Overstappennaar SnelStart 12

Waarom nu overstappen naar SnelStart 12?

SnelStart blijft verbeteren en al deze verbeteringen vindt u alleen in de nieuwste versie. Ontdek nu alle nieuwe mogelijkheden om boekhouden nog makkelijker te maken.

Veelgestelde vragen

x

Moet ik een nieuwe licentie hebbenom met SnelStart 12 te werken?

Nee, dat is beslist niet nodig. Ook met een zogeheten Windows-licentie van SnelStart kunt u gewoon gaan werken met SnelStart 12. Uw bestaande licentie loopt dan gewoon door.

Met één van de pakketten inStap t/m inZicht en Accountant heeft u wel meer mogelijkheden. Dan kunt u ook uw administratie in de cloud beheren en gebruik maken van online factureren. 

Wat is er allemaal nieuw

x

Automatische updateU wilt toch ook altijd werken in de nieuwste versie?

Download en installeer eenmalig en SnelStart doet de rest. Nieuwe versies worden geïnstalleerd terwijl u werkt. Opnieuw opstarten... Klaar!
 

Lees het KennisPlein-artikel

Of bekijk de video:
 

Ook heel handig

x

Bankafschriften inlezen verbeterdMinder controleren door beter koppelen

Bij het downloaden van afschriften kunt u vaak niet meer kiezen in welke map u het bestand wilt opslaan. Lastig? Nee hoor, want met de knop Afschriften inlezen leest u in vanuit elke map.

Door de vernieuwde manier van inlezen wordt nu al meer dan 90% van de mutaties direct goed verwerkt. U hoeft dus minder te controleren.

Na het inlezen van een bankafschrift kunt u de regels opnieuw koppelen. Handig, voor als u facturen pas later geboekt heeft.
 

Lees het KennisPlein-artikel

Bankafschriften inlezen met knop:
 

x

Is mijn computer wel geschiktom met SnelStart 12 te werken?

Heeft u nog een computer die draait op Windows XP of Vista? Dan kunt u geen gebruik maken van SnelStart 12. Bedenk dan wel dat Microsoft de ondersteuning voor deze systemen heeft gestopt en dat het voor uw eigen veiligheid verstandig is om over te stappen naar een nieuwe Windowsversie.

Wat zijn de overige specificaties voor het gebruik van SnelStart 12. Bekijk de systeemeisen.
 

Lees hier de systeemeisen
x

Online administratieUw administratie handig en veilig in de cloud.

Met de pakketten SnelStart inStap t/m inZicht en Accountant zet u eenvoudig uw administratie in de cloud. Zo kunt u altijd en overal ter wereld boekhouden en factureren.

Werken met meerdere gebruikers en een uitstekende samenwerking met uw accountant? Gebruik de online administratie!
 

Lees het KennisPlein-artikel

Zet uw administratie online:
 

x

KvK-koppelingRelatiegegevens, actueel en direct van de bron

Bent u een nieuwe klant of leverancier aan het invoeren? Maak dan gebruik van de gegevens in het handelsregister van de Kamer van Koophandel.

Zoek eenvoudig op naam of adres, selecteer het juiste bedrijf en importeer de belangrijkste gegevens in één keer in uw administratie. Aanvullen, opslaan... klaar.
 

Lees het KennisPlein-artikel

Hoe maakt u een nieuwe klant aan met KvK-gegevens:
 

x

Werk ik meteen onlineals ik met SnelStart 12 werk?

Nee, beslist niet! Uw administraties gaan NOOIT automatisch online. Net als met de oude versies van SnelStart kunt u een onbeperkt aantal administraties lokaal op uw eigen computer bewaren en beheren.

Om SnelStart 12 te activeren en geactiveerd te houden is het wel nodig dat uw computer een internetverbinding heeft en u eens per maand inlogt. Bovendien ontvangt u dan desgewenst automatisch de nieuwste versie die beschikbaar is.
 

x

BankkoppelingenNooit meer zelf bankafschriften downloaden

Heeft u een rekening bij ABN AMRO of bij Knab? Dan koppelt u deze eenvoudig aan uw administratie in SnelStart.

Per bankrekening eenmalig aanvragen en instellen en uw bankmutaties worden dagelijks automatisch geboekt.
 

Lees het KennisPlein-artikel

Stel uw bankrekening in voor de bankkoppeling:
 

x

Vernieuwde factuuropmaakModern, professioneel en... persoonlijk factureren

De vernieuwde factuuropmaak bevat automatisch alle noodzakelijke gegevens in een modern uiterlijk. Of u nu incasseert, verkoopt aan het buitenland of crediteert. De eerste factuur is snel gemaakt.

Uw eigen logo op de factuur? Geen probleem. Door het toevoegen van een afbeelding personaliseert u eenvoudig uw factuur.
 

Lees het KennisPlein-artikel

Hoe zet u een logo op uw factuur:
 

x

Mijn accountant wil nog nietdat ik overstap naar SnelStart 12

Uw accountant zal ontgetwijfeld goede redenen hebben om in de oude versie te blijven werken. Toch zal voor hem een overstap naar SnelStart 12 ook voordelen met zich meebrengen.

Denk bijvoorbeeld aan de periodecontrole in een online administratie. Wellicht een goede reden om uw accountant te overtuigen en samen over te stappen.

Weet u trouwens dat uw accountant gewoon SnelStart 12 en oudere versies naast elkaar kan gebruiken?

x

Documenten opslaan bij boekingenSpaar ruimte en het milieu met digitale documenten

Bewaart u ook nog steeds uw inkoopfacturen en bonnen in een papieren archief? Dat kan handiger. Scan ze in als afbeelding of PDF-bestand en voeg ze eenvoudig toe aan uw boeking.

U voldoet hiermee aan de bewaarplicht van de Belastingdienst en uw accountant heeft de documenten direct bij de hand als hij de boeking controleert.
 

Lees het KennisPlein-artikel

Of bekijk de video:
 

x

Thema's en kleurstelling wijzigenGeeft kleur aan uw boekhouding

SnelStart 12 heeft een frisse en heldere kleurstelling. De contrastrijke kleuren zorgen voor een goede leesbaarheid.

Houdt u van variatie, geeft u SnelStart liever een persoonlijk tintje of wilt rust aan uw ogen? Kies dan uit één van de twaalf verschillende thema's.
 

Lees het KennisPlein-artikel

Hoe brengt u kleur aan uw boekhouding:
 

x

Ik heb een slechte internetverbindingvoor het gebruik van SnelStart 12

Voor het gebruik van een online administratie is een goede internetverbinding noodzakelijk. Wilt u alleen maar lokaal gaan werken in administraties die in een map op uw computer staan, dan is het niet zo erg. In dat geval gebruikt u alleen internet om SnelStart 12 te activeren en geactiveerd te houden.

Ook voor de btw-aangifte en/of de bankkoppeling is een internetverbinding nodig, maar ook dan is bij lokale administraties een lagere snelheid geen probleem.
 

Lees het KennisPlein-artikel
x

Financieel dashboardHoe staat uw bedrijf ervoor?

Heeft u uw administratie in de cloud? Dan controleert u op elk gewenst moment, waar ook ter wereld, hoe uw bedrijf presteert. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord voor SnelStart 12 en u hebt direct inzicht.

Geen computer? Geen punt! Gebruik uw laptop, tablet, iPad, iPhone, Macbook of smartphone.
 

Lees het KennisPlein-artikel

Hoe werkt het financieel dashboard:
 

SNEL OP WEG!

Bekijk het stappenplan

Volg SnelStart op social media

Blijf op de hoogte via Facebook, LinkedIn of Twitter!
Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Twitter