In 7 stappen naar een perfect LinkedIn bedrijfsprofiel

door: Jacob-Jan Janssen op: 31 maart 2016

In 7 stappen naar een perfect LinkedIn bedrijfsprofiel

Veel kleine ondernemers hebben, naast een website, enkel een bedrijfspagina op Facebook. Het grootste zakelijke sociale netwerk wordt vaak overgeslagen. Dat is zonde. Een LinkedIn pagina zorgt er namelijk voor dat uw onderneming beter te vinden is op Google. Trouwens, met 6 miljoen Nederlandse gebruikers is er een grote kans dat uw klanten zich al op LinkedIn bevinden!

Genoeg redenen om te beginnen toch? Het aanmaken van een bedrijfspagina is in elk geval zo gebeurd. Volg deze 7 stappen voor het maken van een sterk LinkedIn bedrijfsprofiel en ontdek wat LinkedIn uw bedrijf kan bieden!

1.png Maak een persoonlijk profiel aan

De meeste ondernemers bezitten waarschijnlijk al een profiel op LinkedIn. Heeft u nog geen LinkedIn-profiel? Maak er dan snel één aan. Een persoonlijk LinkedIn profiel is namelijk vereist om een bedrijfspagina aan te maken. Om een nieuwe bedrijfspagina toe te voegen, moet uw persoonlijk profiel uw echte voor- en achternaam bevatten én 7 dagen bestaan. Ook moet uw profielsterkte “Deskundig” of “Zeer Deskundig” zijn. Alle vereisten voor het toevoegen van bedrijfspagina’s vindt u op de site van LinkedIn.

2.pngMaak uw bedrijfspagina aan

Om een bedrijfspagina toe te voegen, opent u de website van LinkedIn in uw browser. Klik met uw muis op het veld “interesses” en selecteert in het keuze menu de optie “bedrijven” In de pagina die wordt geopend klikt u op de gele button “maken”. Eenmaal in het formulier voert u uw bedrijfsnaam en bedrijfsmail in. Na het doorlopen van het formulier wordt er een bevestiging naar uw mailadres gestuurd.

3.pngVoer uw gegevens zorgvuldig in

Gefeliciteerd! Uw bent nu de bezitter van een eigen bedrijfspagina. Zorg ervoor dat de gegevens over uw bedrijf kloppen. Daarnaast is het belangrijk om een goede beschrijving van uw bedrijf toe te voegen. Zorg voor een strakke definitie van uw bedrijf en noem termen waar uw potentiele klanten naar zullen zoeken! Vergeet niet de URL van uw website toe te voegen.

 Kijk eens over de schutting!

Duizenden organisaties gingen u voor bij het aanmaken van een LinkedIn profiel. Bekijk de pagina’s van succesvolle organisaties om ideeën op te doen voor uw eigen bedrijfsprofiel. Speciaal voor u hebben we er een paar op een rijtje gezet:

pijlMicrosoft
pijlThe Coca-Cola Company
pijlSnelStart

 Zorg voor herkenbare afbeelingen

Om de herkenbaarheid van uw onderneming te vergroten, is het aan te raden een logo in te stellen. LinkedIn vraagt om een standaard logo, en een vierkant logo voor gebruik op verschillende plekken in de website. Een bannerafbeelding verbeterd de uitstraling van je pagina. Gebruik hiervoor een eigen foto om u te onderscheiden van uw concurrenten.

 Deel informatie

De basis van uw profiel is klaar. Potentiele klanten kunnen nu uw bedrijfsgegevens en informatie vinden. Om meer mensen te bereiken kunt u updates plaatsen die relevant zijn voor uw doelgroep. Zorg ervoor dat de berichten die u deelt compact en informatief zijn. Zorg ook voor een leuke afbeelding bij elk bericht!

 Deel uw profiel!

Nu uw onderneming een professioneel bedrijfsprofiel heeft, kunt u deze delen met uw contacten. U kunt bijvoorbeeld een link naar de bedrijfspagina opnemen in uw e-mails. Hiervoor moet u eerst het adres van uw pagina achterhalen. Vervolgens kunt u het adres toevoegen aan uw website, mails of andere social media accounts. 

Om uw LinkedIn-adres te vinden gaat u naar uw LinkedIn Bedrijfspagina. Klik hier op "startpagina" en kopieer daarna het eerste deel van de URL in de adresbalk.
Voorbeeld: https://www.linkedin.com/company/snelstart?trk=top_nav_home

Gefeliciteerd! U beschikt nu over een professionele LinkedIn pagina voor uw organisatie. Met uw bedrijfsprofiel bent u beter vindbaar op het internet en blijven uw volgers op de hoogte van uw bezigheden. In de toekomst kunt u LinkedIn ook gebruiken voor het vinden van nieuw personeel of het opzetten van een advertentiecampagne!

 New call-to-action

 


Jacob-Jan Janssen

Door Jacob-Jan Janssen

Jacob-Jan is student Bedrijfskunde en stagiair op de afdeling Marketing van SnelStart. Zijn informatieve blogs gaan over allerlei onderwerpen op het gebied van boekhouden en ondernemen.


Volg Jacob-Jan Janssen op social media: