![]() |
|
Nieuw in SnelStart 12.10
Bankkoppeling met ABN AMROVanuit uw administratie maakt u direct verbinding met uw bankrekening bij ABN AMRO. De mutaties die plaatsgevonden hebben worden automatisch geboekt in uw administratie. |
Periodecontrole in online administratieAccountants die toegang hebben gekregen tot de online administratie van hun cliënten hebben nu de mogelijkheid de periode die zij controleren te blokkeren. Na controle kan de geblokkeerde periode de status gecontroleerd krijgen. (Uitsluitend in nieuwe SnelStart pakketten zoals inStap, inKaart enz.) |
Facturen archiveren bij inlezen UBLWanneer u UBL facturen inleest in SnelStart worden deze vertaald naar een nieuwe boeking in het dagboek Inkoop. Met deze functionaliteit wordt de factuur en de bijbehorende PDF netjes bij de boeking als bijlage opgeslagen. |
Snelheidsverbetering online administratieVerbetering van de algehele performance van de online administratie door middel van een efficiënter gebruik van opslagcapaciteit en communicatiestromen van en naar databases. |
Performance van diverse schermen verbeterdDoor een efficiëntere communicatie tussen SnelStart en de administratie-database is het opstarten van een aantal schermen verbeterd. In sommige gevallen is de opstarttijd zelfs gehalveerd. |
![]() |
|
Nieuw in voorgaande versies van SnelStart 12
Bijlagen bij boekingenBij boekingen in het boekhoudvenster is het mogelijk bestanden tot max. 10Mb als bijlage toe te voegen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een PDF-bestand van een factuur. Bijgevoegde bestanden kunnen worden bekeken vanuit SnelStart. (Uitsluitend in nieuwe SnelStart pakketten zoals inStap, inKaart enz.) |
Handmatig bankafschriften inlezenIn het boekhoudvenster is het nu mogelijk direct een gedownload afschriftbestand in te lezen. In plaats van het bestand op te moeten slaan in een gespecificeerde map, kan nu een afschriftbestand in een willekeurige map gekozen worden. De standaardlocatie is echter de map Downloads, omdat hier de meeste bestanden automatisch worden opgeslagen. (Uitsluitend in nieuwe SnelStart pakketten zoals inStap, inKaart enz.) |
Pakketkeuze voor accountantsIn het scherm Licentiebeheer kunnen accountants- en administratiekantoren, die werken met SnelStart Accountant, hun pakketinstelling aanpassen aan het pakket dat hun klanten gebruiken. (Uitsluitend in nieuwe SnelStart Accountant pakket) |
Uitbreiding functionaliteiten van het pakket inZichtDe volgende functionaliteiten, die eerder vanaf inControle beschikbaar waren, zijn bij het pakket inZicht toegevoegd:
|
TLS/SSL encryptie beschikbaar bij e-mailen vanuit SnelStartVoor het versturen van facturen e.d. vanuit SnelStart is het nu ook mogelijk gebruik te maken van TLS/SSL encryptie. Hierdoor kan er ook gemaild worden met gebruik van Hotmail- en Gmailaccounts. |
Betalingskenmerk btw-aangifteHet betalingskenmerk en btw-nummer zijn zichtbaar in het btw-venster. Daarnaast is ook het IBAN van de belastingdienst zichtbaar in dit venster. Deze gegevens kunnen worden gekopieerd om ze te plakken in bijvoorbeeld een e-mailbericht of te gebruiken voor de betaling. |
Aangifte BTW en ICP: instellingen ondertekenen worden onthoudenDe gegevens die worden ingevuld bij ‘Aangifte ondertekenen’ worden onthouden. Zo worden de voorletters, tussenvoegsel, achternaam, telefoonnummer en beconnummer onthouden, zodat een volgende aangifte sneller kan worden gedaan. |
Uitbreiding functionaliteiten van het pakket inZichtDe volgende functionaliteiten, die eerder vanaf inControle beschikbaar waren, zijn bij het pakket inZicht toegevoegd:
|
BTW verlegd nu vanaf inKaartDe functionaliteit van btw-verlegd is verschoven naar inKaart, dit was voorheen inBalans. |
RDW wijzigingenWettelijke RDW-wijzigingen met betrekking tot afmelden APK zijn in het pakket toegepast. |
GrossierkoppelingenVanaf SnelStart 12.7 is het mogelijk om met SnelStart Garage uw administratie direct te koppelen met webshops van diverse grossiers zoals PartsCat (voorheen Brezan) en grossiers die zijn aangesloten bij Mijngrossier.nl en Aldoc. |
Verbeterde verwerking gestorneerde postenVanaf SnelStart 12.7 kunnen gestorneerde posten opnieuw worden klaargezet. Gestorneerde posten worden bovendien duidelijk gemarkeerd en voorzien van een afkeurcode. Hierdoor ziet u direct de reden van storneren. Lees meer... |
Wettelijke wijzigingDe gebreken die de APK-keurmeester kan opgeven zijn veranderd. Dit houdt in dat enkele gebreken zijn vervallen en nieuwe gebreken zijn toegevoegd. Daarnaast zijn er enkele tekstuele wijzigingen doorgevoerd. Deze wijziging is per 1 april 2015 ingegaan. |
TabbladbeheerVanaf SnelStart 12.5 kunt u gebruik maken van tabbladbeheer in het verkoop- en het inkoopvenster. Met het de knop tabbladen zet u SnelStart in de wijzigstand en kunt u de losse kaders schermonderdelen naar eigen inzicht verplaatsen. Van elk schermonderdeel kunt u een eigen tabblad maken, maar het is ook mogelijk om alle losse tabbladen te verzamelen als kader in het tabblad Algemeen. Lees en bekijk hier alles over tabbladbeheer. |
VoertuigenPer 1 maart 2015 past het RDC de berichtgeving aan rondom ORB. SnelStart heeft aanpassing gedaan zodat u deze diensten ook na 1 maart 2015 kan blijven gebruiken. |
Aanpassingen voor aangifte btw en ICP 2015Per 1 februari 2015 moet een OB en ICP aangifte met de Nederlands Taxonomie 9.0 verstuurd kunnen worden. In januari heeft SnelStart in het SnelStart Services platform taxonomie geïmplementeerd zodat u de aangiftes kan blijven versturen. |
Drempelbedrag instellen voor facturen via verkooporderbeheerIn SnelStart heeft u nu de mogelijkheid om een drempelbedrag voor factureren in te stellen. U stelt hiermee kleine factuurbedragen tijdelijk uit. Facturen worden verzameld totdat het minimum factuurbedrag is bereikt, of het ingestelde aantal dagen verstreken is. Lees hier meer over een drempelbedrag instellen. |
Online administratie (Beta)In SnelStart 12 is het nu mogelijk om naast een lokale of netwerk administratie ook een online administratie aan te maken. Een online administratie geeft u veel voordelen zoals het eenvoudig samenwerken met een administratiekantoor of accountant wanneer deze ook met SnelStart werkt. Omdat de online administratie een Beta is, zal deze op aanvraag beschikbaar zijn. Een online administratie kunt u hier aanvragen. Bekijk hier ons webinar over online administratie. |
Online back-up (Beta)In SnelStart 12 is de online back-up opgenomen. Hier vindt u een overzicht van alle back-ups die gemaakt zijn van uw online administraties. U kunt deze back-ups terugzetten, verwijderen of downloaden. |
Responsive User InterfaceIn SnelStart 12 zijn de belangrijkste schermen voorzien van een responsive user inferface. Dit betekent dat de schermen meeschalen met de resolutie van uw computer, de teksten zijn daarmee beter leesbaar geworden. |
Nieuwe productnamenDe software hanteert vanaf SnelStart 11 vijf nieuwe productnamen die staan voor vijf verschillende pakketten. De pakketten zijn samengesteld op basis van specifieke eigenschappen. U kunt kiezen uit inStap, inKaart, inBalans, inZicht of inControle. Heeft u nog een of meerdere oude producten van SnelStart? Dan verandert er voor u niets. Bij uitbreiding van uw software functionaliteit zult u pas overgaan op een van de vijf nieuwe pakketten. Bekijk hier ons webinar over het nieuwe licentiemodel. |
UitstralingSnelStart 12 hebben wij voorzien van een hedendaagse uitstraling. Er is ook aandacht besteed aan de lettertypes en de leesbaarheid van het product. |
Snel StartenIn SnelStart 12 is gekozen voor een nog gemakkelijker navigeerbaar menu (Ribbon). Onderdelen die u veel gebruikt vindt u op de verwachte plaats. Onderdelen die u minder gebruikt vindt u onder 'Instellingen'. Het menu 'Onderhoud' is verleden tijd. Op deze manier kunt u sneller het gewenste resultaat boeken. De functionaliteiten zijn uiteraard gelijk gebleven. Om gemakkelijker te wisselen tussen vensters is er voor gekozen om de vensters in tabbladen te tonen. Bekijk hier ons webinar over Starten met SnelStart 12. |
AdministratiebeheerHet oude menu 'Administratie' is met de komst van het nieuwe navigeermenu uitgefaseerd. De functionaliteiten vindt u grotendeels terug in het scherm 'Administratiebeheer'. |
Nieuwe database techniekHet database type MDB (MS Access) is in SnelStart 12 niet langer beschikbaar. Reden hiervoor is dat MDB in bepaalde situaties niet de gewenste stabiliteit geeft en uw database daardoor corrupt kan raken. Maakt u gebruik van een MDB administratie, dan wordt deze in SnelStart 12 geconverteerd naar een administratie van het type SQL. Bij de installatie van SnelStart 12 wordt SQL Express LocalDB geïnstalleerd op uw computer. Deze heeft u nodig om uw lokale SQL administratie te openen in SnelStart 12. De conversie van MDB naar het nieuwe type administratie gaat automatisch. Om uw data veilig te stellen maakt SnelStart 12 eerst een back-up van uw huidige administratie en plaatst deze in de map 'Backup MDB'. Deze map vindt u in dezelfde map als uw administratie. Bekijk hier ons webinar over multi-users en het gebruik van een lokale administratie in localDB. In SnelStart 12 is de optie om automatisch een herstelpunt te maken voor MDB administraties verwijderd. |
Nieuw standaard back-up formaatEen nieuwe back-up wordt in SnelStart 12 geëxporteerd naar een bacpac bestand. Dit is een standaard backup formaat van Microsoft SQL. Backups ouder dan versie 7 van SnelStart kunnen niet meer worden teruggezet in SnelStart 12. Hiervoor kan SnelStart 11 gebruikt worden. |
SnelStart Services PlatformSnelStart 12 werkt i.c.m. het SnelStart Services Platform. Dit is een online platform dat is voorzien van extra diensten die uw werkproces gemakkelijker maken, zoals het ophalen van uw licentiecode en het elektronisch aanleveren van uw aangifte via SBR. |
InloggenBij het opstarten van SnelStart 12 wordt een inlogscherm getoond. Met dit inlogscherm authentiseert u zich met uw Mijn SnelStart-inloggegevens voor het SnelStart Services Platform, en kunt u dus gebruik maken van de extra diensten van SnelStart. Bij het inloggen wordt direct uw licentie opgehaald en ingesteld. Deze hoeft u dus zelf niet meer op te halen vanuit Mijn SnelStart op de website. |
Eenvoudig werken met meerdere gebruikersHet werken met meerdere gebruikers is vanaf SnelStart 12.3 aanzienlijk verbeterd. In tegenstelling tot vorige versies wordt er vanaf SnelStart 12.3 gebruik gemaakt van één systeem voor het werken met meerdere gebruikers. |
Extra gebruikers aanmakenHeeft u een van de nieuwe vijf pakketten inStap, inKaart, inBalans, inZicht of InControle en wilt u met meerdere gebruikers in uw administratie(s) werken? Dan kunt u deze gebruikers aanmaken in het scherm 'Gebruikers'. De gebruikers die u aanmaakt ontvangen per e-mail instructies over het instellen van een wachtwoord en het downloaden van de software. |
RollenVoor de gebruikers die u aanmaakt in het scherm Gebruikers kunt u een rol instellen.
Standaard
|
SnelStart klaar voor SBR!SnelStart 12 is geschikt voor het aanleveren van een SBR aangifte (OB en ICP) aan de Belastingdienst. Dit is een dienst die wordt geleverd via het SnelStart Services Platform. Om van deze dienst gebruik te maken dient u te zijn ingelogd in SnelStart 12 met uw Mijn SnelStart-gegevens. Bekijk hier ons webinar over SBR-aangifte. |
![]() |
Voor het opgeloste punt staat een code beginnend met C003..., C004..., KB... of TFS... Deze code verwijst naar onze interne systemen. Mocht u vragen hebben over een bepaald punt, dan kunt u met deze code uw vraag stellen bij onze klantenservice. |
Administratiebeheer
C00529081 | Bij het terugzetten van een back-up kon een foutrapport komen: Het pad heeft een ongeldige indeling. |
C00515627 | Het openen van lokale administraties op Windows 10 is geoptimaliseerd. De foutmelding “De type-initialisatiefunctie voor ssDbToegang.LocalDbManager heeft een uitzondering veroorzaakt” is verholpen. |
C00574948 | Een nieuwe online administratie aanmaken mislukte in de versie 12.10.1 en 12.10.2. De administratie kwam direct op niet beschikbaar. (opgelost in 12.10.3) |
Boekhouden
C00579421 | Zoeken uitgebreid gaf in specifieke scenario's een foutrapport. (opgelost in 12.10.5) |
C00519993 | Wijzigingen aan de bestandsnaam van een bijlage worden nu doorgevoerd. |
C00538851 | Weergave dagboek eindsaldo onjuist bij gebroken boekjaar, de cijfers van het jaartal overlapte de cijfers van het saldo. |
C00536914 | Weergave van het boekhoudscherm was niet optimaal indien er gebruik wordt gemaakt van DPI 125%. |
C00345576 | Het inlezen van digitale facturen (UBL) vindt plaats op basis van datum en tijd van het betreffende bestand. |
C00343743 | De onterechte melding “Boeking is niet in balans.” Na het inlezen van digitale facturen (UBL) uit SnelStart komt niet meer voor. |
Bankieren
TFS51560 | De migratie van bankrekeningen ging niet helemaal goed (opgelost in 12.10.1) |
Verkopen
C00580864 | Printerinstellingen werden genegeerd bij het afdrukken. Elke afdruk kwam uit de standaard Windows printer. (opgelost in 12.10.5) |
C00558688 | Vanaf 12.10 kon een melding komen 'no current row' of ‘Er zijn geen gegevens om af te drukken’ bij het opvragen van een afdrukvoorbeeld of bij het afdrukken of mailen van een document. (opgelost in 12.10.3) |
TFS51487 | Bij het maken van een nieuwe boeking of nieuwe factuur kwam een foutrapport: An error occured while executing the command definition. Dit gebeurde bij in administraties die waren geopend in SnelStart 12.10 en later in een oudere versie 12 waren geopend om de boeking te maken. (opgelost in 12.10.1) |
C00470929 | Bij het openen van betaalde facturen of orders kwam een foutrapport: invalid parameter. |
Verkoopsjablonen
C00516150 | Bij een buitenlandse klant, zonder btw-nummer werd onterecht de tekst btw-verlegd getoond indien hier ooit een btw-nummer was ingevuld. |
C00528909 | Het was niet mogelijk om in een online administratie de opmaak uit een andere administratie te kopiëren. |
Periodeuitwisseling
TFS51466 | Er kwam een foutrapport bij het openen van het boekhoudvenster na het importeren van een periodeuitwisseling. (opgelost in 12.10.1) |
C00519690 | Een periodeuitwisseling importeren gaf bij sommige netwerk administraties een foutmelding: Cannot resolve the collation. (opgelost in 12.10.1) |
BTW aangifte
C00513112 | Bij afdrukken van de btw aangifte was, indien er meer printerlades beschikbaar waren, deze onterecht op één lade ingesteld. |
Diversen
C00558714 | Het zoekscherm klanten in het verkoop- en het boekhoudvenster werkte niet meer na eerste zoekopdracht. (opgelost in 12.10.1) |
C00354749 | Er kan weer direct worden gezocht na het openen van één van de vensters artikelen, klanten, leveranciers of voertuigen. De focus van het toetsenbord is op het zoekveld ingesteld. |
C00416996 | De kolomdatum binnen artikelhistorie klanten / leverancier / artikelen is nu geheel zichtbaar. |
Grootboekrekeningen
C00455510 | Bij de boekingshistorie van grootboekrekeningen miste de koppeling met een relatie en factuur, indien deze geïmporteerd was of via de gateway in de administratie was gezet. |
Rapportage
TFS30404 | De [TAB] toets werkt weer correct bij periodevergelijkingen. |
C00429114 | Bij het exporteren van een overzicht van kostenplaatsen naar Excel, kwam de gekozen selectie niet in het exportbestand te staan. |
Integratie (voorheen Gateway)
C00561611 | Sinds SnelStart 12.8 was het niet mogelijk om bepaalde journaalposten (vooral inkoopfacturen en verkoopfacturen) te wijzigen via Integratie / Gateway middels de methode mdtGWayJpWijzigen. Er kwam een lege foutmelding terug, of een resultaat van false, en er werd niets gewijzigd. (opgelost in 12.10.2) |
C00566402 | Als u koppelde met SnelStartGateway.dll (onze COM-component), kreeg u in SnelStart 12.10.0 verkeerde waarden terug in journaalpostregels (clsGWayJournaalRegel). De properties prpGWayDebetGet en prpGWayCreditGet gaven 0,00 of 26,21 terug, ongeacht wat er in de werkelijke boeking stond. Dit kon leiden tot onjuiste factuurbedragen of saldi in overzichten van bijvoorbeeld openstaande facturen die via Gateway werden gegenereerd. (opgelost in 12.10.2) |
![]() |
Voor het opgeloste punt staat een code beginnend met C003..., C004..., KB... of TFS... Deze code verwijst naar onze interne systemen. Mocht u vragen hebben over een bepaald punt, dan kunt u met deze code uw vraag stellen bij onze klantenservice. |
Administratiebeheer
C00519647 | Bij het openen van een administratie in SnelStart kan de volgende melding naar voren komen: Er is een fout opgetreden tijdens het openen van 'C:\Users\User\AppData\Roaming\SnelStart\'SnelStart12'\12.x.x\Instellingen.mdb'. Waarschijnlijk heeft u per abuis een kopie van 'SnelStart.exe' gemaakt in plaats van een snelkoppeling. Dit punt speelt op sommige computers die een Windows 10 upgrade hebben gehad. |
Factureren
C00329305 | In sommige gevallen is het zo dat afbeeldingen verdwijnen bij het afdrukken of e-mailen van facturen/herinneringen/aanmaningen. Dit punt is niet opgelost. |
![]() |
Let op: Als een administratie geopend is in 12.10 kan deze niet meer in 12.4.0 of ouder worden geopend, maar wel in 12.4.2 of hoger. |