Hoe verbeteren we
de prestaties van
onze software?
SnelStart groeit en het snel toenemende aantal administraties stelt hogere eisen aan de infrastructuur van de software. De snelheid van de SnelStart-software voldoet daardoor soms niet aan onze kwaliteitseisen. In het verleden gebeurde dit af en toe, maar in de afgelopen periode verminderde de snelheid van de applicatie vaker.
Het is vervelend als SnelStart langzamer werkt dan dat je gewend bent en we werken er hard aan om dat op te lossen.
Onze volledige aandacht
Het verbeteren van de prestaties en beschikbaarheid van SnelStart heeft onze volledige aandacht. Daarom investeren we een relevant deel van onze ontwikkelcapaciteit in het werken aan stabiele en snellere SnelStart-software.
We zijn een aantal oorzaken op het spoor en werken aan passende oplossingen voor de problemen die de grootste impact hebben op de prestaties van het programma. Op deze pagina houden we je op de hoogte van de software-verbeteringen.
Laatste updates:
25/7/2022: Merkbare verbeteringen in prestatie door administratiegegevens regelmatig opnieuw te ordenen en indexeren. Hierdoor kost het minder tijd om gegevens die nodig zijn voor een bepaalde bewerking uit de database op te halen. Lees meer onder Stand van zaken.
Stand van zaken
Mogelijke oorzaken en oplossingenWe weten dat de snel groeiende omvang van het aantal klantadministraties (en daarmee de omvang van de databases) de grootste impact heeft op de snelheid van SnelStart. Onderstaand lees je meer over wat we inmiddels hebben geconstateerd en hoe we aan een oplossing werken.
Groeiend aantal bijlagen
In SnelStart kun je informatie bewaren in de bijlagen bij een boeking. Bijvoorbeeld bij het invoeren van je inkopen via het scan & herken proces of via de mailbox. Deze handige functionaliteit maakt het werken met SnelStart gemakkelijk, maar zorgt er ook voor dat je administratie meer data bevat. Hierdoor neemt iedere administratie meer ruimte in op de database-server, waarop je administratie bewaard wordt.
We realiseren ons dat we er daarmee nog niet zijn. De volgende stap is de software code die in onze applicatie zit. Hier zijn we volop mee bezig.
Groeiend aantal administraties
De afgelopen tijd is het aantal gebruikers en daarmee het aantal administraties van SnelStart enorm gegroeid. Gecombineerd met de groeiende omvang van iedere administratie door het toenemende aantal bijlagen worden de databases van SnelStart daardoor steeds groter. Als gevolg daarvan duurt het zoeken naar de juiste informatie in de databases langer en hierdoor werkt het programma stroperig.
Werken aan een oplossing
Het ontwikkelteam werkt aan verschillende manieren om de bijlagen sneller te kunnen verwerken. Houd deze pagina in de gaten. We laten je het weten zodra er een oplossing geïmplementeerd is.
Update 25/7/2022: Er zijn een aantal merkbare verbeteringen gerealiseerd.
Defragementatie en herindexeren
Nieuwe onderhoudsroutines defragmenteren en herindexeren wekelijks je administratie. Dit betekent dat gegevens opnieuw geordend worden. Hierdoor kost het minder tijd om gegevens die nodig zijn voor een bepaalde bewerking uit de database op te halen en werkt SnelStart een stuk sneller.
Samenwerking met Microsoft
Daarnaast werken we nauw samen met onze online partner Microsoft. Ook voor de engineers van Microsoft is de omvang van het aantal klantadministraties uitdagend.
Later dit jaar
Onder de motorkap werken we ondertussen aan een nieuwe versie van SnelStart. Daar zie je later dit jaar de eerste resultaten van. In de nieuwe versie worden bepaalde gegevens op de achtergrond verwerkt en hoef je niet langer te wachten totdat alle gegevens opgehaald en verwerkt zijn voordat je verder kunt. Hierdoor kun je sneller door met je werk.
Traagheid van de SnelStart-software wordt soms veroorzaakt door een storing. Storingen worden zo snel mogelijk verholpen.
Check het Productnieuws, de pagina van de Klantenservice of het berichtenscherm in het SnelStart-programma voor up-to-date informatie over storingen.
Naast het zorgen voor een systeem met de juiste specificaties en het up-to-date blijven met de meest recente versies zijn er een aantal handige tips waarmee je zelf direct invloed kunt uitoefenen op de snelheid van SnelStart.
Via de pagina van de klantenservice vind je informatie over de software, de verschillende functionaliteiten, meldingen, algemene informatie en Mijn SnelStart.
Kom je er even niet uit? Aarzel niet om contact op te nemen, we helpen je graag! Je kunt bellen met onze klantenservice op 0222 36 30 60.
Stel je liever een vraag via e-mail? Stuur dan een berichtje naar klantenservice@snelstart.nl
Ben je even niet in de gelegenheid om te bellen? Je kunt ons ook bereiken via de chat. De mogelijkheid om te chatten verschijnt aan de rechterkant van je beeldscherm op onder andere de pagina van de klantenservice.
Onze klantenservice is geopend van maandag t/m donderdag van 9.00 tot 18.00 uur en op vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Op zaterdag, zondag en nationale feestdagen zijn wij gesloten.

Vragen?
Kom je er even niet uit? Aarzel niet om contact op te nemen, we helpen je graag! Je kunt bellen met onze klantenservice op 0222 36 30 60.
Stel je liever een vraag via e-mail? Stuur dan een berichtje naar klantenservice@snelstart.nl