtsonder in het venster boekhouden stond niet op nul nadat boeking opgeslagen was.

 

Voertuigen - VWE

C00483193 Pincode werd onterecht omgezet naar allemaal hoofdletters, hierdoor was het niet mogelijk om een pincode te gebruiken met kleine letters.

 

Btw-aangifte

C00645884 Bij de afdruk van een jaaraangifte werd de verkeerde uiterste betaaldatum getoond (één maand na einde boekjaar in plaats van drie maanden).

 

 
Uitroeptekentje

Voor het openstaande punt staat een code beginnend met C003..., C004..., KB... of TFS... Deze code verwijst naar onze interne systemen. Mocht u vragen hebben over een bepaald punt, dan kunt u met deze code uw vraag stellen bij onze klantenservice.




eVerbinding

TFS64211 Voor accountants- en administratiekantoren is het nog niet mogelijk zelf eFacturen in te lezen als zij als kantoor rechten hebben in een administratie waarin eVerbinding is ingesteld door de eigenaar van de administratie.