Kiezen voor een boekhouder of accountant?

door: Eva Nicolai   op: 29 september 2016 13:00:00 CEST

Bij het voeren van de administratie is het goed om te bedenken of u daarbij gebruik wilt maken van de kennis van een boekhouder of accountant. Hoe u de afweging maakt om (een deel van) uw boekhouding wel of niet uit te besteden leest u in dit blog. Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen een boekhouder en een accountant?

Lees verder

Wanneer heb ik een boekhouder of accountant nodig?

door: Eva Nicolai   op: 27 augustus 2016 13:59:11 CEST

Bij ondernemen komen veel zaken kijken. Eén van deze zaken is het bijhouden van de administratie. Dit is gelijk een heel belangrijk onderdeel van ondernemen. U bent als ondernemer immers verplicht om btw-aangifte te doen. Daarnaast is het prettig om een goed en betrouwbaar inzicht te hebben in de financiële positie van uw bedrijf. Door een overzicht te maken van omzet en kosten weet u hoeveel winst u genereert of waar de hoogste kostenposten zitten.

Uit financiële overweging maken veel (kleine) ondernemers de keuze om de boekhouding volledig zelf bij te houden. Met een eenvoudig boekhoudpakket als SnelStart kan dit heel gemakkelijk. Toch zijn er verschillende redenen om de administratie (deels) uit te besteden aan een boekhouder of accountant. Maar, wanneer heb je nou eigenlijk echt een boekhouder of accountant nodig?

Lees verder